Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Black Friday 2023

yap

Rød og blå som kan settes isammen til 1. eller fungere som 2 små.

Takk. Men så bør man kjøpe to av disse også ?

https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoller-og-tilbehor/nintendo-switch/nintendo-tilbehor/powera-enhanced-spectra-kablet-kontroller-til-nintendo-switch-sort/386665

Minnekort bør kjøpes også ?

1 Like

Jepp, de er mye bedre enn den som kommer med. Spiller mye på switch med junior (Metroid spill etc) og da bruker vi alltid ekstra kontroller fordi den er mye mer ergonomisk.

1 Like

Det viktigste for meg er om jeg trenger det jeg kjøper, og om prisen er akseptabel.
Renoverer bad, har handla alt VVS på MegaFlis.
Toalettet var det kampanje på, kjøpte en uke før Black week, det ble det 5% rabatt på, ikke mye men litt er det.
Jeg betalte kr 2990 på «tilbud».
Jeg lurte på om det var noe billig dritt, googla og sjekka, rørleggere skulle ha 8-9000 for samme….
Når en i tillegg gjør jobben selv blir det noen kroner spart.

Edit: MegaFlis betalte tilbake uten problem.

4 Likes

Megaflis er en god butikk, har begynt og bruke den selv grunnet stort lager og god service.

1 Like

Bra tips om Logitech MX Keys S.
Den programvaren som fungerer med tastaturet , Logi Options+ , åpnet en helt ny dør for meg. Har programmert en key på tastauret til å åpne alle programmer og nettsider som jeg bruker i jobben.
Dermed kan jeg sove 5 minutter lengre om morgenen :wink:

2 Likes

Ang airfryer,

Gikk for en slik i dag:

https://www.komplett.no/product/1245107/hjem-fritid/kjoekkenapparater/airfryer/iiglo-airfryer-1700w-sort-matt

Edit: er visst utsolgt nå :upside_down_face:

Nullpeiling på om det er kvalitet eller ikke :sweat_smile:

:crossed_fingers::grinning:

Kjøpt https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/airfryer/ninja-foodi-dual-zone-airfryer-af300eu/244981 og https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/hodetelefoner-og-tilbehor/hodetelefoner/jabra-elite-7-active-helt-tradlose-in-ear-hodetelefoner-sort/359567

Airfryeren var lett å bruke og svarte til forventningene. Earbudsene brukes bare til trening , men helt ok hittils.

Hvorfor må en ha en egen duppeditt for dette? Hvorfor ikke bare bruke en varmsluftsovn med en rist?

Spør av ren nysgjerrighet/uvitenhet…

Her er svaret jeg fikk tidligere;

Hva er forskjellen på en Airfryer og en varmluftsovn? | Philips.

2 Likes

Takk!

Selv om det der vel blir litt som å spørre støvesugeselgeren om du trenger ny støvsuger?

Står de fleste varmluftsovner, så om du har en litt nyere bra en så er det basicly det samme leser jeg det som.

1 Like

En kjappere, mer responsiv varmluftsovn. Bortkastet om man ikke setter pris på akkurat den egenskapen.

2 Likes
2 Likes

Ser poenget med at det er kjappere og mer effektivt. Men at en sparer 80% er jo bare tull all den tid vi bor i oppvarmede hus :slight_smile:

2 Likes

Å spare 80% energi er fantastisk! Hadde jeg kunnet kjøpt en varmtvannsbereder eller varmepumpe som sparte 80% så hadde penga sittet løst!
Om en stekeovn sparte 80% er nada.
Her fra en stekeovn til ca 3500

0,98 kWt ved over- og undervarme for en standard syklus.

0,79 kWt for tilsvarende for varmluft.

En sparer altså 0,64-0,8 kWt per matlaging.
Hvis en sier at en bruker litt mer varmluft enn over- og undervarme og sier at forbruket er 0,7 kWt per dag X 365 så blir det ca 250 kWt hoderegning.

Sikkert bra med airfryer, men jeg har ikke savnet flere dingser på kjøkkenet.
Isbitmaskinen og kullsyremaskinen bruker jeg derimot flittig.
Digg med iskald kullsyrevann. Miljøvennlig også ift kjøpevann.

3 Likes

Jeg er helt motsatt

Sikkert bra med isbitmaskin og kullsyremaskin, men jeg har ikke savnet flere dingser på kjøkkenet.

Airfryer derimot bruker jeg flittig.

Ulike behov, smak og behag osv. Jeg liker airfryer fordi det i noen tilfeller er raskere, gir et bedre resultat, er mindre oppvask, er mer responsiv, mer praktisk og det er mindre jobb.

Energibesparelsen driter jeg i :+1:

7 Likes

Jeg var og skeptisk til Airfryer, helt til vi fikk en billig en av svigers. Nå brukes den flere ganger i uka. Magisk liten sak. Null hassle

Og så crispy resultat.

Beste investeringa siden varmepumpa.

Edit: Siden Ulti aksjene😃

8 Likes

Varmluft var ikke oppfunnet når min gamle komfyr ble laget , så airfryeren blir et bra supplement tror jeg.

1 Like

Jeg har også sett meg ut den airfryeren der (Ninja), virker som et bra kjøp. Blir nok en sånn på meg i morgen. :ok_hand: