Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Borr Drilling Limited (BDRILL)

Flagging i Borr Drilling LTD

Et pittelite nedsalg til rett under 10% slik de kan selge seg stille videre ned mot 5%?

Borr Drilling Limited - Invitation to webcast and conference call Q2 2019 results

Borr Drilling Limited Announces Results for the Second Quarter 2019

Ouch!. Ned nye -50%?

"Borr Drilling har tidligere inngått veddemålet på aksjeoppgang i Valaris, tidligere EnscoRowan, men i løpet av kvartalet har aksjen falt kraftig.

Ved utgangen av kvartalet var aksjekursen på 8,53 dollar mot 15,72 dollar ved utgangen av første kvartal.

Det innebærer at Borr må bokføre et tap i sine regnskaper på den samlede eksponeringen på 4,2 millioner aksjer.

Det urealiserte tapet på posisjonen hadde steget til 55 millioner dollar ved utgangen av kvartalet."

Hadde troen på at dette kunne bli bra. Men ledelsen har gamblet bort en halv milliard på veddemål, samt kjøpt tilbake aksjer på høy kurs, emisjon, store lån. Det virker helt Texas det her!
Og analytikerne gjør alt de makter får at småsparerne skal kjøpe seg inn her. Kursmålene blir jo nesten scientific.

Borr Drilling Limited - Q2 2019 Presentation

Kan nesten se ut som rigg er dødsdømt inntil vi får noe særlig oppgang i oljeprisen? Holdt seg nede ved 60-tallet lenge nå.

Det hjelper vel ikke på å gamble bort en halv milliard heller. Sikkert ikke så mange som vil delta i ny emi når de ser hvordan de bruker pengene.

Jeg ser at Trøim har gamblet bort hundrevis av millioner av kroner også på derivater i Golar Lng. Har han mistet det helt?? Det blør over alt for han om dagen.

Trøim har alltid tatt ekstrem risiko. Dette ble gjort helt tilbake i dagene før han begynte hos JF, når han jobbet i DNO.

Hehe. Det er sant. Lommeboka hans tynnes fort ut om dagene. Jeg tar også stor risiko med mine egne penger.

Men investorer som deltar i emisjoner i selskapene hans og så ser pengene blir blåst bort på noen øyblikk på gambling så tror jeg det blir vanskelig og hente penger etterhvert som han spiller de bort?? Spillegalskap er jo ikke noen enn blirr kvitt med første.

Tja, nå skal det også sies at olje og oljeservice er ekstremt out of favor. Jeg har sett dette på TI før at folk tror Trøim eller andre investorer har mistet grepet helt i perioder som nærmer seg bunnen i en stor U. Rigg og shipping har en relativt brutal historie, både store oppturer og nedturer.

Jeg vil ikke kalle det spillegalskap, det er vel respektløst. Det jobber mennesker i selskapene og de ønsker faktisk å skape verdier for alle “stakeholders”.

De arbeiderne som jobber i selskapene og produserer noe, gjør jo så godt de kan og står på som i enhver bedrift regner jeg med. Det er ikke disse jeg snakker om.

Når et selskap er inne i en tøff periode, så synes jeg det er gambling når man tar opp veddemål hvor man har svidd av en halv milliard på noen måneder. Om du syntes det er fornuftig å gjøre i en slik periode får være din mening. Det hadde vært noe annet dersom de hadde ekstremt overskudd og har rå til det.

Vel, det kan vise seg å være smart senere og det kan vise seg å være feil. I don’t know, men Trøim har analytiske evner de fleste her inne bør misunne.

Selvsagt er han dyktig! Men mestparten av formuen han hadde før kollapsen i Borr og Golar var jo gaven fra Fredriksen. Så alle kan ha flaks og uflaks ved investeringer.

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/02/oljekontrakt-ga-milliardtap-for-golar-lng

1,7 milliarder i tap på noen veddemål er sinnsykt. Se får deg at du er en lavtlønnet Borr eller Golar-arbeider som står på som svetten renner. Men alt du gjør går bare i et enormt derivat-tapsluk.

Kjøpssignal?

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/09/03/6952500/trygve-hegnar-om-borr-drilling-der-har-luften-gatt-ut-av-ballongen

Imponert over bort imot 1 milliard i tap på kun et kvartal? Isåfall er det vel bare å kjøpe ja.

Declaration of Holdings- Borr Drilling Ltd (ISIN: BMG1466R2078)

Trøim er på en måte en annen versjon av Bjørn Kjos som alltid blir reddet av gongongen. Hvor høyt kan drone-angrep sende olje-prisen?