Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

OBXen er i samme formasjon… :slight_smile:

Det er min hypotese også for tiden invivo. At så lenge pandemien garanterer stimulus og pengetrykking til den store gullmedalje så bør børsene gå opp målt i fiat-penger.

Så får man se hva politikere og sentralbanker bestemmer seg for i etterkant.

Hadde chart crime police sett det greiene der hadde du havnet i fengsel.

så spørs det hvor det er best om 6 mnd ?

Cash i bank ?
Eiendom ?
gull ?

short ?

Bio :rofl: slik som nå

1 Like

Det vil alltid være selektive aksjer som går, jeg kommer til og sitte i mye cash til vi får i det minste en -10 % korreksjon.

1 Like

Akkurat denne tesen jeg selv trader på om dagen.
" For the second quarter of 2021, obviously, we got acceleration projected for the first quarter, but the second quarter is really where we should all see the data construed though. We are tracking at about 11.2%, 11.3% on a year-over-year basis for Q2 GDP. That will be the highest quarterly print ever.
You can pull the time series back as far as you possibly can, you are not going to see anything that looks like that. The reality is, you just cannot fight that as an investor. What are you playing for on the short side?" (Darius Dale - Hedgeeye)

1 Like

Tegn i tiden er feks.Prosafe som har steget 60% på 1 mnd, der selskap selv har sagt at det blir, og jeg siterer:
"It is still unclear what a final solution may look like, but as previously reported a significant equitization of debt is anticipated which in turn is likely to result in minimal or no recovery for current shareholders."

1 Like

Utbroder gjerne @Savepig :blush: Ser ingenting feil med denne. Kombinert med negativ divergens i RSI er det bare tidsspørsmål før vi får brudd på kilen etter min mening.

Du tar det største likviditetssjokket i markedet siden 2008 og definerer det som en normal. Den gangen var derimot different.

De fleste vil være enige om at børsen er bra moden for en korreksjon, det er helt normalt, så helt mulig at man får en reaksjon ned fra ATH, som jeg tror er det dominerende trekket i chartet, vs kilen du tegner inn på slutten der som er halvparten så lang i tid som de andre.

Hvis man får en 10% korreksjon nå, så vil jo det være oppå kritisk støtte for bullmarkedet og legge ut den røde løperen vidåpent for et sprang over 1000 i tråd med den langsiktige trenden i aksjemarkedet

1 Like

Takk for svar. Det er din tolkning. Poenget var å vise at vi er i et område hvor vi har hatt kraftige korreksjoner tidligere. Hvis du måler target for kilen i midten i første chart så skulle vi ikke korrigert mer enn 14-15%, men vi korrigerte +30%, som absolutt ikke er normalt, på så kort tid. Så helt enig at det er en outlier. Det var ikke poenget som sagt.

… så helt mulig at man får en reaksjon ned fra ATH, som jeg tror er det dominerende trekket i chartet, vs kilen du tegner inn på slutten der som er halvparten så lang i tid som de andre.

Enig i poenget med tid – den siste kilen (som vi er i nå) bør ikke gi en tilsvarende like stor korreksjon som forrige, men jeg tror vi får en korreksjon som er større en 10%. En 10% korreksjon vil ikke være unormalt fra ATH, og vil absolutt være en kjøpsmulighet hvis det ikke faller mer enn det. Måler du target for kilen får vi 15-17% (alt ettersom), som jeg selvfølgelig håper på er fasit :slight_smile:

1 Like

Alt over 800 er veldig bull på mitt chart, mellom 700 og 800 er litt sånn uavklart

(Bare så det er nevnt så holder jeg en komponent OBXBEAR på gav 20,64 for øyeblikket), naturlig konsekvens av at OBX er helt i toppen av trendkanalen fra mars i mitt chart.)

1 Like

Trenger absolutt ikke å være helt krise, men jeg synes det er litt tragikomisk at vi er på ATH etter det droppet vi fikk i fjor. Jeg kan ikke finne noen tilsvarende recovery tidligere.

I første omgang må vi ta ut 814 for å endre trend på weekly.

Dagens candle ser pen ut :slight_smile:

Opp ned kors? :smiley:

1 Like

Tidligere, kraftigere recoveries var vel ikke så preget av rene støttepakker/sentralbankintervensjon, men snarere faktisk økonomisk vekst og tilbakekomst?

3 Likes

Godt og se en rød dag igjen på børsen.
Kanskje det kan normalisere seg snart igjen.
Ingen er tjent med at det går hardt opp og enda hardere tilbake.
Mange som kommer til å gå på en smell.
Hysterisk høyt priset mye nå.

2 Likes

Jeg gjettet artikkelforfatter fra overskriften

1 Like

Åh nei du. En bastardisert keynesiansk penge- og finanspolitikk vil benyttes når markedet ser svakt ut. Her er det ikke lenger den gamle motsyklisk tankegang som gjelder, det er stimulanse i både gode og dårlige tider.

Så får vi se om denne “nye” Keynesianske politikken fungerer, eller om den østerrikske skolen tilslutt får rett.

2 Likes

Vi får se. Synes +26% på 2 måneder er i overkant bra for en indeks å være, spesielt mtp. den økonomiske tilstanden med lav aktivitet pga. Covid. Håper korreksjonen blir større enn 10% :sweat_smile:

3 Likes