Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

BW Offshore Limited (BWO) 🛱

Et mindre brudd oppover idag? :eyes:

Ikke langt unna trendbrudd i allefall. Kursen ligger ogsÄ Ä stanger mot motstandsnivÄ nÄ - om kursen kommer over 31 er det bra, og fÞrst ved etablering over 32 sÄ trenden for sikkert brutt, helst sammen med volumÞkning.

Kanskje dette hjelper pÄ Ä bryte trenden.

Kan ikke tenke meg at Ä bruke 120m pÄ et prosjekt som vi enda ikke vet om har verdi er kursdrivende?

Alle monner drar
 Men du har selvfþlgelig helt rett @Kaisovski :sweat_smile:

Jeg vet ikke altsÄ  Det er bare at Kudu er sikkert 10 Ă„r unna😅

Vi fÄr kanskje mer konkret info om det er noen fortgang i prosessen nÄ som de faktisk investerer betydelige belÞp pÄ et slikt stadie.

Ikke jeg heller. Det er vel strengtatt ikke riggkjÞp eller store lÞnnsomme prosjekter som er tyngst veiene for kursen. Sentimentet til denne sektoren er hovedproblemet spÞrs du meg. PÄ den positive siden fremstÄr sentimentet betydelig bedre enn bare for en kort tid tilbake siden. ESG mandatet til mange fond og institusjonelle investorer utelukker imidlertid mange finansielle aktÞrer fra Ä investere i BWO. Noen har imidlertid fortsatt trua : PowerPoint Presentation (firstfondene.no)

1 Like

BW Offshore: Potential block sale of existing shares in BW Energy Limited by BW Offshore Limited

Damn

Er ikke det bra for likviditeten da? “the Offering will be used for further growth opportunities within energy infrastructure, including FPSO and renewable energy investments, as well as other general corporate purposes”

Klart det, BWO trenger nok mye cash fremover mtp det nye prosjektet og usikkerheten rundt kostnader der spesielt.

Er ikke feil dette. Skal sitte i ro i denne en stund til.

Prisen ble visst 28kr ryktes det pÄ HO.

Svakt.

Satt i ett annet perspektiv sÄ utgjÞr dette omtrent 10% av MCAP BWO i cash.

1 Like

Jeg har dobbelt sÄ stor posisjon i Bwe som i Bwo, sÄ for meg er det en mager trÞst
 :joy:

Kunne de ikke gitt disse aksjene til aksjonÊrene sÄ kunne de bestemt om man vil beholde eller selge dem. Mener det var snakk om det ved BWE ipoen, men mulig jeg har drÞmt her

Vi fikk aksjer ved IPO:)

Og BWO trenger faktisk kapital, sÄ helt greit de beholder provenyet selv.

BW Offshore: Block sale of existing shares in BW Energy Limited by BW Offshore Limited completed

16% under sluttkurs. Hvordan vil dette slÄ ut i dag for bÄde BWO og BWE tro? Sliter litt med Ä forstÄ grunnen. Har BWO likviditetsproblemer? BWE kommer med stor sannsynlighet til Ä bli et selskap med meget stor cashflow om fÄ Är. HÄper det kommer litt mer utfyllende info i dag.

OMG! Snakker vi overreaksjon over the top her. Have the world gone insane?
Edit; Merkelig transaksjon