Tenker at det ikke hjalp at bwo ble flyttet ut av obx. Men, når kvartalstallene kommer vil verdier forhåpentligvis synliggjøres.
Sitter i allefall rolig. Jeg doblet posten for en tid tilbake. Litt usikker på videre vekst, men om driften er god så blir det pene utbytter og/eller kanskje selskapet reinvesterer i enda større grad. Vi får se, men vil jo tro at energi omstillingene kommer til å treffe markedet gradvis rundt 2025 - 2035, selv om børsene i dag frontrunner denne i prisingen. Men virkelig merkbart blir det nok i de påfølgende tiårene. Så kommer der til å være regionale forskjeller i prosessen. I allefall så er det meste som skjer per i dag symbolpolitikk og prototyping. TTT!
Ting tar tid ja. Ypperlig fremstilling av hengemyren som bwo mfl. innenfor samme segment befinner seg i. Fikk greit utbytte i fjor på halvparten av dagens oljepris - forventer det samme i år. Verdiene vil synliggjøres underveis.
Per dags dato har BWO en markedsverdi på 5.3 milliarder kroner (ved kurs 28.62).
- 35% eierskap i BW Energy (MCAP 6.6MRD) tilsvarer 2.3MRD.
- 53% eierskap i BW Ideol (MCAP 0.922MRD) tilsvarer 0.49MRD.
FPSO delen til BW Offshore prises dermed kun til 2.5MRD, eller ca. 13.5 kroner per aksje. BWO har en fast backlog på omtrent 61 milliarder kroner, altså 24 ganger prisingen av det børsen verdsetter FPSO delen i selskapet. 33 milliarder kroner av disse er tilegnet Barossa - et prosjekt med fast kontrakt til og med 2040! Årets tre første måneder (Q1) kunne vise til et resultat etter skatt på 850 millioner kroner - over 30% av det FPSO driften verdsettes i sin helhet. Selskapet tjener altså bra idag, og vil mest sannsynlig også gjøre dette i flere tiår til.
Tror BWO vil være en svært lønnsom investering i årene fremover, spesielt når BW Energy etterhvert begynner med sine utbyttebetalinger. Fram til da tenker jeg å nøye meg med en potensiell kursdobling samt faste kvartalsvise utbytter fra BWO.
Ser analytikerne forventer 0,04usd i utbytte. Det er jo greit. Fikk 0,035 i fjor men da stod USD/nok nesten i 11.
Øker til 5000 aksjer i dag - rundt og fint tall…gav 28,96.
Hadde jeg hatt cash hadde jeg gjort det samme
Jeg hørte nettopp på Q1 presentasjonen, og i Q&A’en bekreftes det at Barossa ikke er/blir nevneverdig påvirket av råvareinflasjonen.
Så, da er ikke det noen excuse for prisingen av selskapet heller - greit å vite.
På nippet til å fylle på litt i dag, men valgte å vente litt til.
Akkurat nå er det digg å ha mye tørt krutt.
Litt trøkk nå. Får se hvor lenge det varierer. Sålenge oljeprisen har en månedsmedian på 65usd så tror ikke jeg oljeprisen betyr allverdens.
PE på ca 1,6 nå gitt eps i q1 21.
Sjukt.
PE et sted på 6 tallet i følge Tradingview. EPS 4,88.
Så ja driter litt i kursen. Så lenge det ikke dukker opp nye overraskelser, så kommer jeg til å holde på denne.
Ser først nå at resultatet i Q1 er kraftig påvirket av positive skatteeffekter…sløvt av meg.
Uansett solide tall.
God driv i det meste av olje aksjer i dag. Spørsmålet er hvor lenge dette varer.
Ganske sur stemning for olje relaterte aksjer i dag. Skikkelig for BWO. Ser brent har hentet seg godt inn sammen med de toneangivende børsene i USA.
Hva skal vi forvente i morgen?
Bwo er skikkelig jojo, har ingen aksjer her nå. Men må vel rote meg til å kjøpe 
Har litt selv var på nippet til å kjøpe mer i dag på lod, men avventer som følge av usikkerheten i markedet.
Kjøper om den kommer ned til 29 blank