Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Lurer på hva en tønne olje vil koste om vi får hyperinflasjon

2 Likes

Skulle ønske jeg kunne det, men tenker som @holmes sier at inflasjon vil føre til høyere råvarepriser.Men olja er vel så avhengig av hva OPEC gjør, og de skal vel ha et møte ila. denne uken om jeg ikke tar feil. Russland er pro prisene vi har nå, mens Saudi ønsker å stagge prisen pga. shale aktørene … :thinking:

Er det ikke motsatt? Russland vil nok gjerne øke produksjonen i større grad enn Saudi såvidt jeg har forstått det.

Var jo det som skapte ragnarok i oljemarkedet ifjor. Russland ville ikke gå med på kutt før de hadde bedre oversikt over situasjonen med corona.

1 Like

Ja, du har rett. Russland ønsker å øke produksjonen :+1:

www.ft.com/content/3bb30c88-e81d-47f1-b822-28f4393d3992

Så kom salgssignalet i Tesla:

2 Likes

Nice! Jeg har aldri skjønt Diamond formasjonen, de er jo ikke så vanlige heller men den du har der ser riktig ut.

Så spørs det om det blir sektorrotasjon eller om det kan ta markedet ned. Vil nå påstå at fallet til BITCOIN i dag nok også påvirker Tesla, kanskje det er starten på dominoene til @cagey2 ? :thinking:

Økte i bear i dag men er usikker på om bruddet opp i OBXen er en fakeout eller riktig. Hvis riktig så skal vi gå mot strømmen. Gir litt mening hvis energisektoren tjener på høyere inflasjon. Oljeprisen holdt oss oppe i dag. Er spent på Opec møtet neste uke… :see_no_evil:

3 Likes

Samme diamant formasjonen i PLUG også.

Grønt får svi, flere/alle av aksjene jeg tracker i Ishares trust Green energy etf blir straffet.

Olje ETF buller ut av trendlinje :slight_smile:

2 Likes

Olje er den største råvaren idag, og prisøkning der er mye av grunnen til at vi ser litt inflasjon nå. Det er heller ikke rart at oljerelaterte aksjer går bra hvis det er noe av driveren.

1 Like

Sier vel i grunn seg selv at det er på tide med ett fall, nå analytikere legger inntekter 10 år fram i tid som begrunnelse og det er ikke måte på hvor mye de skal tjene heller…

Det ene kan jo dra med seg det andre, men det er godt mulig vi først skal i en sektorrotasjon. Det er vel denne som er i sentrum for bekymringene for tiden:

US 10y yield. Kravet til avkastning øker da man er redd for inflasjon. Stigningstakten er foruroligende:

  • “But I caution that if real yields rise too quickly, then that’s a problem for all asset classes. It’s the speed of the change that could be a worry.”

3 Likes

Denne var interessant! Ray Dalio sine betrakninger om markedet.https://www.bridgewater.com/research-and-insights/ray-dalio-stock-market-bubble

3 Likes

20%+ på denne da

2 Likes

Dette kan bli interessant! :blush:

2 Likes

Alltid interessant å høre “we will use all of our available tools to support the economy” :roll_eyes::joy:

I morgen norsk tid for de som lurer

apGKE7B_460s

4 Likes

Joda, de kan ikke si noe annet, men treasury yields snakker sitt eget språk. Spent på hvordan de adresserer dette. Som det fremgår av artikkelen er det ikke sikkert markedet tror på “nothing to see here, move along” lenger.

(Man kan jo alltids håpe i allefall… :sweat_smile:)

1 Like

Fra artikkelen til Nocturne:

“The market mood has changed,” Mohamed El-Erian, chief economic advisor at Allianz, said Monday on CNBC’s “Squawk Box.” It’s no longer whether yields are going higher, it’s when is the move too big. That’s what the market’s trying to figure out.”

Investors are particularly concerned whether all the stimulus isn’t going overboard and threatening to destabilize the economy over the longer run.

“I can predict that the yellow lights are flashing all over the Fed because of the [yields] move and the steepening of the yield curve, and the Fed may do more to try to control yields,” El-Erian said.

Har ekstremt samme følelsen som i januar i fjor

1 Like