Her er 1 års chartet. Ser ikke noe som minner om stabilitet der. Opp og ned 30-50% bare de siste månedene
Ekspertene strides enda, men min oppfatning er at flere og flere heller mot at inflasjonen ikke er forbigående: media har begynt å fronte det også. Som Powell nevnte: forventning om økende priser er like kvelende som at det faktisk skjer
«Problemet» er at ledende indikatorer fortsatt peker oppover, ledigheten peker nedover og markedet pleier å stige når rentene stiger - fordi FED øker rentene (vanligvis) for å bremse i oppgangstider.
Det kan bli annerledes denne gangen, fordi rentene kanskje må økes for å stanse stagflasjon.
Dessuten er markedet dyrt.
Jeg venter derfor korreksjon, ikke resesjon,.,.,.ennå.
Akkurat med tømmer blir vel fort “den perfekte stormen” et bra uttrykk.
Billemani i canada og rekordetterspørsel er en lite god kombo for sluttbruker.
Musk monday.
Kan det bli full fyr i bjørne-hiet nå.
Et slikt nedsalg det ligger ann til, kan skape uante konsekvenser. Potensiale for tidenes sell off i big cap.
Blir spennende å se markedene åpne ja
Ser noen stiller spørsmålstegn ved lovligheten i dette. Jeg vil jo tro at det er lov, så lenge det ikke bryter noen insider-regler?
Tenker at han synes Tesla er dyr og vil sikre litt, men så blir dette et bra skalkeskjul - jeg bare fulgte Twitter pollen.
Bear for Tesla, men påvirker ikke resten av markedet
Tesla er en stor del av S&P nå så det påvirker.
Tja, 10% ned på Tesla blir 0,17% ned på s&p. Musk skal selge 2% av utestående aksjer i Tesla.
Det er musk alene. Hvor mange retail/fond selger samtidig? Tror uansett dette blåser over innen noen dager? Tesla er jo tross alt “fornuftig” priset
Nja, du vet åssen det er. Gud og enhvermann kaster seg på, både i Tesla og indeks. Slippage, etc…
Er nok er “grei” slippage på 25 milliarder dollars… selv i Tesla.
Big time inflasjonsdrivende… brygger opp til en perfekt storm her tenker jeg.
Hvilket bjørneprodukt skal jeg bruke nå som handelsbanken delister bear obx?
Kjøp deg heller et dyrt bjørneskinn og legg det foran peisen. Får mye mer glede av det enn å tape de over børs i produkter som jobber mot oppdriften i markedet