Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Biden prøver alt for å bli mer populær frem mot mellomvalget. Nå skal de trekke på de strategiske oljelagerne fordi velgerne hater høye drivstoffpriser.
Det kan bli tungt for OSE hvis olja siger nedover mot 50$

Da må dere handle mer. Jeg doblet shorten Nordnet bear X3 :upside_down_face::frowning::upside_down_face:
Det er nå det pleier og gå bra…

1 Like

Ingenting under 1 trillion duger!

5 Likes

Herlig!

Mer pengetrykking for å få opp consumer confidence. Bull som bare det :money_mouth_face:

1 Like
3 Likes
1 Like

Noen som ser sorte skyer på himmelen:

Whaaaat

4 Likes

and seek out better returns in Europe

Ja, dette var kjipe nyheter! Bear!

2 Likes

De sa det samme i september, og jeg mener å huske at de vektet ned de «proffe» posisjonene også i våres….

Begynner å bli kostbare de anbefalingene der, så skjønner at de er bear når klientene deres er all out og markedet stiger videre på de sterkeste selskapstallene man har sett siden 2006.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-09-08/u-s-stocks-cut-to-underweight-at-morgan-stanley-on-higher-risk

Fra juni, da var de også kraftig bekymret….

1 Like

Hvis S&P faller 10% nå, så er det tilbake til juni tallene. Som er når artikkelen er fra.

1 Like
3 Likes

Sååå, litt mer bullish, så kan snakke om risk! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nøkkelen er cpi.
Hvis den stiger 1-2% til da blir det dilemma, og opptøyer. Se hvir misfornøyde folk er nå og cpi er jo juksenummer alt er jo mye dyrere.

Men short er risky… gull og gruver er bra. Da får du i pose og sekk. :+1:t2:

1 Like

ECB forventer jo inflasjon i hvert fall til og med nyttår. Sååååå… Nei, hvis det skjer, så kommer det ikke til å skje noen verdens ting.

@anon80503862 har nevnt at inflasjonen burde begynne å ordne seg utpå vårparten en gang, hvis ikke er det nok noen som finner ut at de “MÅ TA TAK” (om det er smart eller ei). Tenker han har et godt poeng.

Hvis inflasjonen snur nedover utpå vårparten så tror jeg det rallyet går i dass for å si det sånn :stuck_out_tongue:

Hvis prisene stiger for mye så er det jo bare til å trykke opp mer penger og dele ut. Det er jo til og med et populært tiltak.

Så dumme er jeg helt overbevist om at de fleste politikere i USA (og vesten) er, og velgerne er minst like dumme.

1 Like

Shots! Again :sweat_smile::joy:

1 Like

Burry sletter nok kontoen for et par uker etter det der. Tror ikke egoet tåler det😂

2 Likes

:flushed: OMG…
Ja jeg tror ikke USA gjør noe, og går det ned kommer de nokk til og reversere tapering. Men kanskje det vil gjør at de inser hvor gale det er…

Hva skal renten opp , begynner noen og inse at FED må gjøre noe med Inflasjonen… Kanskje dette kan være en god tid og sette Bear… (Jeg håper i hvertfall… :+1:

1 Like