Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Interessant perspektiv. Vi får se - first up Powell kl.20.30 :guardswoman:

2 Likes

Blir vel den samme regla: “Vi vil gjøre alt i vår makt for å ikke ha frie markeder. Vi kommer til å backe opp med pengetrykking når vi ser at campaign donors, special interest og big business sliter”

So if you can’t beat them, join em :moneybag::muscle:

1 Like

Er vel mellom enthusiasm og greed

Stengte grenser all over nå. NHO sier bedrifter kan klare 14 dager, men går det lenger vil det medføre store problemer for mange . De fleste er avhengig av arbeidsinnvandring. Pandemien vil nok dra lenger ut enn mange tror, og det vil igjen gi problemer for næringslivet. Da ruller ballen raskere og raskere.

1 Like

Ingen antydninger til brems vertfall. Som forventet

3 Likes

Når ble “som forventet” bearish? #stillindenial

Edit: Dollaren er også opp… :no_mouth:

1 Like

Ser på en ganske fiffig ting:

Vi har hatt 4 skikkelige VIX-events på et år. Jeg tenker som @babyrage at minst 10-15% er mer enn på tide som korreksjon nå. Da er vi tilbake der det toppet i september i fjor.

Men på nr 3 på chartet her, hvorfor korrigerte nasdaq skikkelig i forkant av vix egentlig?

2 Likes

Interessant! Kan det være et bull signal?

Kommer nok litt positivt news fra AZN angående vaksine på fredag eller mandag så er det back ontrack

1 Like

En store positiv trigger vi venter på på vaksinefronten er JNJ.

Har EU husket å bestille den?

Jeg har ingen formening om hvor vi skal, eller hvor langt. Jeg er posisjonert for en nedgang, men jeg kan ende med å selge alt imorgen. Flexibility. Adaptation. Sånn slår man markedet. Jeg håper på -15%, men anpssser meg.

Dette ser ikke ut som en fake-out :kissing_heart:

Holder 50-dagers her mon tro? :sweat:

Ja, full oversikt her: https://www.vg.no/spesial/corona/vaksiner/

Ønsker å se brudd og close under 814 på OBX. Alt over er bare en weekly higher low, MEN;
spørsmålet er om den klarer å ta ut ATH igjen, eller om det blir sidelengs (EQ) i et par uker?

ca. 5% ned til forrige weekly low…

Litt morsomt om det er WSB som avslutter dette rallyet :sweat_smile:

2 Likes

Ikke mye drahjelp å få fra denne i dag

image