Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Borr Drilling Limited (BDRILL)

Borr Drilling Limited (BDRILL) Announces Launch of Initial Public Offering in the United States

Borr Drilling Limited Announces Pricing of Initial Public Offering in the United States

Borr Drilling Announces Full Exercise of Underwriters’ Over-Allotment Option in U.S. Initial Public Offering

Borr Drilling Limited - Share capital increase

Borr Drilling Limited - Contract Award for Premium Jack-up Rig in Mexico

Financial calendar

Borr Drilling Limited - 2019 Annual General Meeting

Er du inne?

Skulle bare sjekke kursen og trodde nesten ikke mine egne øyner. Nesten halvert seg siden jeg var aksjonær. :sweat_smile::see_no_evil: Kursen er så lav at man skulle nesten ikke tro det hadde vært utført noe spleis. :joy::joy::see_no_evil:

Trøim har tapt 2 milliarder på et år på sine investeringer. Har han tatt seg vann over hodet med Borr, 2020 bulkers, Golar osv? Det er ikke lett å prøve å kopiere Fredriksen…

JF har vært nær skifteretten flere ganger mens han bygget seg opp.

Om Trøim klarer å bygge seg opp gjenstår å se, det blir sannsynligvis himmel eller helvete.

Det er helt sant! Men fy faen 2 milliarder tap på et år må kjennes på kropp, søvn osv… Jeg kjenner det bare av å miste litt av opptjent gevinst :see_no_evil: Jaja sammenligner man med Einar Aas og Idar Vollvik så er det ikke så mye å skryte av :sweat_smile:

Ikke inne, prøvde meg på inngang i bdrill og sdrl men solgte med engang den gikk under min inngangs pris. Og siden har de falt som stener begge to. Holder meg unna alt oljerelatert nå. Umulige å se hvor bunnen er da de faller 5-10% hver dag nesten.

Ja, jeg håper Trøim lykkes, han har virkelig satset. Han kjøpte jo en del på ath når Rasmussen solgte seg ut. Kurs på de nivåene virker helt umulig nå. Så de som klager på at det skjer for lite insidekjøp i bedriftene de har aksjer i så er det ikke alltid det hjelper.

Må være fortvilende å tape 2 milliarder på å jobbe og etablere bedrifter :sweat_smile:

Noen som følger selskapet? Det ser billig ut. kursmålene til analytikerne er jo så høye i forhold til kursen at det ser egentlig komisk ut. Trøim har jo en skyhøy snittkurs selv.

Men selskapet virker noe “cowboy-aktig” også. Selskapet kjøpte tilbake egne aksjer på en høy kurs ikke så veldig lenge før de kom i skvis og måtte få på plass nye lån, samt de gambler med veldig store pengebeløp på forward-kontrakter og hadde store tap på veddemålene (usikker hvordan ståa er der nå).

Anbefaler å lese hvordan Trøim og JF bygget opp Frontline, hvor de gjorde nøyaktig det samme. Dette kan leses om litt rundt omkring, jeg vet det finnes noen gamle slides fra investor presentasjonene rundt på Frontline.bm sine sider. I tillegg så står det skrevet endel om dette i Dynasties of the Sea, som er en must read for alle som ønsker å tjene penger i shipping.

Utdrag:



Med det bakteppet trenger man ikke være veldig overrasket over det du ser i Borr, og for gudsskyld: Aldri avskriv Trøim, han har hatt mer flaks enn Bjørn Kjos i sin karriere…

4 Likes

Det må leses ja! Jeg er fan av både Trøim og Kjos. Så det er bare å ta på cowboy-hatten og følge med på utviklingen for timing av inngang :cowboy_hat_face::rocket:

Den har ligget på 212 pr aksje kalkulert inn spleis og nå 48. Skulle nesten tro det skjedde når oljekrisa inntraff, men riggene ble jo kjøpt på billigsalg og selkapet etablert når krisen stod på som værst.

1 Like

Borr Drilling Limited - Paal Kibsgaard recommended as new Chairman of the Board

Borr Drilling Limited - Notice of Annual General Meeting 2019

Har du noe formening om selskapet? :slight_smile:

Nei, følger ikke med rigg og oljeservice for mye. Har Subsea 7, men ville vært forsiktig med de selskapene som Borr og Seadrill. De velter i gjeld og det ser ikke helt lyst ut, men det kan fort snu.