Dette er ikke rasjonelt lengre. Overraskelsen blir nok stor ved publisering av halvårsrapport
Har sirklet rundt denne en stund, og fikk endelig ut finger’n.
Starter med 3400 @29,10
Nice, men det lukter litt mr. Market i dag.
5,35mrd for BWO nå folkens. 2,35mrd av disse er verdien av eierandelen i BWE.
Er det ingen bunn i denne? Over 1mill aksjer omsatt i dag. Hvem er det som dumper og hva i helvete er det som skjer?
(Kjøpte litt til i dag) Er jeg helt tett kanskje.
Dette bærer ingen mening. Ikke i utgangspunktet, ikke etter Australia kontrakten på 6xmcap, heller ikke pga olje prisen. Men, det er sikkert DnB smb eller noe i den dur(finansielle institusjoner ) som vekter ned…
Denne begynner å bli kraftig underpriset.
Det virker bare, som det er et godt stykke igjen til bunnen, sett utfra shorternes forventninger.
Håper neste Q tall gir en utgangspunkt for oppgang.
Har sterk tro på at oljen buller videre. Om så inntreffer ligges grunnlaget for oppgang i bwo
Men den har jo ikke gått opp i takt med oljen, så hvorfor skal den gjøre det nå?
EPS Q1 var usd 0,54 = nok 4,74 med dagens kurs
Gitt samme nivå ut året snakker vi EPS på NOK 19….

Sluttkurs i dag: kr 28,94…

Hva er haken?
Er det bare å sitte og vente til shortinteressen opphører?
EPS FY 19 var nok 3,91
EPS FY 20 var nok -13…i tidenes kriseår…pe 
Har lastet for lengst. Fine utbytter. Kursen kommer når den kommer.
Ikke nå. Med kvartalsrapportene vil verdiskapningen synliggjøres.
Short interessen er ganske konstant.
Av sluttkursen på ca 29 så kan man regne ut eierskapet i BWE og BWIDL, som er ca 16-17 kr. Da verdsettes kun BWO-delen til 12-13 kr.
Blir nok ny handlerunde i morgen
En liten pust i bakken i dag, men så følger den vel oljeprisen noen ganger ned i morgen da vel…
Kjøpte mer på 29,08 i dag👍
Klarer ikke å ligge unna penger på gata.
Hva er haken…???
Haken er at den tydeligvis er bunnløs😉
Har det blitt litt merkelig stille fra meglere og positive ord om BWO også? Synes BWO tidligere ganske ofte ble nevnt som et meget godt investeringscase. Meget stabilt og stødig selskap med god inntjening.
Så hva har endret seg? Ikke noe jeg har fått med meg.
Barossa avtalen ser jeg på som meget god. FPSO markedet ser lysere ut enn på lenge, så gjenstår det å se om det blir noen nye avtaler og forlengelser.
BWE tror jeg blir meget bra, ser man et par år frem.
BWE Ideol er litt tja, i mine øyne, men lyser jo grønt i alle fall.
Aksjemarkedene er på rekordnivåer. Oljeprisen er høy og utsiktene ser gode ut i segmentet.
Men aksjekursen i BWO synker og synker.
Så hva skjer egentlig?