Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Brighter (BRIG) Teknisk analyse

Brighter jobber i opptrend og har nyligen fått en kjøprek fra en svensk analytiker firma på 6.7 kr som bas. Aksjen har nettop gått igenom en kapital sikring på 100 MSEK og avventer nå resultat for en CE-merkning, og planen er deretter att lansera sin produkt for diabetes. CE-merkningen ventes i Juni/Juli. Attraktivt bett på kort sikt, men også lang sikt da selskapet er relativt undervurdert i forhold till peers. Selv har jag kjøpt med sikte på trendtak 9-10 kr.

3 Likes

Virker som de har et bra produkt. Vet du om de har gjort noen former for validering av produktet eller påvist at det hjelper pasientene å håndtere deres DM1? Eksempelvis færre følinger eller lavere HbA1c? Jeg har relativt liten kjennskap til dette markedet, så vet ikke om det er vanlig for selskaper å gjennomføre slike undersøkelser/studier på egne produkter. Hvis man klarer å påvise en positiv effekt vil jo det være et godt salgsargument.

2 Likes

Det vet jag ikke dessverre. Brighters mål med sin produkt er å forenkle kommunikasjonen mellom personer med diabetes og feks legen. Jag synes det er en utrolig fin og meget interessant produkt med ett godt mål. Ett av de største problemene vi har med diabetes er jo de langsiktige effekterna, og ikke minst compliance hos pasienter kan være en stor grunn till skader etterhvert. Med den nya loT tekniken som strømmer kommer nok disse produktene ha en fin posisjon. Kan man øke kommunikasjonen mellom lege og pasienter, så tror jag selvsagt att også pasientenes diabetes kommer bli bedre håndtert på begge fronter, og dermed kan man sikkert holde kontroll på både dosering, HbA1c m.m.

Selskapet har allerede avtal med AIS i Thailand, Telia i Sverige og Indosat i Indonesia. Med kommende CE kan man pushe produktene ut, og jag vet att Telia satser mye penger i ny teknik nå. Idag ser vi feks att mobil selskaper/produsenter har mye fokus på Health, som vi alle har tilgang til nå på telefonene.

2 Likes

Vet du om Instinet har dumpet lenge? Har lest litt om selskapet og synes teknologien ser spennende ut. Har selv en far med diabetes og han syntes også dette så litt kult ut.

Vurderer selskapet, men usikker på riktig inngang.

De har solgt siden mitten av Juni. Solgt rundt -240 K aksjer, kjøpt 40k. Tror ikke det har så mye å si, kursen har legat på rundt 2k en periode. Vet ikke vilken GAV de har.

1 Like

Nye 60.000 i går. Merkelig utvikling på tegningsrettene. De omsettes for 1-2 kroner, med tegningskurs 5,12. Aksjen går 4,90 - 5,00. Vurderer å gå inn på dette nivået.

Du er velkommen.

Pen kjøpsside her nå.

Edit: Dumme meg tok ikke screenshot, men det lå 110k inne mellom 4,95 og 5,00.

1 Like

Meget interessant nivå her, aksjen har rekylert ca 15-16% siden jag solgte. Denne havner på kjøp imorgen. Flere innsider kjøp siste dagene og det er snart på tid for lansering. Juli var ventet.

INT fortsetter med salg. Kan bli tøft med rekyl da?

Ble det noe av den CE merkingen @babyrage ?

Inte ennå, den var vented Juni/Juli… så tar ett litet bett og håper den kmr snart. Som wildkin sier så er jo instinet i veien for en normal rekyl.

4.31 tømt. Håper noen tar ut .32 for å se hva som skjuler seg der. Og om det kommer mer på nevnte nivåer.

Edit: Klemte ut 8,2k jeg, så får vi se. :slight_smile:

Hvordan er likviditeten i denne aksjen?

Tja, den er vel så som så atm.

Instinet ser ut til å være ferdig nå :slight_smile:

Gratulerar till fin vinst :wink:

Jo takk. Fikk dessverre ikke med meg at den stakk til 5,60, så jeg sitter fortsatt. Avventer litt og vurderer eventuell utgang ila. dagen.

Edit: Men når ikke INT har noe å dele ut på 5.00 - 5.60, så ser de nok helt ferdige ut ja.

Takk for turen Brighter <3 ble fin vinst her!

1 Like