Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BullToken

Fordi hver token er en fondsandel av det fondet eier. Er fondets assets verdt 1mrd, så er hver token verdt 1mrd:antall tokens.

Men de trades på exchange så prisen kan vær hva som helst?
De kan trykke bulltokens som de ønsker, vi kan ikke hente ut noen verdi utenom å selge token :thinking:

Hvor har du det fra? Heller omvendt. De kan brenne tokens…

Følg med på hvordan crypto20 går når de kommer på exchange. Jeg tipper tilbakekjøpsmuligheten blir ekstremt lite brukt. Tipper tokenverdi på exchanges kommer til å være en god del prosent over underliggende verdi. Det samme tror jeg blir tilfellet med Bulltokens.

Men ja, hvis bulltokens ikke blir godt mottatt i markedet så kan kursen være under underliggende verdi. Hvorfor det skulle bli slik vet jeg ikke. Og jeg tror ikke det blir slik.

Enig med deg, det er et stort rødt flagg for min del.

Hehe, her ramler det inn ordrer på ~ 0,7ETH.

Tilfeldig at dette er tilsvarende 500€ limit hos Coinbase? :slight_smile:

1 Like

Hæ? På hjemmesiden står det at 83% av tokens er forbeholdt devs?

hvor da?

Beklager, blingset på mobilen, ser det er AUM. Hva er AUM?

image

Gleder meg til vi kan begynne å se avkastning på denne. Dem har begynt utviklingen av plattformen vår :slight_smile:

1 Like

Assets under management? Tipper det er totalverdien de kan jonglere med!

Enig: Om etherprisen går opp så vil fortsatt hardcapen være den samme. Jeg tipper de kommer til å redusere hardcap (det burde de). Men akkurat når det gjelder kryptofond er jeg ikke såå skeptisk til stor hardcap. Det eneste er at fondet skal investere i ICOer, det vil si at jo større fondet er jo flere ICOer må det investere i for at det skal bli lønnsomt. Uansett gleder jeg meg også :slight_smile:

1 Like

Om communityet jobber bra, kan vi se en helt vill eksponesiell vekst.

Renters renter får en ny betydning. Vellykkede ICOer gjør lett 1000-2000% på et år.
Hva blir 1000% av 1000% av 1000% av opprinnelig fondverdi?

Helt vilt.

Ja det blir heftig - men om fondet er for sort får vi ikke blitt med i nok av de virkelig gode ICOene…! Derfor er jeg redd de beholder hardcapen - hvis de når den under iCO. Det beste hadde vært om de reduserte hardcap…

Deltok selv i pre-sale av denne ICO’en.
Main-sale nærmer seg ettersom den åpner 3. april med endel rabatter de første dagene.

Virker som jo flere og flere ICO’er som kommer så blir det vanskeligere å være en enslig investor, derfor tror jeg at denne har potensialet til å slå an.

Mye omtale på youtube om dagen også.

Noen som fortsatt følger med?

1 Like

Ja jeg følger med litt. Men synes teamet er litt lite rett på sak, de burde selge inn ideen mye hardere, ikke diskutere seg imellom som på pauserommet. Jeg tenker da på videoen med Ivan. De er ikke overbevisende nok! De må øve seg på å kjapt komme med selgende argumenter, øve på svar osv. Jeg har troen på at community skal bidra til å velge ICOs, men de må gå fram at det er et profft team bak, og vise at de faktisk er proffe!

Bra sagt, så videoen og er enig i at konseptet må “selges” mer.
Det blir nok ikke det siste intervjuet en ser av dem på youtube fremover så håper og regner med de tar tak i disse utfordringene! :slight_smile:

1 Like

Heisann, fant denne tråden her i dag. Mange kule tilbakemeldinger på prosjektet vårt. Jeg er forresten Espen Moen Kvelland, Daglig leder i Akeo AS og innleid CTO i BullToken prosjektet. Bare kjør på om noen har noe de lurer på. Men mainsale like om hjørnet er vi spente :slight_smile: Så noen har nevnt vår høye hardcap. Grunnen til at denne er meget høy er at budsjettet ble satt i fjor når Ether var mye lavere. Samt at vi viste at en meget stor andel av innsamlet Ether skulle benyttes til AUM(Asset under management), det er med andre ord kun fordeler slik jeg ser det om for alle om vi samler inn mye Ether. Vi blir en større aktør som kan gjøre enda bedre deals med vårt community i ryggen.

Velkommen til forumet!

Kan hende, men om aktøren blir for stor kan det bli vanskelig å finne nok gode prosjekter å bli med i. Da er det bedre å vokse organisk med vellykkede ICO’s synes jeg.

Det viktigste aspektet ved Bulltoken er det samme som har trigget min interesse for andre ICO-fond, nemlig at man som investor slipper å sette seg ned og investere i mange ICO’s selv. Men feks Globalicofund klarte ikke gjennomføre. De lyttet kort og godt ikke til community (og jeg mistenker at de mot slutten ikke var motiverte til å gjennomføre ICOen).

Jeg har lagt merke til at Bulltoken ikke engang er representert på Telegram, bortsett fra en brukergruppe jeg laget og som bare har 14 medlemmer så langt… For meg virker det som Telegram er en ytterst viktig plass å være for ICO’s! Men blir deltakelsen liten kan det slå feil vei.

Saken er at hvis man ikke er på Telegram kan man bli litt skeptisk, noen vil kanskje se på Bulltoken som vaporware.

Hei, kontrakten med den høye hardcapen var allerede deployet. Vi ønsket ikke støyet med å deploye en ny, da med ny Token Contract adresse. Derfor har vi beholdt den høye hardcapen. Vi brenner det som ikke selges.

Espen Moen Kvelland
CEO Akeo AS, innleid CTO BullToken

Takk for tilbakemelding. Må innrømme for mitt vedkommende at dette var en ny arena for meg. Sikkert hverdagskost for mange andre, men direkte på YouTube… hmmm…
Men vi for trene og bli bedre over tid.

Espen Moen Kvelland
CEO Akeo AS, innleid CTO BullToken

Vi tok valget å holde oss borte fra Telegram primært fordi vi har brukt veldig lite ressurser på makredsføring og ønsket da heller å bruke mest mullig ressurser på faktisk å lage BCP (BullToken community platform). Etter massivt press så valgte vi for noen dager siden å sette opp telegram også. Vi er på discord å har over 300 medlemmer der, https://discord.gg/bt7J7sr

Jeg tror ikke vi ender opp som så stor at dette blir et problem. Vi kommer til å være en ansvarsfull og seriøs aktør. Drømmen er jo også kunne hjelpe andre ICOer mer teknisk etterhvert da vi har dyktige mennesker på både serverside, front-end, forretningsutvikling og Solidity. Gleder meg til mainsale til uken. Håper dere blir med på discord og diskutere konseptet med oss

Espen