Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Blokkjedegaming

Så spennende ut dette her. Altså her kan en investere i et fond/token som investere gaming NFTs og blockchain spill?

Hvor mye yield kan en forvente av å holde disse tokenene?

Det vet jeg ikke svaret på, desverre. Men ut i fra whitepapet mener jeg det er rimelig å tro at det avhenger av inntektene til DAO’en.

Jeg har forstått det slik at når UI’en er på plass så skal assets oppdateres fortløpende der, men foreløpig er det en månedlig rapport med oversikt over assets:

Edit: som forklart i whitepaper så vil YGG rekruttere «Scholars»/ dele ut «Scholarships». Dette er i praksis spillere som får leie NFT’er for å generere inntekt til seg selv. Antall assets og antall Scholars vil med andre ord være nøkkeltall å følge med på.

1 Like

Takk for informasjonen, så her har en altså en måte å “ansette” gamers for å øke verdien av div NFTer som eies via guildet? Spennende ide sånn for folk som ikke har tid til å henge med på alle disse spillene.

Hva synes du, virker det legit, har du eller andre investert?

Her er en ganske interessant blog om treasure for YGG, synes selv det virker som at verdsettingen er litt vel høy ut fra det som står der. Ser heller ikke ut som de har mye assets i så mange spill enda, noe i NFT og noe i Axs men lite annet…?

Skulle gjerne sett noe som er mer et indeksfond eller VC-fond som kjøper i gode spillselskaper…! Tviler ikke på at YGG er bra, men er allerede priset til nesten 5 mrd dollar fullt utvannet.

1 Like

Såpass ja, har du funnet noen fond som driver med dette?

Nei ikke egentlig, YGG var det jeg trodde var dette men så litt mindre aktuelt ut etter nærmere øyesyn.

1 Like

Glemte linken…!

1 Like

Endte du opp med å betale for å spille lost relics eller mottok du bruker?

Nei, var tidlig ute, så fikk bruker med engang. Men vil anbefale å kjøpe en power pendant da det gir en god del perks

Ok, skal sjekke ut :+1:

Oish, betalte 470$ og fikk tak i noen ATLAS og POLIS tokens tidligere i dag før IDO. Nå er de plutselig verdt 30.000$ på noen timer :grimacing: Crazy shit.
Tror det er ganske hypa dette spillet, får se hvordan det ender opp. Minner meg om Parsec Frontiers.

1 Like

Pent​:dollar::grinning_face_with_smiling_eyes:

Hva skjedde egentlig med Parsec til slutt? Jeg fikk aldri noen penger tilbake, hvem ble sittende på dem? Skrinla de prosjektet fordi ETh ble så lite verdt…? (Les: nå er ETH verdt sikkert 5 ganger så mye eller mer…)

Tror jeg ville solgt noen :smiley:

Hvor finner du disse IDO-ene? Jeg finner stort sett de dårlige eller klare rikke å komme meg ut i tide…

1 Like

Tilfeldig på Crypto-Twitter. Kom over dette prosjektet og leste meg opp. De hadde launch på FTX, Raydium og ApolloX. Der kunne man stake hhv FTT, RAY og PAID for å ha en sjans til å vinne et eller flere lodd avhengig av hvor mye man staker. Hvert lodd gir så en mulighet til å kjøpe seg inn veldig billig. Så var egentlig bare heldig og vant noen slike lodd, de fleste fikk ingen lodd.

Så når IDOen startet var det vel egentlig for sent for å kunne komme seg inn så lavt.

Er mange interessante slike prosjekter spesielt innimellom på Raydium platformen. RAY som er i Solana-sfæren har jo også gått veldig bra. Det er ca 20% årlig rente på stakingen der, så ikke så verst.

1 Like

De gav opp da de ikke fikk nok funding, kombinert med fall i markedet.

Tapte også mye på denne =/

1 Like

Jeg var på oppklaringsmøtet på MESH i etterkant av “hendelsen”. Det ble for meg aldri helt klart hvorfor de ikke videreførte prosjektet. Det ble blant annet skyldt på at Artplant hadde en likvidetskrise (de ble rett etter kjøpt opp av Toadman). Synes fortsatt det er mye uavklart.
Ser at de har retweetet litt på twitter nå for første gang på flere år: https://twitter.com/parsecfrontiers
Hjemmesiden deres inneholder nå noe helt annet. Timingen hadde jo nå vært helt perfekt for Parsec Frontiers…

2 Likes

Det er i hvert fall noe som skurrer, investorer burde ha fått tilbakebetalt innskuddet i hvert fall. Mener det var snakk om det også?

Ah nettopp - takler ikke sånt lenger, har fått plass i noen men glemmer ofte å følge opp og så er det spå mye dilldall man må gjøre…! Men det er jo tydeligvis verdt det når det klaffer skikkelig…

Husker ikke detaljene, men de som var med i ICO fikk tilbake men oss på TekInvestor i senere runde fikk nada ?