Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Da er alt solgt og all in cash.

3 Likes

Deilig å sitte på cash og kjøpe på vei nedover. Innleder små posisjoner og for å være helt ærlig håper jeg på en større korreksjon ( føles feil å si det, men GME og Reddit greiene i går var dråpen)

Viss vi nå ser starten av en korreksjon, så blir det interessant å se hvordan nysparerne reagerer.

3 Likes

Hmmm, FED presentasjon i kveld, regner jo med at de fortsetter å holde på sine policies.

(Tok profitt på den delen av shorten som ble satt på toppen, holder resten videre).

OBX

ES Mini

2 Likes

Om de derimot ikke gjør det… Kanskje på tide å la markedet styre seg selv igjen, uten like mye stimulanser.

4 Likes

Hvorfor er akkurat nå det rette tidspunktet? Ifølge de fleste økomiske teorier som gjelder i vellfungerende samfunn pdd. vil de gjøre noe helt annet. Det er fakta.

1 Like

Ikke uenig i det, jeg har jo ment dette helt siden i fjor sommer - men jeg tror de er “pot committed”.
Det ser heller ikke bra ut for Biden om det første som skjer med han som president er at markedet krakker på nytt. Her skal Yellen og Powell please sjefene.

Det eneste jeg ser som kan velte dette skikkelig er hvis rentene kommer opp, og rentene vil ikke komme før inflasjonen gjør seg gjeldende. Core inflation er bare 1.6%. Dersom denne kommer over 2% ila. de neste to ukene (når vi får nye data) så vil de begynne å svette. Kommer den opp i 3.5-4% så blir de nødt for å gjøre noe.

Mao. - kan godt være vi får en dipp nå, men med mindre markedet er veldig fremsynt så tror jeg ikke dette blir den store smellen vi venter på.

P.S - Deilig med noen røde dager nå da :sweat_smile:

2 Likes

IMF: Markedet er fortsatt avhengig av en støttende pengepolitikk

Godkjennelser og utrulling av vaksiner har gitt et håp om en global innhenting og presset opp eiendelspriser, til tross for et økende antall tilfeller av smittede og vedvarende usikkerhet om de økonomiske utsiktene. Før vaksinene er allment tilgjengelig, er oppgangen i markedene og den økonomiske innhentingen fortsatt avhengig av penge- og finanspolitisk støtte.

Det skriver IMF i en oppdatering av sin Global Financial Stability Report (GFSR) onsdag.

Ifølge IMF bør beslutningstakere fortsette med pengepolitisk støtte inntil en vedvarende innhenting har tatt tak, da en “underleveranse kan true innhentingen av den globale økonomien”.

“Med investorer som satser på vedvarende pengepolitisk støtte, og en følelse av selvtillit gjennomsyrer markedene mens verdsettelsen øker ytterligere, bør beslutningstakere også være forberedt på en markedskorrigering”, skriver IMF.

Gitt at det forventes en støttende pengepolitikk de neste årene, bør beslutningstakere dermed begrense voksende sårbarheter for å unngå risiko for veksten på mellomlang sikt.

TDN Direkt

1 Like

Hørte nettopp på radioen angående økonomien. Problemet var ikke penger, problemet var at folk ikke fikk gjøre det de ville. Når vaksinasjonen var på plass, forventet de at økonomien ville gå som et skudd i begynnelsen.

1 Like

Lurer på når det er lurt å innkassere en VIX-posisjon. Skulle gjerne hatt den opp i 35-40, den er jo avhengig av kraftig moment, og kan falle igjen uten at markedet bedrer seg…

1 Like

Prøver å finne svar på hvor dette bjørneangrepet kommer fra, alle forventer jo at FED opprettholder støttekjøpene sine…? Jeg reloaded shorten igjen, US er jo ned over 2% nå, vi er bare ned 1.5% :thinking:

1 Like

Har tenkt litt på at blant annet investering i VIX og tilsvarende produkter kan indirekte påvirke stabiliteten i markedet ved at de pusher opsjonsmarkedet. Men det er nok ikke hovedkraften i markedet nå. Har nok noe med presidentskiftet å gjøre selv om noe av den samme økonomiske politikken vil videreføres.

Fond likviderer større poster for å dekke milliardtap i shorts, retailbølgen starter å ta profit, pluss en del shorting sikkert - og alt er jo overvalued, så da er det ingen som tar risikoen på å kjøpe en dip som alle selger forbi. Åpner også Bearx15

1 Like

Skal vel lukke ned til støtte ~15. januar, før en runde ørten av slakt oppover av dem som endelig tror krakket kommer.

Edit:

Snudd der et par ganger allerede.

1 Like

Sjekka konto…timber…faen…

Ja, ser kryptomarkedet også er ned i dag. Kanskje dette er starten på det bjørnene har ventet på? Closer under 50 dagers glidende på OBX for første gang siden november i fjor :sweat_smile:

2 Likes

Jeg merker jeg har ikke 100% forstått hvordan VIX funker. Kan den oppføre seg erratic ift hva den har gjort før hvis en stor mengde aktører i markedet begynner å trade i opsjoner på helt rare måter?

På mitt chart trenger den slett ikke toppe ut før 35.

1 Like

Jeg kan ikke detaljene i den jeg heller, men den kalles jo for en volatilitets-index, så den har med volatilitet å gjøre. Men det er ikke historisk volatilitet direkte, mer en forventning om volatilitet i fremtiden basert på futures/opsjone som er lagt i markedet. Så om markedet faller raskt (kan også stige raskt) så vil man få en peak i VIXen. Men etterhvert vil markedet etablere seg en ny plass, og da faller den igjen. Så det er litt vanskeligere å cashe ut VIX-posisjonen enn for f.eks en Bear-posisjon. Driver og tester og forsker litt på det nå. Sitter man på en slik posisjon kan man på en måte slappe litt av i forhold til store endringer i markedet når man driver med andre ting. Men det hjelper jo lite om man ikke klarer å realisere gevinsten før den er borte…

2 Likes

Det funker veldig godt i en portefølje å ha en hedgekomponent, disse 2x bear produktene er veldig greit til sånt

OBX presist på første relevante støttenivå nå

3 Likes

Ulv ulv… Går vel opp igjen :smiley:

Nå tror jeg det er på tide å laste opp med bear. Stor tvil om vaksine og effekt tror jeg er nådestøtet

1 Like