Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Vet ikke om det er bjørner, okser eller sauer dette skal knyttes opp mot…

6 Likes

Nå varsles det flere og flere lockdowns:

i dag 19:57

NTB

Nederland innfører streng nedstengning – lange køer utenfor coffeeshopene

Smittetrykket gjør at Nederland må innføre en streng fem uker lang nasjonal nedstengning, varsler statsminister Mark Rutte.

– Nederland kommer til å stenge i fem uker, sa Rutte mandag i en TV-sendt tale fra statsministerens kontor, mens demonstranter som er imot nedstengningen, laget leven utenfor.

Rutte tar alle midler i grep. Skoler, butikker som selger ikke-essensielle varer, museer, frisører og treningssentre er blant dem som rammes av den nye nedstengningen.

All undervisning må bli gitt digitalt fram til 19. januar. Restriksjonene trer i kraft fra midnatt natt til tirsdag.

Nyheten om nedstengningen var ventet, og det var derfor både demonstrasjoner og lange køer i nederlandske byer mandag. Utenfor både frisører, museer og coffeeshopene som selger marihuana, var det lange køer.

– Det er helt vilt her nå. Alle tror at coffeeshopene blir stengt i morgen. Jeg håper de kan holde åpent for takeaway, hvis ikke blir det salg på gata, sier Bart van der Wal utenfor et marihuana-utsalgssted i Amsterdam.

Nederland har påvist over 600.000 koronatilfeller siden pandemien brøt ut, og 10.082 koronarelaterte dødsfall er registrert. Det tilsvarer 588 dødsfall per 1 million innbyggere.

Det siste døgnet er det registrert 8.457 smittetilfeller og 34 dødsfall.

1 Like

820-840 som er tradingrangen nå visst

1 Like
1 Like

image

Hope hope hope hope hope

Krisepakken trenger faktisk ikke komme, for markedet er det nok å håpe

Børsene i ATH, mens folk må ha krisepakke for å ha tak over hodet og mat på bordet… 2020 har vært ett merkelig børsår…

6 Likes

Burde heller være garantert penger over fattigdoms grensa ell noe, penger som blir brukt i samfunnet og på livsnødvendig ting. Mesteparten nå har vel gått til sparing og redde de med assets?

1 Like

FED har vel vært varsomme om hva de ønsker å inflatere. Hadde pengene gått til mannen i gata hadde vel inflasjon gått i taket istedenfor aksjemarkedene.

Sitter å ser på NRK nyhetene og der kommer det et innlegg om at Oslo børs er all time high.
Er det nå taxisjåføren begynner å prate om å kjøpe aksjer og det smarteste er egentlig å selge?

1 Like
2 Likes

Jeg må si jeg føler meg som en taxisjåfør i forhold til hvordan jeg har forvaltet pengene mine :joy:

3 Likes

Aksjepris vs aksjeinntjening @sp500

4 Likes