Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Her er 1 års chartet. Ser ikke noe som minner om stabilitet der. Opp og ned 30-50% bare de siste månedene

3 Likes

Ekspertene strides enda, men min oppfatning er at flere og flere heller mot at inflasjonen ikke er forbigående: media har begynt å fronte det også. Som Powell nevnte: forventning om økende priser er like kvelende som at det faktisk skjer :smirk:

2 Likes

«Problemet» er at ledende indikatorer fortsatt peker oppover, ledigheten peker nedover og markedet pleier å stige når rentene stiger - fordi FED øker rentene (vanligvis) for å bremse i oppgangstider.

Det kan bli annerledes denne gangen, fordi rentene kanskje må økes for å stanse stagflasjon.
Dessuten er markedet dyrt.

Jeg venter derfor korreksjon, ikke resesjon,.,.,.ennå.

1 Like

Akkurat med tømmer blir vel fort “den perfekte stormen” et bra uttrykk.

Billemani i canada og rekordetterspørsel er en lite god kombo for sluttbruker.

1 Like

Musk monday.

Kan det bli full fyr i bjørne-hiet nå.

Et slikt nedsalg det ligger ann til, kan skape uante konsekvenser. Potensiale for tidenes sell off i big cap.

4 Likes

Blir spennende å se markedene åpne ja :grimacing:

1 Like

Ser noen stiller spørsmålstegn ved lovligheten i dette. Jeg vil jo tro at det er lov, så lenge det ikke bryter noen insider-regler?

Tenker at han synes Tesla er dyr og vil sikre litt, men så blir dette et bra skalkeskjul - jeg bare fulgte Twitter pollen.

Bear for Tesla, men påvirker ikke resten av markedet

3 Likes

Tesla er en stor del av S&P nå så det påvirker.

Tja, 10% ned på Tesla blir 0,17% ned på s&p. Musk skal selge 2% av utestående aksjer i Tesla.

1 Like
1 Like

Det er musk alene. Hvor mange retail/fond selger samtidig? Tror uansett dette blåser over innen noen dager? Tesla er jo tross alt “fornuftig” priset :sweat_smile::joy:

Nja, du vet åssen det er. Gud og enhvermann kaster seg på, både i Tesla og indeks. Slippage, etc… :wink:

Er nok er “grei” slippage på 25 milliarder dollars… selv i Tesla.

2 Likes
2 Likes

Big time inflasjonsdrivende… brygger opp til en perfekt storm her tenker jeg.

1 Like
1 Like
3 Likes

Hvilket bjørneprodukt skal jeg bruke nå som handelsbanken delister bear obx?

Kjøp deg heller et dyrt bjørneskinn og legg det foran peisen. Får mye mer glede av det enn å tape de over børs i produkter som jobber mot oppdriften i markedet :wink:

6 Likes

Hvis du vil ha samme gearing: BEAR OBX X2 NORDNET sertifikat på First North Norway - Nordnet