Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Kjøpte bear for noen hundre idag, ser ut som en dobbel topp, ned mot 875 osebx om det stemmer

Jepp, det er mye divergens i chartene i andre indekser. OBX / OSEBX lægger enormt, skulle tro bull ALT (ref innlegget mitt i morges) burde dratt børsen opp i dag men den gang ei. Lukter oksekjøtt her.

Hvis vi får brudd opp av den fallende kilen i XACT chartet korresponderer det fint med en 10% korreksjon i OBX chartet :slightly_smiling_face:

" It’s important to understand that Fed easing “supports” the stock market only by affecting investor psychology. The Fed buys interest-bearing securities and replaces them with zero-interest base money. That’s it. Instead of holding savings in the form of a Treasury security, someone holds their savings in the form of a bank balance. The fact that they have a zero-interest bank balance instead of a low-interest Treasury bill doesn’t mean they change their consumption or retirement plans. It just means someone in the economy has more psychological discomfort, because every dollar of base money created by the Fed has to be held by someone at every moment in time until it is retired".

https://www.hussmanfunds.com/comment/mc210201/

Low key bearish… :sweat_smile:

Hyperinflasjonen må jo allerede være her, bare i en tidlig fase. Se til aksjer, bolig, krypto.

3 Likes

Dette må vel være toppen? Fifan.

image

3 Likes

Mye gøy for tiden. Jeg kjøpte for under takst uten å smile så bredt over å ta på meg gjeld.

7 Likes

De hadde vel mye penger til overs fra Gamestop, Tesla og bitcoin tradez

7 Likes

Ligner litt

1 Like

Northmantrader viste samme oppsett på S&P… :+1::blush:

Han er jo permab

4 Likes

Tirsdag var det relativt rolig stemning på Wall Street, hvor Nasdaq steg 0,14 prosent, mens S&P 500 og Dow Jones falt hårfint.

De to sistnevnte indeksene har steget seks dager på rad. Nasdaq oppnådde tirsdag et rekordhøyt intradagsnivå. Facebook og Netflix steg henholdsvis 1,1 og 2 prosent, mens Microsoft endte også i pluss.

GameStop falt 16 prosent til 50,31 dollar, og det kommer etter en nedgang på 80 prosent i forrige uke. På sitt høyeste ble aksjen omsatt for 483 dollar, etter et forsøk på å skvise shortselgerne.

CNBC skriver at tirsdagen bærer preg av at investorene tar noen sjetonger av bordet etter en sterk børsperiode, styrket av optimisme for gjenåpning og utrulling av coronavaksine.

Venter korreksjon

Sykliske aksjer som har utkonkurrert resten av markedet de seneste ukene, falt mest tirsdag. Energy-indeksen var ned 2,4 prosent, mens finans og materialer hadde også en nedgang.

– Markedet har priset inn gjenåpningen og på kort sikt kan det være i stand til å løfte oss videre opp. Det som bekymrer meg litt er om realitetene i økonomien vil leve opp til forventningene. De er så høye at du lurer på hvordan man skal komme dit, og hva som er neste steget, sier sjefstrateg JJ Kinhan i TD Ameritrade’s til CNBC.

Bank of America sier ifølge nyhetsbyrået at en korreksjon kan være like rundt hjørnet, men det vil være en kjøpsmulighet for langsiktige investorer.

– Vi forventer en korreksjon på mellom 5 og 10 prosent i første kvartal, sier strateg Jared Woodard i Bank of America.

Frykt, gull, olje, renter og krypto

VIX-indeksen, populært kalt fryktindeksen falt 0,4 prosent til 21,33.

Gullprisen var opp 0,2 prosent og en unse gikk for 1.837,1 dollar.

Nordsjøoljen var opp 0,7 prosent til 61,10 dollar pr. fat.

3-måneders renten steg 0,3 basispunkter til 0,041 prosent.

Renten på 2-åringen var opp 0,2 basispunkter til 0,117 prosent.

10-års renten var uendret og 1,16 prosent.

30-års renten hadde en oppgang på 0,7 basispunkter til 1,951 prosent.

Det er i slike tider jeg skjønner hvor vanskelig investering er/kan være.

Man sitter og ser på bullrun’et fra våren 2020 til nå og tenker: Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg…

Så sitter man nå høyyyyt oppe igjen og det kan fort falle et stykke og tenker: “DA skal det handles!”

Og så kjenner man seg selv nok til at når S&P har falt til “2700” igjen så tør man kanskje ikke likevel.

“Skal det lengre ned?” “Er USA nye Japan??” “Kjøpe indeks?” “Vil teknologi fortsette løpet, eller er verden mettet for en periode?” “Mange av tech-selskapene som krasjet i 2000 brukte evigheter før de var i pluss igjen.” Osv…

Tanken om å kjøpe litt indeks i alle klimaer over tid gir stadig mer mening - samt tanken om å la andre iskaldt ta rasjonelle grep med pengene på ens vegne. Skin in the game.

10 Likes

image

1 Like

Ja, han er permabear, men skal ikke kimse av chartene hans - synes likheten er slående.

Her har jeg prøvd å replikere det han sa: - timewise; neste fredag :slightly_smiling_face:

Edit:

Fikk en dupp her men den ble kjøpt :sweat_smile:

Denne artikkelen er en fin liten oppsummering av dagens økonomiske situasjon.

Mistenker kanskje at @anon80503862 har lest ‘’ Angrynomics’’? :wink:

– Når vi har garantert prisene i markedet, er du en idiot hvis du ikke trader, sier han.

– Økonomien og det finansielle systemet har vært frakoblet lenge, det er bare at nå ser vi det endelig. Og vi ser at den økonomien sentralbankene støtter, ikke har noe med den økonomien vi faktisk lever i, sier Blyth.

3 Likes

Nei men tror jeg har sett ett intervju med han.

redigert: ja, den stemmen kjente jeg igjen :slight_smile:

1 Like