Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Bjørnemat det her;)

1 Like

Snur det ned her nå så bekreftes hypotesen om EQ som jeg skrev om i går.
Det er en ganske nøytral formasjon med grei r/r begge veier, alt etter hvilken vei vi bryter.

Investor Ragnhild Wiborg advarer :- Særlig i grønne aksjer og en del tech-aksjer er det mye luft i verdsettingene

Hovedindeksen ser ut til å holde seg unna en kraftig nedgang inntil videre, men det mangler ikke på advarsler om at aksjer begynner å bli dyre

2 Likes

Samme som i 2018 altså.

2 Likes

Hun sa det 3 uker før børsen falt 20% fra tidlig oktober til romjula i 2018? Nice.

Ser det var meltup i de 3 ukene da. Så rett opp først, og så ned mot slutten av februar om vi satser på kopi?

2 Likes

Haha, ja kan godt hende det. Er for så vidt enig i at mye grønt og ESG er priset utenfor all fornuft.

Mye av grunnen har vi vel her: “Handelsbanken Hållbar Energi tog netto in 20,8 miljarder förra året vilket var hela 27% av det totala svenska nettosparandet i aktiefonder under 2020.”

1 Like

Folk har så mye penger og ingenting å bruke de på. De ender på børs uansett om man investerer i gamblingaksjer eller indeksfond.

Jeg er mer spent på hva som skjer når man åpner opp igjen og folk kan bruke penger. Vil inflasjonen komme og eventuelt renteoppgang etter hvert - eller ikke. Tror personlig det blir for tidlig å spå krasj før folk har noen grunn til å ta penger ut av markedet, og føler ikke vi helt er der enda. Men hvem vet.

1 Like

Sånn rent teknisk så gir det mening, når jeg ekstrapolerer trekanten ut i tid så kan det fort være 1-2 uker før vi evt. bør begynne en korreksjon (men kan jo skje før også). Nortmantrader er inne på noe av det samme ifht. pre-korona trend og nå - rent tidsmessig passer det med syklusteori, uten at jeg er noen ekspert på det (følger bare en del folk på youtube som bruker cycle analysis mye).

image

2 Likes

Nå har noen stjålet kilene™ dine Noc. :smiley:

5 Likes

Mulig hun tjente på selve krisen, men det kan se ut som hun solgte seg ut lenge før festen var ferdig også.

1 Like

Publisert: 15. mai 2006 09:10

Virker ikke som hun er idiot…

3 Likes

Uansett er Minervini den jeg hører på når det kommer til “vær forsiktig nå!” signaler :slight_smile:

2 Likes

Får begynne med trademarks og sende ut noen copyright infringement brev :smile:

Lett å bli selektiv når man tegner kiler…

Men synes DXY kan se litt farlig ut:

Samtidig som 10-årsrenta i USA tikker oppover:

4 Likes

Joda, men man kan jo zoome ut også da :wink: Hjelper lite om hun satt short når børsene fortsatte oppover. Men nå sier hun jo at hun tjente på krisen så kan selvsagt være hun gjorde det riktig :slight_smile: Ser man på regnskapene til det fondet så ser det absolutt ikke ut som de tjente så mye da og heller ikke så imponerende andre år, men det er jo klart at der kan det vær ilikvide aksjer, eieindom osv som kanskje ikke er priset reelt i regnskapet.

Det interessante er at markedene går opp selv om DXY også går opp (skrev om det i makrotråden). Normalt skal de jo være omvendt korrelert. Merkelige tider vi lever i, det er sikkert. Jeg håper vi slipper at verden blir merkeligere fremover :sweat_smile:

Det er ikke en streng regel nei, i visse perioder ja, i andre perioder positivt korrelert.

1 Like

Yes, de siste årene har korrelasjonen vært negativ, men det er ikke alltid slik.

Edit: Når det er sagt så blir jeg nervøs av styrken til dollaren nå. Har aldri vært så vanskelig å være bortimot fullinvestert.

3 Likes

Litt tidlig ennå, det er ikke en perfekt invers korrelasjon. Men det siste året har S&P nesten hatt en perfekt omvendt korrelasjon med USDNOK.

3 Likes

image

3 Likes