Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Borr Drilling Limited (BDRILL)

Borr Drilling Limited - Mandatory notification of trades

Ned 80% bare i år.

Trøim helt fraværende :face_with_monocle:

Private investeringer og investeringer gjennom Borr er skakkjørte. Samt salg av noen rigger vil nok neppe løse krisen Borr er i. Det må være blytungt å være han nå for å si det forsiktig. Oppslag i media er nok ikke heller artig å lese om seg selv.

Vi andre får heller lære av det. Når man blir i den alderen og nærmer seg pensjonisttilværelsen så er tiden inne for å ta ned risiko.

Siste spiken i kista?

Det er vanskelig å forestille seg noe annet ja.
Riggsalg i disse dager er nærmest umulig. Emisjon likeså.

De har vel enda en del veddemål på gang med valaris samt afrikansk gjeld?

ser ut som 2020 ble spikeren i kista for Trøim, han er visket av kartet om ett par uker skulle enn tro.

Mine tanker går til deg Trøim… Som om du ikke allerede var en død mann;

Verste som kunne skjedd for han. Alle odds mot seg Trøim nå.

I mine øyne var dette galskap i utgangspunktet, har han ikke fulgt med hva som har skjedd med Seadrill og andre etter oljemarkedet kollapset?

Masse gjeld, forward-kontrakter så har gått i dass med aksjonærenes penger, spekulering i søppelgjeld, tilbakekjøp av aksjer på ath. Det så gale ut ja før oljeprisen gikk nedover ja, så siste spikeren er nok satt. Men det er synd på han da. Han prøvde jo bare å skape verdier til aksjonærene og seg selv.

Men som Peter Warren sier. Man kan ikke kjøre høy-risk hele tiden. Da blir man straffet.

Har ikke mye medlidenhet for Trøim. Den grådige og risikoperverse får skylde seg selv.
Solgte meg ut av Borr da jeg oppdaget at i tillegg til å satse høyt i eget selskap, hadde Trøim veddemål gående i andre drillingselskap for våre felles verdier. Makan!

1 Like

Helt enig i det siste der. Svæææært kritikkverdig! Han ble vel sparket fra Dno da han gamblet med aksjonærenes midler for en tid tilbake. Så det minner jo litt om spillegalskap.

Tapene er så store at nå er det bankenes problem. Kanskje DNB er en god short-kandidat?

Bare å sjekke ut låneboken mot detaljvarehandelen og offshore… Kan gå en turbulent tid i møte med lavere økonomisk aktivitet.

Låne ut enda mer for å unngå å tape? Høres ut som en god plan, ser jo hva som har skjedd i andre selskaper der de har fortsatt å låne ut…

1 Like

Ryktene sier at det ikke blir noen emi uten at Trøim er med, og han har ikke penger…

Så DNB kan bli tvunget til å låne han mer penger.

Men med oljepriskrig rett i trynet nå så blir det vel ikke mange månedene før et nytt lån er svidd av, selv om han bruker det på drift og ikke spekulering i forward-kontrakter.

Det morsomme hadde vært om Fredriksen la inn et bud…