Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Oslo Børs bare: heeeeey, vi har ikke gått opp på langt nær så mye som oljen! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ikke bare vi som begynner og uro oss litt mer en normalt.

5 Likes

Ny rekord for Buffet indikatoren :slight_smile:

The Wilshire 5000 Total Market Index climbed as high as $44.3 trillion on Tuesday, while the latest estimate for first-quarter GDP is $22.1 trillion, putting the Buffett indicator at 200%. That reading is well above the 187% it reached in the second quarter of 2020, when the pandemic was in full swing and GDP was about 12% lower.

Buffett trumpeted his namesake gauge in a Fortune magazine article in 2001, calling it “probably the best single measure of where valuations stand at any given moment.”

3 Likes

Nå vil vel den droppe ganske kraftig etter hvert som økonomien styrker seg etter pandemien.

1 Like

OBX - rejection rundt 1005, ny ATH. Fremdeles fint inne i opptrenden.
Potensielt ned og teste brudd fra konsolidering rundt 960?

Shooting star på daily om vi closer rundt her eller lavere.

1 Like

No, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no there’s no limit!
No, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no there’s no limit!

5 Likes

Ath er typisk en sterkere motstand enn det som måtte til for å bryte trenden. Det er i hvert fall min erfaring med flagg og vimpler.

3 Likes

Oooog igjen.

Patience @holmes - from the beginning of recovery in 2009 through the early 2020 we’ve enjoyed a bull market in length and scale greater than any other in modern times.

We find that the S&P500 is currently trading 77% above its modern-era historical mean, (about 2.2 standard deviations) indicating that the market is Strongly Overvalued.

Det og time topper og bunner er jo nesten helt umulig. En skulle jo ønske at hver gang jeg solgt så sank markedet og hver gang jeg kjøpte så steg det. Men nå er det jo så mange boble tendenser og Aksjer er så dyrt at en absolutt ikke burde kjøpe. Som alt annet i disse tider. Jeg tror enda råvarer som olje vil fortsette opp men kanskje en siste kamp (Som tobakk industrien) før det blir mer og mer forbudt.

Men jeg finner det svært vanskelig og kjedelig og sitte med cash… (og indeks fond)
(@Nocturne jeg ditcha Telenor etter den gode grafen du viste, ikke vits og ha risiko mot ett selskap når det ikke gir mer avkastning en børsen selv og jeg trenger ikke utbytte vil heller har verdistigning, takk for den grafen)

2 Likes
3 Likes
2 Likes

Lett å glemme at verden er større enn Norge og vesten…

Oljebransjen kommer til å leve i beste velgående i mange mange år til :slight_smile:

Det er bare ring 1 MDG idiotene som går rundt i hasjrusen sin og hallusinerer om noe annet.

4 Likes

Beste du kan investere i er “ting som folk blir avhenige av”. Og vi er 100% avhenig av olje og kommer til og være det lenge (Takk og lov for Norge sin del) så at det kommer til og bli bra inntjeninger og gode penger er 100% sikkert. Men jeg tror det blir mer og mer avgifter som vil tære på inntjening.

Kortsiktig kan vi fort se 100 dollar og gjerne + tror jeg.

1 Like

Du føler ikke at hvis man ser på S&P 500 over flere tiår at det gir mer mening å bruke log chart? Vet at mitt chart ikke er inflasjonsjustert, men likevel…

Forskjellen vil alltid se dramatisk ut hvis 250 til 500 er å anse som en like stor økning som 4 000 til 4 250.

8 Likes

Nå er det ikke jeg som har laget chartet så jeg vet ikke hvorfor de ikke har brukt log chart :slight_smile:
I ditt chart ser det ut som den regresjonslinjen vil fungere som motstand rundt 4800 :smile:

Ja eller 5 000 :slight_smile:

Men nå var det ikke en seriøs analyse, bare en mer for å vise hvorfor jeg mener at det er mye mer logisk å bruke log chart over sånne tidsperioder. Og for å vise at jeg mener det kanskje ikke er så “superdramatisk” som det ser ut som på andre chart som ikke bruker log chart.

2 Likes

Midtlinjer i trender er vel sjeldent sterke motstander/støtter? :stuck_out_tongue: