Da er det 1.Nov og Mens vi venter på Bjørnefesten har jeg brukt litt tid i helgen (som alltid på Rikets eller verdens tilstand)
Nå skal vi vel starte med Tapering i USA. Som Sagt så kjøper jo USA 120 Billion Dollar per mnd. (Gjort om til nok = ca 1 000 000 000 000 120,000,000,000 dollar) eller 1/12 av oljefondet vår).
Tenk når de prøver og fjerne disse pengene fra systemet, dvs du har lån ovenevt beløp og må nå betale tilbakers dette (+ 8 Trilliarder til for de 120 billion er bare nye penger). Det er jo selvfølgelig ikke mulig. Så det jeg tror er. De prøver (som de prøvede i 2018/2019 men da måtte gi opp og gå tilbakers).
Så hva gjør de da, vel de må jo begynne QE igjen og da enda enn noen gang, husk QE i 2008 var "Bare 1,55 Trillioner for og starte opp økonomien, + litt. Men så måtte de ha mer og endte opp på 4 trillioner i 2015. Men så kom 2020. da måtte de ha 4 trillioner til… hvor mye må de ha neste gang ?)
Så kommer rente heving, som de ikke kan for de har ikke råd, igen har råd.
Så med andre ord, de prøver og fikse, det kommer ikke til og virke, så går det bra igjen med ny QE, så kommer fulstending krasj. Min mening i hvertfall.