Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Black Week | Black Friday | Cyber Monday 2018 ! 😉

Vaskemaskin til 6k, mobil til 6,5k, receiver til 15k,

Skulle gjerne hatt et sett med 32gb ddr4, 3200mhz CL 14 , men får vente til cyber Monday.

Holdt på å kjøpe en 32"Asus 1440p, 144hz, men skeptisk til VA, vil ha IPS og helst 4k om jeg skal opp i 32"… må sikkert vente til black Friday 2019 for å få noe slikt. Trenger uansett ny gpu for å kjøre 4k på 144hz/fps… Gtx 1080 er ikke bra nok

6 Likes

Ble ny innmat i stasjonær pc’n og ny skjerm. Hadde planlagt, så penger var satt av :slight_smile:

Ny peisovn ble det også gitt… :slight_smile:

image

7 Likes

Ikke dumt! Vi skal pusse opp stua til neste år, da står ny ovn på tapetet😊
Fikk du god pris, og hvor handla du? Kjede?

Edit: er det støpegods eller stålplater?
Det stod en Wiking ovn her når vi flytta inn, den er av stålplater, vil prøve å finne en i støpegods neste gang, ihvertfall en kvalitetsovn.
Jøtul er jo bra😀

1 Like

Det er konveksjonsovn i støpejern, Jøtul 483. Skal varme meget godt. Har hus på 280 kvm så trenger litt varme. Handlet hos Ildstedet. 30% på ovner flere steder i helga, men de skal sett inn nytt røkrør også. Kostet 23990 veil og endte på 16800 ca.

Dyrt nok, men ser man må opp dit for å få kvalitet og design som tar seg ut og interiøsjefen måtte ha sokkel, forsåvidt enig - ser mye nettere ut da.

3 Likes

All-In-One PC for stockscreening, teknisk analyse, Netflix & chill.

Yay or Nay?

  • Yay
  • Nay

0 stemmegivere

Edit: whyyyy?

Har ikke svart siden jeg ikke føler meg kompetent på området.

Men hvis jeg kan gjette blant annet fordi det sannsynligvis er vanskelig å oppgradere den senere.

1 Like

Det gir mening. Jeg tenkte dog at en i5 med 8gb Ram og et ok skjermkort skulle kunne holde til jeg har tjent nok til en surface pro :grin:

2 Likes

Husk å benytte deg av tilbudet om 20 dager gratis Insider innen kl 00:00: Crazy tilbud på Insidermedlemskap - avsluttes midnatt søndag 🎉

104 har allerede gjort det siden torsdag :smiley:

2 Likes

Min skepsis til slike løsninger er at det fort blir dyrt og lite fleksibelt å reparere hvis noe skulle ryke. Ikke bare å benytte anledningen til å oppgradere hvis noe ryker heller.
Og så blir det litt sånn at hvis skjermen ryker så ryker i praksis hele pc’en. Man lager avhengigheter man ikke har noe behov for tenker jeg :slight_smile:

2 Likes

Til den prisen kan du få en laptop som funker til dine formål + en ekstern skjerm av bedre kvalitet :slight_smile: - Kjører selv den komboen hjemme, og det funker utmerket for mine behov.

3 Likes

@Krafer @Nocturne makes sense. Men at jeg får lik ytelse til lik pris med laptop + skjerm + mus blir vel litt drøyt? Isåfall trenger jeg hjelp :wink:

I laptop orker jeg ikke større enn 14".

Har ikke tid å lete skikkelig nå men gjorde et kjapt søk på komplett og fikk opp denne:

Har samme prosessor / ram som den du så på. Kombinert med denne skjermen:

-er det fremdeles billigere enn den alt-i-ett-pcen. Du får hive på en mus :wink:

4 Likes

I stand corrected :clap:

1 Like

Har ikke noe erfaring fra de selv mer en Raspberry Pi, men det innes også ultrakompakte datamaskiner. De har ofte lite lagringsplass (men superaskt M.2), grafikkort internt i CPU.

Legger ved tek sin artikkel om MSI sin versjon.

Blir vel stasjonær med laptop innmat. Ser ut til at man kan bytte RAM og M.2 Disk

Om du ikke har kjøpt enda og kan vente til februar:

Nypris 8 lapper, nå 4500. Om den er bra eller ikke vet jeg ikke. Jeg gikk for en annen modell fra Power fordi jeg ikke kan vente:

Stedatteren må ha seg en laptop til skolearbeid. Vi tenker max 4000,- Noen som har sett et uslåelig cyber monday tilbud som gir mye for pengene?

Denne ser helt grei ut til formålet. @Fornybar - du kan også se på den :slight_smile:

1 Like

Jeg endte med denne til vår åttendeklassing, håper den holder ut ca tre år…
Kostet dog 4500…
https://www.dustinhome.no/product/5011098170/v130

Utgått står det der