Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

1 Like

Er ingen overraskelse at det er ekstrem risikovilje, det ser man på Oslo børs også. Man kaster seg over selskaper som ikke har stort annet enn en ide :slight_smile:

2 Likes

Man skal ha litt tørt krutt fremover, absolutt alle indikatorer er veldig opphetet på longsiden. Men galskap å sitte for mye short, for det kan fint vare lenge helt til det kommer et eller annen som starter en kjedereaksjon.

www.cnbc.com/2021/02/05/long-term-unemployment-is-rising-toward-a-great-recession-record.html

2 Likes
2 Likes

Ny festdag? :rocket:

1 Like

Lol

image

4 Likes

Viser ikke denne egentlig hvor mye vi har igjen å gå på, at minimum? Sett bort fra en sort svane event.

Litt vanskelig å si hvor mye vi har å gå på, med tanke på den økonomiske nedturen skal man jo ikke være på samme høyder som i januar i fjor.

Men jeg mener at det er ekstremt viktig å ta pengetrykking, pengemengde og TINA med i bildet når man sitter og ser på prising og multipler.

1 Like

Heheh, Merkelge greier ja. Er bare å glede seg til neste krise også dersom det er slik som dette en krise er :sweat_smile:

“å utnytte en god krise” har fått en helt ny betydning… :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Interesting…

4 Likes

Litt motstridende at børsene og evaluering stiger ved at flere penger går inn på børsen i stedet for å brukes - noe som normalt øker omsetningen og overskuddet hos bedriftene. P/E må jo synke bare av det? (Jeg skjønner naturligvis at økt kjøpsinteresse og cheap money kjører børsen opp)

Hvor mye “feriepenger” ligger på børsene nå og tas ut når krisen “er pver”?

5 Likes

Det er derfor man selger i mai.

2 Likes

Ikke glem marginhandelen som er på rekordnivåer i US (langt over 2000 nivåer). Det er en boble i seg selv som kan sprekke dersom vi får en større korreksjon og folk får margin calls på disse nivåene. Aner ikke hvordan det er med giring her, ikke så mange som driver med opsjonshandel etter det jeg vet, men smitteeffekten ifht. eksponering kan jo gjøre seg gjeldende, etterhvert.

1 Like

2 Likes

12:55:25

Kenneth Lund

Amerikanske lange renter over to prosent

Renten på 30-årige amerikanske statsobligasjoner har steget over to prosent for første gang på over et år.

Årsaken er økte forventninger om at inflasjonen i USA vil stige, blant annet på grunn av nye koronakrisepakker og økte bensinpriser.

1 Like

Skumma gjennom dagens nyhetsfeed og ble overrasket over hvor fort vi nærmer oss melt-up nå.
Jeg ser bullish tegn overalt -

  • Asia opp
  • Krypto opp
  • Oljeprisen opp
  • US = ATHs på alle 3 ledende indekser
  • twitter renner over av folk som kommer med aksjetips, i tillegg til x antall folk som har startet aksjeblogger og youtubekanaler (jeg følger bare strømmen! :sweat_smile: ).

Verden er i ferd med å gjenåpnes og stadig flere blir vaksinert. Nå er vi på vei inn i en “ny normal”.

…meanwhile, OBX futures be like: :roll_eyes:

image

3 Likes

Du er vel litt i tidligste laget inne å sjekker. Åpner nok bra opp tenker jeg.

Edit: Eller mulig det er kun krypto som gjelder nå :wink:

Du så det samme i går, ES mini futures opp, OBX svakt opp.
Jeg vil jo også tro at vi åpner opp, men synes OBXen lægger veldig.
Enten så skal vi ta igjen forspranget, eller så er det tegn på at ting er i ferd med å snu :slightly_smiling_face:

image