Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Roper man lenge nok om en korreksjon så vil man jo få rett til slutt, selv om man feiler totalt i timingen. Jeg er enig i at det makroøkonomiske og børsen ikke henger helt sammen, men jeg velger å følge trenden i markedet. Så får jeg heller ha en rask omstillingsevne og handlingsplan når korreksjonen kommer. For meg innebærer det blant annet å gevinstrealisere litt på vei opp, trailing stoploss på enkeltaksjer og ha cashbeholdning klar til å kjøpe under korreksjonen.

4 Likes

Enig med deg i strategien - the trend is your friend. Trader litt innimellom i aksjer som long, selv om mesteparten av kapitalen nå er short OBX. Har ingen tro på å treffe toppen perfekt, derfor har strategien vært å øke short for ca. hver 100 poeng opp i indeks siden november… :zipper_mouth_face:

I mitt syn nærmer vi oss en crossroad snarlig - enten får vi en meltup (da dekkes short fortløpende), eller så får vi payday. Time will tell - viktigste er, som du sier, å ha en rask omstillingsevne :+1:

Short OBX er nok en smart hedge jeg skal vurdere i tillegg til Short S&P500. En liten inngang til å begynne og heller øke basert på tekniske signaler.

1 Like

Tidligere hadde jeg inntrykk av at du handlet så og si utelukkende på TA, men etter mars i fjord virker det som du vekter det fundamentale mer enn TA. Noe spess grunn til skiftet? :slight_smile:

Neida, jeg vektlegger TA mest fremdeles, derfor jeg økte shorten i går siden vi bare snegler oss frem og tilbake rundt denne motstanden (og hypotesen foreløpig er at vi vil rejecte der når jeg ser på moment) - men jeg prøver å danne meg et bilde av makroøkonomiske forhold samtidig.

Å prøve å være bear i et bullmarked er ikke lett, da holder det ikke med bearish TA set-ups (som er dømt til å feile). Ser derfor på hvilke andre faktorer (enn de rent tekniske) som kan poppe ballongen.

1 Like

SQQQ @13,79. lyt sjå

1 Like

Er det ikke bedre å være med på aksjefesten enn disse bjørnegreiene?

4 Likes

Voldsomt det US-børsene løfter seg nå.

Nah, er like fort ut om det skulle gå feil vei. Er en fin event å forsøke litt bear på dette her

1 Like

Hehe gap up open … jaja :zipper_mouth_face:

1 Like

Mulig det blir påfyll raskere enn antatt :sweat_smile:

3 Likes

Du kan jo være begge deler.

Denne ekstreme keynesianske handlemåten til myndigheter har jeg ikke tro på. Betyr det at jeg shorter OBX? Nei. Dette skal opp videre en stund til. Men man følger veldig nøye med på kurven nå og en bør være i likvide aksjer, samt ha krutt klart.

2 Likes

Vet ikke hvem du prater til - jeg har ikke kjøpt et bear derivat så lenge jeg har levd.

Men om du er tilhenger av den østerrikske skolen så tror du ikke at sentralbankene kan redde økonomien over tid med stimuli, fordi stimuli er hverken innovasjon, produktivitet eller nye markeder. Over tid er det kun luft.

1 Like

18:48Marthe S. Lien

[

Ny variant: - Betydelig risiko for resmitte:

](https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=54491)

Den muterte coronavirusvarianten fra Sør-Afrika øker betraktelig risikoen for å bli coronasmittet på nytt, viser ny forskning.

Funnene fører til bekymring for at vaksinene kan være mindre effektive mot mutasjonen, viser tidlige resultater fra studien lagt fram onsdag.

Andre studier har vist at vaksinene trolig vil virke effektivt mot den muterte varianten fra Storbritannia.

Forskere i Sør-Afrika har testet den muterte varianten – 501Y.V2 – mot blodet til friskmeldte coronasmittede personer. De oppdaget at varianten er motstandsdyktig til antistoffene fra sykdommen.

  • Dette indikerer at nye varianter som 501Y.V2 utgjør en betydelig risiko for å bli smittet på nytt, konkluderte forskerne.

(NTB)

5 Likes

Ring meg når du ikke finner noen artikler om «frykt»

3 Likes

Kanskje det er annerledes denne gangen, at når “frykt”-artiklene kommer så er det faktisk det som skjer og ikke cos*omvendt^2/4

Edit:
Bare sånn til info så spøker jeg litt her. litt moro må man ha det.

mvh Hungry bearcub

Med tanke på oppgangen i US i går og Asia i natt, skulle en tro børsen ville vært opp 1-2% i dag.
I stedet er OBX så og si i 0. Har vi gått tom for kjøpere her oppe? :sweat_smile:

Hvorfor skulle Oslo Børs stige 1 -2 % når Dow closet 0.2 % høyere enn nivået når OSE stengte i går?

Er det en faktor jeg ikke kjenner til når du beregner at OSE skal stige 5 - 10 gangen i forhold til US?

4 Likes