Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet 1

Forskjell fra kjøpegruppe til kjøpegruppe, men må jeg velge så vil jeg si enebolig her. Vi har jo landets laveste kvm pris av alle byer. 21-22000 per kvm. Får stor bolig for pengene. Skal legge ut en nå med panorama sjøutsikt, vestvendt enebolig på 365 kvm eid av direktøren for Gassco. Dobbel garasje + egen båtgarasje i betong og båtplass med uterigger 50m nedenfor - 15 min fra sentrum 3.990.000. Kommer folk fra Stavanger for å se på den :slight_smile: så billig er det… :wink:

4 Likes

Betydelig mer behagelige priser enn i Oslo området ja :blush:

1 Like

Er spent på det neste kalenderåret jeg. Analytikerne prøver jo å mane til edruelighet, men jeg ser gjerne en fortsatt prisvekst i Oslo. Så kan markedet gjerne kræsje i Kristiansund/Molde, når jeg flytter hjemover.

1 Like

Det høres ut som den prisen ligger godt under byggekost…

1 Like

Ja huset er fra 1998 :slight_smile:

2 Likes
1 Like
2 Likes
3 Likes

OK for meg. Har ikke kommet meg inn ennå.

1 Like

Skal oppgradere, passer meg og perfekt.

:slight_smile:

1 Like

Overskriften forteller jo ikke alt… de spår videre vekst ut 2017

Er ikke mye av dette tatt allerede?

Siden boligprisene har steget kraftig gjennom 2016 og tidlig i 2017 vil likevel boligprisveksten på årsbasis bli nær 6,5 prosent i 2017

Ca 1 % er vel tatt ut i januar og februar?
@anon91440261 har kansje statistikk på dette?

Tror det ligger rundt 3,2 (2,5+0,7)% til nå. Sesongjustert.

4 Likes

En ting er sikkert, det kommer ikke til å skje noe brått med at renten går mye opp. Det hadde skapt panikkstemning i markedet, noe jeg er 100% sikker på at Norge’s økonomi og vilje kan styre seg unna om de må. Er det noe man kan sette penger på her i Norge, så er det bolig. I verste fall taper man kanskje noen % på feil plass til feil tid.

1 Like

Denne var i overkant optimistisk

1 Like

Håper den slår til, jeg skal selge meg ut av Oslo og inn i M&R!

1 Like

Kommer til å bli folksomt ute hos meg på Sørumsand om dette slår til :sweat_smile:

Leier leilighet i Oslo nå mens jeg og samboer sparer nok EK til å kjøpe første bolig. Drømmen nå er et lite småbruk i nogenlunde distanse fra min jobbb og hennes eventuelle jobb (Akkurat ferdig med sin master). Å løpe etter toget her i Oslo har vi lagt fra oss, fordi vi får kanskje råd til en 2 roms, som blir altfor lite. Håper på utflatning og at toget sakker litt.

2 Likes