Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Hehe, du vet det ikke er bearmarket når gamle travere kommer tilbake igjen til bjørnetråden.

#jinx :sweat_smile:

(Neida, - noen som har volum på S&P ? )

Weekly MACD OBX, kun krysset 1 gang siden mars (dippen på -10% i november).
Forventer at denne vil krysse ila. denne eller neste uke om salgspresset holder seg.

Its a helluva long way down boys! :star_struck:

Er vel på det rene nå at denne pandemien kommer til å vare og vare. Trist, men sant
At man ikke hadde vett til å selge seg ut når alt peaket nettopp

1 Like

Får håpe Xact holder på produktet sitt:)

2 Likes

Er Transocean den neste Reddit-aksjen??

Vær forsiktig. Du vedder mot uendelig penger og garantier for nullrenter i uoverskuelig fremtid. Inntil dét endrer seg, så er tyngdekraften (i stor grad) opphevet.

4 Likes

Ser slik ut, kan jo være hva som helst som et det neste…

Vel, jeg tror det går en grense.

Vi får se hva FOMC bringer i kveld - regner det jo egentlig som en non-event men man vet jo aldri.
Når Reddit har tatt over Wallstreet og aksjer uten livets rett (jeg ser på dere GME og AMC) går opp 2-3-400%, så vet du boblen nærmer seg bristepunktet.

Så det samme i krypto både før og under krakket i 2018. Husk at en god del av småsparerne som er inne i markedet er folk som har kommet til ila. det siste året (de tror alt bare kan gå en vei, opp, og de har hatt rett til nå selvfølgelig). Men en dag vil BTFD ikke gjelde lenger og da kommer det til å svi for mange. Let the games begin :no_mouth:

Vinner kanskje slaget, men hva med krigen…

At en gjeng redditnerder blåser overeksponerte shortaktører som en meme er ikke riktig det samme. Det heier jeg på.

Det er alltid klokt med å utvise varsomhet. Men igjen, FED vil gjøre alt må skal til. Og da krakker det ikke (enda).

At det er litt volatilt på ATH-nivåer og i resultatsesong er å forvente. Noen prosent ned utløser disproporsjonalt mye frykt (og omvendt). Forståelig gitt forrige vår, det er så.

4 Likes

Hvis verden går inn i en helt ny tilstand og dette blir normalen fremover så vil vel også aksjemarkedet reprises og all vekst som ligger inne i kursene vil dempes ganske så kraftig. Men kan selvfølgelig være det er noe man tror akkurat nå voldsomt påvirket av siste dagers sell off. Så er det full spiker igjen til uka :slight_smile:

1 Like

Har dere sluttet med bjørnebilder her inne?
Nå er jeg skikkelig skuffet, har bladd gjennom “hundrevis” av poster uten å se en eneste bjørn :crying_cat_face:

6 Likes

Mye frykt? Jeg ser ikke mye frykt, jeg ser børser nær ATH og korreksjoner på noen små 1-3% ila. en uke før det dundrer på med nye 10-15% opp i indeks, slik det har gjort siden krakket i fjor.

Det ser heller ikke bra ut for Biden om det første som skjer med han som president er at markedet krakker på nytt. Her skal Yellen og Powell please sjefene, så jeg tror også FED kommer til å kjøre på alt de kan til de ikke kan mer.

Som jeg skrev tidligere; det eneste jeg ser som kan velte dette skikkelig er hvis rentene kommer opp, og rentene vil ikke komme før inflasjonen gjør seg gjeldende. Core inflation er bare 1.6%. Dersom denne kommer opp i 2% ila. de neste to ukene (når vi får nye data) så vil de begynne å svette. Kommer den opp i 3.5-4% så blir de nødt for å gjøre noe.

Harry Dent mener CPI skal opp i 6% før sommeren, FED selv mener de har kontroll på inflasjonsmålet, men det er en grei læg mellom M2 og inflasjon, så denne vil nok begynne å gjøre seg gjeldende ila. de neste par månedene.

Mao. - kan godt være vi får en dipp nå, men med mindre markedet er veldig fremsynt så tror jeg ikke dette blir den store smellen vi venter på… men man vet jo aldri… :no_mouth:

Sitter plutselig DU og sier d ikke skal krakke nå Noc ?? :sweat_smile::man_shrugging:t3: Hehe …

Du har jo vært ( og er ) alle bjørnes far :star_struck: hehe :wink:

4 Likes

Da er faen meg krakket nær da…

2 Likes

DA vet du krakket er rett rundt hjørnet :wink:

1 Like

Du vet hvordan det er, når man har vært bjørn så lenge som meg og ikke fått mat på bordet siden ifjor, så blir man som hovedkarakteren i “SULT” av Hamsun. Man vaser rundt i nabolaget med ulike teorier om fiscal og monetary policy til enhver som er villig til å lytte til man blir tvangsinnlagt.

Stadiet jeg er på nå? … Denial :sweat_smile:

image

9 Likes

Biden kan alltids la det krakke nå, og deretter skylde på Trump, for så å bygge en ny økonomi sentrert rundt ESG - som demokratenes lobbyer antageligvis sitter tungt i

4 Likes

Hadde tenkt å skrive det samme. :slight_smile: det er akkurat nå aksjemarkedet har minst å si for biden

4 Likes