Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Black Week | Black Friday | Cyber Monday 2021

Stemmer. @Chrkni det er for å unngå å bruke mye strøm når prisen er høyest, samt å unngå effekttopene med ny nettleie, som går trinnvis: 5-10-15-20 kW, dyrere desto høyere effekt.

Man kan lage noe triggere på pris og kw men antar at Tibber snart kommer med noe smartere. Legionella unngås ved å varme vannet ja. Men du kan nok utsette oppvarmingen litt. Vannet i tanken er litt skiktet så det er varmt øverst og kaldt nederst pga. lav flow. Derfor er det slik at man ikke får gradvis kaldere vann når man tapper men man får mindre varmtvann.

1 Like

Kjøpte meg dette i går:

https://bit.ly/3oUXvAG
https://bit.ly/30TY0T4

Sikler litt på ny telefon - står mellom iPhone 13 Pro og Samsung Galaxy S21 Ultra.
Kjenner ikke så mye til Samsung - noen som har den og kan si om den er verdt pengene? :slight_smile:

2 Likes

Oneplus 9 pro er bedre en begge de 2 :slight_smile: (Pris tatt i betraktning)

2 Likes

Salget er i gang, løp og kjøp ! :star_struck: :rocket: :rocket:

Venter til cyber monday…

Etter å ha lest diverse tester og sett en del videoer endte jeg med Samsung Ultra.
Oneplus 9 virker å være en god telefon da, for all del.

Kjøpte meg også pizzaovn i dag. Har sett etter tilbud på denne en stund:

https://bit.ly/3rfgPLE

2 Likes

Det ble ny septiktank til båten m/integrert lensepumpe, tankmåler og tankinstrument. Til halv pris. Jeg har kikket jevnlig etter tilbud på denne siden i vår, og i dag slo det til!

Og så en ny M2 SSD-disk på 1 TB fra Komplett til å erstatte en 256 GB i en laptop jeg kjøpte på januarsalg tidligere i år. Får utrolig mye for pengene når man selv oppgraderer enkeltdeler i lavt speccede laptoper… spesielt når det er nesten 30% på ny disk.

Men begge disse to kjøpene var altså planlagt lang tid i forveien. Disse impulskjøpgreiene der man løper inn på kjøpesenteret med brann i lommeboka for å kjøpe mest mulig ting man ikke trenger bare fordi de er på salg - DET kommer jeg aldri til å skjønne.

Har f.eks. sett noen medieoppslag med frøkner som har klær i klesskapet som de ALDRI har gått med, og som de angrer på at de kjøpte. Her er en løsning… neste gang bruker du hodet FØR du drar kortet, ikke etterpå… :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 Likes

Kjøpte panelovner til nye leiligheten min i går.
Gikk for forskjellige varianter av disse:

Virker som et greit tilbud gitt prishistorikk og testanmeldelser.

1 Like

Kjøpte Roborock S7 fra komplett.no nå også. 4790,- om man er klubbmedlem. Tror tilbudet gjelder ut dagen.

Fristet til å skaffe en laser prosjektor, men blir nok ikke denne gangen… Bra tilbud da!

Har disse sjøl, kobla til Nobø hub. Funker veldig fint, men om man faktisk sparer noe…? Frua nekter å kjøpe varmepumpe, så da blir vel disse det nest beste.

Vurdert å bytte frue? Men mange kvinnfolk kaster ofte bort penger, så det er kanskje det hun vil?
Hos oss er det jeg som står for pengekastinga, så for å ha litt ekstra å kaste så har vi to varmepumper.
Har hatt varmepumpe siden begynnelsen på 2000 tallet, kommer til å ha det i all fremtid.

Personlig synes jeg årets Black Friday var litt skuffende, men tror ikke butikkene slutter med dette med det første. Kollektiv psykologi.

Problemet er at mangen av tilbudene er tilgjengelig forskjellige/flere ganger i året.

Julesalg, nyttårssalg, påskesalg, vårsalg, 17 mai salg, sommersalg, skolestart salg, osv, osv.

Det er sjelden jeg finner noen tilbud som skikkelig popper ut til meg. Ofte ser jeg prisen har vært nede på samme nivå ifbm. andre salg. I år ble det faktisk ikke kjøpt noe som helst på black friday.

1 Like

Har en tid til å planlegge, så sparer en, for da kjøper en det en trenger.
Nøkkelen er blant annet prisjakt.no

3 Likes

Med hode tilbud fikk jeg både ideer til og handlet det meste av julegaver. Alt fra sofakroken hjemme. Helt perfekt!

1 Like