Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Borr Drilling Limited (BDRILL)

Ja det var for godt til å være sant, jaja, da blir det fortsatt en rød november da :thinking:

Borr Drilling Limited - SGM Results Notification

Borr Drilling Limited - Approved Prospectus and launch of Subsequent Offering

Borr Drilling Limited - Last day of subscription period in Subsequent Offering

Borr Drilling Limited - Results in the Subsequent Offering

Opp 33 % både for BDRILL og RIG i US.

Blir friskt på OSE i morgen i BDRILL, er vel en god mengde short i denne. Satser på 15 - 20 kroner innen julen klokkes inn, det er hurra-meg-rundt i sykliske aksjer om dagen :partying_face:

Borr Drilling Limited - Final results in the Subsequent Offering

Dette skjer denne uken: Norske boligpriser kan påvirke renten

Tor Olav Trøims kriserammede riggselskap fortsetter å blø penger: Borr Drilling tapte 548 millioner i tredje kvartal

Borr Drilling tapte 548 millioner i tredje kvartal

Vurderer en spekulerings posisjon i Borr, vet de skal til og hente 40$ musd, kom over en artikkel fra Seeking Alpha der følgene sitat er hentet:
“Given the fact that the previous equity issues were successful while oil prices have recently recovered to more attractive levels, I’d expect that Borr Drilling will not have any notable problems with the new equity issue.”

https://seekingalpha.com/article/4397517-borr-drilling-look-new-liquidity-improvement-plan

Borr hentet penger (nov 20), var til ca ~4,8kr eller 0,53$. Nå har oljeprisen steget ca 30 % , med andre ord tror jeg vi kan for ventet at emisjon settes rundt 6,5 - 7 kr.

Jeg tror, med olje prisen som har steget 30% siden november, samt at pengene blir hentet inn i 6,5-7kr intervallet vil aksjen så snart emisjon er i boks stige mye.

Noen andre som har dypere innsikt i Borr?

2 Likes

Da har kreditorene sagt ja, jeg økte litt til og håper det kommer en fortinnsrettet emisjon mot eksisterende aksjonærer.
Tror ikke det blir gitt særlig rabatt i dagens markedet, tipper emisjons kursen settes over 7kr.
Straks boka er lukket stikker aksjen ganske så sikkert nordover.

2 Likes

Prestasjon ifm dagens emisjon

Borr_Drilling_Presentation_January_2021.pdf (804,6 KB)

Har bernt meg på bdrill tidligere, og ikke snudd meg etter dem den siste tiden. Men er det tid for å bli med igjen?

Jeg har tradet denne frem og tilbake siden mars med stort hell. Den er volatil og fin, samtidig som de har gode rigger og klarer hver gang å sette emisjonene som bankene ber om. Spennende recovery-case, og overtegning i denne kan gi et litt dytt. Jeg har kun tjent på BDRILL gjennom sikkert mye flaks og grei magefølelse, SDRL derimot er et annet kapitel :wink:

Har man lyst å eksponere seg innen rigg med høy gearing og opsjonsprising er BDRILL et kjempecase etter at de landet denne emisjonen på 46 MUSD. Kursen ble 0,855 USD.

image

Smeller nok bra i denne aksjen hvert øyeblikk. Jeg antar at det kommer 2 kontrakter i februar måned.

1 Like

Jeg har troa, er ikkke inne i den enda, venter på lønn den 15. Går inn en liten slump da, håper ikke den stikker av før det😅

Ikke likt meg å gå inn i denne typen aksjer, men kjøpte meg inn her da den virker veldig potent både i forhold til makro generelt, oljepris, restrukturering og at riggbransjen virker å være konsolidert som følge av svakt marked over tid. Samtidig ser jeg det som usannsynlig at Middelfart med fler går inn igjen her med mindre gevinst er ganske sikkert.

Steg bra på nyse igår, så blir en bra oppgang på mandag om makro og oljepris holder seg.

2 Likes

Helt enig med deg, er mange profiler som har valgt å gå tungt inn, tror ikke det er tilfeldig. Da er det typisk at jeg akkurat ikke rekker toget🤣

1 Like