Mye frykt? Jeg ser ikke mye frykt, jeg ser børser nær ATH og korreksjoner på noen små 1-3% ila. en uke før det dundrer på med nye 10-15% opp i indeks, slik det har gjort siden krakket i fjor.
Det ser heller ikke bra ut for Biden om det første som skjer med han som president er at markedet krakker på nytt. Her skal Yellen og Powell please sjefene, så jeg tror også FED kommer til å kjøre på alt de kan til de ikke kan mer.
Som jeg skrev tidligere; det eneste jeg ser som kan velte dette skikkelig er hvis rentene kommer opp, og rentene vil ikke komme før inflasjonen gjør seg gjeldende. Core inflation er bare 1.6%. Dersom denne kommer opp i 2% ila. de neste to ukene (når vi får nye data) så vil de begynne å svette. Kommer den opp i 3.5-4% så blir de nødt for å gjøre noe.
Harry Dent mener CPI skal opp i 6% før sommeren, FED selv mener de har kontroll på inflasjonsmålet, men det er en grei læg mellom M2 og inflasjon, så denne vil nok begynne å gjøre seg gjeldende ila. de neste par månedene.
Mao. - kan godt være vi får en dipp nå, men med mindre markedet er veldig fremsynt så tror jeg ikke dette blir den store smellen vi venter på… men man vet jo aldri…