Denne begynner Ă„ bli kraftig underpriset.
Det virker bare, som det er et godt stykke igjen til bunnen, sett utfra shorternes forventninger.
HĂ„per neste Q tall gir en utgangspunkt for oppgang.
Har sterk tro pÄ at oljen buller videre. Om sÄ inntreffer ligges grunnlaget for oppgang i bwo
Men den har jo ikke gÄtt opp i takt med oljen, sÄ hvorfor skal den gjÞre det nÄ?
EPS Q1 var usd 0,54 = nok 4,74 med dagens kurs
Gitt samme nivĂ„ ut Ă„ret snakker vi EPS pĂ„ NOK 19âŠ.
Sluttkurs i dag: kr 28,94âŠ
Hva er haken?
Er det bare Ă„ sitte og vente til shortinteressen opphĂžrer?
EPS FY 19 var nok 3,91
EPS FY 20 var nok -13âŠi tidenes kriseĂ„râŠpe
Har lastet for lengst. Fine utbytter. Kursen kommer nÄr den kommer.
Ikke nÄ. Med kvartalsrapportene vil verdiskapningen synliggjÞres.
Short interessen er ganske konstant.
Av sluttkursen pÄ ca 29 sÄ kan man regne ut eierskapet i BWE og BWIDL, som er ca 16-17 kr. Da verdsettes kun BWO-delen til 12-13 kr.
Blir nok ny handlerunde i morgen
En liten pust i bakken i dag, men sĂ„ fĂžlger den vel oljeprisen noen ganger ned i morgen da velâŠ
KjĂžpte mer pĂ„ 29,08 i dagđ
Klarer ikke Ä ligge unna penger pÄ gata.
Hva er haken�??
Haken er at den tydeligvis er bunnlĂžsđ
Har det blitt litt merkelig stille fra meglere og positive ord om BWO ogsÄ? Synes BWO tidligere ganske ofte ble nevnt som et meget godt investeringscase. Meget stabilt og stÞdig selskap med god inntjening.
SÄ hva har endret seg? Ikke noe jeg har fÄtt med meg.
Barossa avtalen ser jeg pÄ som meget god. FPSO markedet ser lysere ut enn pÄ lenge, sÄ gjenstÄr det Ä se om det blir noen nye avtaler og forlengelser.
BWE tror jeg blir meget bra, ser man et par Ă„r frem.
BWE Ideol er litt tja, i mine Ăžyne, men lyser jo grĂžnt i alle fall.
Aksjemarkedene er pÄ rekordnivÄer. Oljeprisen er hÞy og utsiktene ser gode ut i segmentet.
Men aksjekursen i BWO synker og synker.
SĂ„ hva skjer egentlig?
Tenker at det ikke hjalp at bwo ble flyttet ut av obx. Men, nÄr kvartalstallene kommer vil verdier forhÄpentligvis synliggjÞres.
Sitter i allefall rolig. Jeg doblet posten for en tid tilbake. Litt usikker pÄ videre vekst, men om driften er god sÄ blir det pene utbytter og/eller kanskje selskapet reinvesterer i enda stÞrre grad. Vi fÄr se, men vil jo tro at energi omstillingene kommer til Ä treffe markedet gradvis rundt 2025 - 2035, selv om bÞrsene i dag frontrunner denne i prisingen. Men virkelig merkbart blir det nok i de pÄfÞlgende tiÄrene. SÄ kommer der til Ä vÊre regionale forskjeller i prosessen. I allefall sÄ er det meste som skjer per i dag symbolpolitikk og prototyping. TTT!
Ting tar tid ja. Ypperlig fremstilling av hengemyren som bwo mfl. innenfor samme segment befinner seg i. Fikk greit utbytte i fjor pÄ halvparten av dagens oljepris - forventer det samme i Är. Verdiene vil synliggjÞres underveis.
Per dags dato har BWO en markedsverdi pÄ 5.3 milliarder kroner (ved kurs 28.62).
- 35% eierskap i BW Energy (MCAP 6.6MRD) tilsvarer 2.3MRD.
- 53% eierskap i BW Ideol (MCAP 0.922MRD) tilsvarer 0.49MRD.
FPSO delen til BW Offshore prises dermed kun til 2.5MRD, eller ca. 13.5 kroner per aksje. BWO har en fast backlog pÄ omtrent 61 milliarder kroner, altsÄ 24 ganger prisingen av det bÞrsen verdsetter FPSO delen i selskapet. 33 milliarder kroner av disse er tilegnet Barossa - et prosjekt med fast kontrakt til og med 2040! à rets tre fÞrste mÄneder (Q1) kunne vise til et resultat etter skatt pÄ 850 millioner kroner - over 30% av det FPSO driften verdsettes i sin helhet. Selskapet tjener altsÄ bra idag, og vil mest sannsynlig ogsÄ gjÞre dette i flere tiÄr til.
Tror BWO vil vÊre en svÊrt lÞnnsom investering i Ärene fremover, spesielt nÄr BW Energy etterhvert begynner med sine utbyttebetalinger. Fram til da tenker jeg Ä nÞye meg med en potensiell kursdobling samt faste kvartalsvise utbytter fra BWO.
Ser analytikerne forventer 0,04usd i utbytte. Det er jo greit. Fikk 0,035 i fjor men da stod USD/nok nesten i 11.