Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BW Energy

Ser ut til å være et glemt kapittel allerede at CEO siden 24/9 har kjøpt 500k aksjer til 23,80,-, 500k aksjer til 27,52,- og 71 428 aksjer til 28,-.
I tillegg holder oljeprisen seg over 80 $ fatet.
Legger man til nylig produksjonsøkning og forventet ytterligere økning fremover synes jeg denne begynner å bli meget lavt priset.
BWO orker jeg ikke kommentere engang. Bare trist utvikling. Snart gratis i forhold til verdier og verdiskapning.

BW ENERGY: THIRD QUARTER RESULTS 2021

Jaja, sånn gikk det. Blir vel et bra Q4 tallmessig, men liker dårlig den stadige lavere guidingen på produksjon og dertil skyhøye kostprisen pr. fat. Stadige problemer og dårlig nytt de siste månedene har gjort sitt på kursen nå. Men på mellomlang/lang sikt er jeg fortsatt sterk i troa.

1 Like

Ja dette er bare tragisk… Greier ikke selge, fordi 2023 blir sykt bra, og vi er sannsynligvis enda lengre inn i en god oljesyklus da.

Men salikatt pengene kunne vært plassert bedre steder i mellomtiden for å si det forsiktig.

1 Like

BW Energy: Mandatory notification of trade

Noen som kan forklare grunnen for å overføre samtlige aksjer til en livsforsikring policy? Er det en måte å unngå meldeplikt ved et evt. salg?

…overføre aksjeposten til “Zero”-konto?

Jo,du må selge for å overføre midler til ny konto for å kjøpe aksjeposten igjen…:sweat_smile:

Fordelen er at en kan kjøpe og selge uten å realisere skatt…inne på dn nye kontoen…og så får dine etterlatte 101% av verdien dagen du dør i utbetaling​:smiley::+1:

Hmmm? Jeg mente Arnet og hvorfor han valgte å gjøre det på den måten. Utløser det fortsatt børsmelding hvis det selges fra forsikringsselskapet hans?

Åjaa…hehe,nei hva han gjør legger jeg lite i :man_shrugging:

Han har da lastet opp betydeligt i BWE da.

Ja, og det betydde ganske mye for mange, inkludert meg. Nå sitter han på null etter å ha overført samtlige aksjer til et forsikringsselskap som en livs police.
Derav spørsmålet, hva kan være grunnen til å gjøre det på denne måten? Og gjør dette at et evt salg fra denne kontoen da blir “usynlig” og ikke meldepliktig.

Mja…godt spørsmål,men så legger jeg meg ikke sånn opp i hva privatpersoner gjør…

Selv om i dette tilfellet så er det selveste CEO´n i selskapet som flytter store beløp.

En teori kan være at han selger aksjene på privat hånd for å realisere et fradrag i år. Investeringskonto Zero er som pleximus korrekt påpeker et forsikringsprodukt, og beskatning inntreffer ikke før en gjennomfører uttak fra ordningen. Rent formelt er ikke Arnet lenger eier av aksjene (IKZ har Nordnet Livsforsikring som nominee) når de er overført til forsikringsproduktet, men det har ikke noe særlig betydning med mindre selskapet går konkurs.

AS og ASK funker ikke på BWE, så det er nok skattetilpasning. Han har vel troen på at han skal tjene penger på investeringen :stuck_out_tongue:

PS: I børsmeldingen står det at Arnet bærer hele investeringsrisikoen og bestemmer selv investeringsbeslutningene, så han må nok fortsatt melde egne handler i BWE. Er vel i praksis det samme som IKZ.

Tror denne kan bli veldig bra i 2022 om dagens oljepris holder seg og de utfører planene til har meldt. Bør hvertfall opp i 30+++

søkte litt på nettet og fant ut at det er betydelige verdier som Afrika sitter på :thinking:

BW Energy: Q4 2021 trading and financial update

Syntes dette var utrolig skuffende, men markedet er visst uenig :sweat_smile:

image

1 Like