Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

BW LPG (BWLPG) 🚱

Alle lpg’ene sliter litt under forventninger om mindre etterspþrsel OG lpg fra saudiarabia er blitt veldig billig => kortere seilingsdistanse.

Jeg har fortsatt troen, da veksten i dette markedet er og har vÊrt god. Mens tilveksten i flÄten er 11-13% (husker ikke eksakt) Men det er ikke netto flÄtevekst om du ser pÄ 25Är+ baljer som spiker.

BW er bra bet/tryggest nÄ, med mer faste kontrakter. Avance er bra om US lpg blir veldig billig eller SA lpg blir dyr igjen. frakt og spotten pÄ frakt stiger igjen, (den er fortsatt relativt god. regner med fallet er litt korona, litt oljepriskrig, og litt sesong. Men forventningen er vel at dette blir surt om et halvÄr)

Noe jeg ikke har sett pÄ er hvor selskapene er ift hverandre mtp scrubber (som er lite verdt akkurat nÄ nÄr det kommer til fuelspreaden svovel/ikke svovel) Mistenker at dorian(LPG) er best stilt der, med fÄ scrubber installasjoner.

1 Like

Takk for svar. De har jo flinke eiere som kjĂžper aksjer privat + BW group kjĂžper i nesten alt av gass selskaper de har eierskap. Tipper at de ser for seg at alt blir bra til slutt

Hei. Er det en varig situasjon det med Saudi og kortere distanse ? SÄvidt jeg forstÄr er hoveddriverne for LPG import matlaging i Asia. Det kommer vel til fortsette i like stort omgang som fÞr, altsÄ at de trenger gassen til matlaging? Vil dette fortsatt bli fraktet av BWLPG og Avance ? BWLPG var jo i over 80 fÞr viruset kom. Hvis oljeprisen fortsette Ä vÊre sÄ lav som nÄ sÄ kan det slÄ knock out pÄ disse rederiene ? Da blir det kortdistanse i stedet?

Seilingsrutene fra USA tar mye lengre tid, og beslaglegger flere LPG skip. Dersom denne eksporten reduseres betraktelig vil det bli ekstra skip tilgjengelig og ratene presses ned. Ser man pÄ langtidsestimering av ratene (LPG Baltic Futures) er ratene om to Är mellom 30 og 40K. AltsÄ fortsatt godt over break even til BW og Avance. Disse lange ratene startet Ä droppe med en gang priskrigen pÄ olje startet. Det er grunn til Ä tro at det meste av problemer er priset inn i aksjekursene nÄ.

2 Likes

Mat, varme og om som innsatsfaktor i plast produksjon / naphtha erstatning

Til plastikk avhenger det av prisspread mot naphtha (som er en raffinade av rÄolje) + jeg tror at fra lpg fÄr du kun ut propylene. Men vet ikke hvordan det henger sammen pris og volummessig.

Aner meg at dette ikke spiller sÄ stor rolle, da bÄde lpg og naththa er smÄ fraksjoner i raffineringen av rÄolje. Og derfor blir det mindre av dette tilgjengelig nÄr Þkonomiene rundt om gÄr litt saktere. SÄ da gÄr det litt opp i opp

Financial calendar

BW LPG Annual General Meeting 2020 - Notice

Financial calendar

BW LPG’s Q1 2020 Financial Results Presentation to be held on 26 May 2020

Flagging i BW LPG LTD

Finns det noe nettsted med rateoversikt for vlgc som er brukbar?

poten.com har daglig rapport som er gratis. Ellers kan https://etailpg.com/ anbefales hvis du vil fÄ litt innsikt i markedet, men denne bloggen er ikke spesifikk for befraktning og rederier, men mer hele nÊringskjeden innen LPG.

Futures her: https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html (USD/mt)

Takker

BW LPG – Minutes of Annual General Meeting 2020 and Changes to the Members of the Board and Committees of BW LPG

BW LPG Financial Results for Q1 2020

Key Information Relating to the Cash Dividend for Q1 2020

Management Share Option Plan “LTIP 2017” – 2020 Award of Share Options to CEO

Sliter med Ă„ se hvorfor denne faller i dag. MĂ„ da vĂŠre bra tall dette?

Management Share Option Plan “LTIP 2017” – Strike Price for Share Options to CEO

Ex utbytte USD 0,20 i dag