Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

BW Offshore Limited (BWO) 🛱

BW Offshore: Mandatory notification of trade

BW Offshore: Recycling the FPSO Umuroa in compliance with Hong Kong Convention

Jeg tok nok litt i pÄ 28,2 jeg og. Men har plukket bÄde pÄ 26 og 25.28. Jeg forstÄr ikke noe her. Olja stÄr 100% hÞyere enn da den lÄ godt over 30kr, og utbyttene still comes. Flere potensielle prosjekter to come. Nei, her er bare Ä lene seg tilbake og vente. Frykter intet.

1 Like

I januar 2020 sÄ lÄ kursen pÄ BWO i kr 50 - 60,- (ennÄ hÞyere pÄ hÞsten 2019) og nÄ, med et bedrende marked (?) ligger kursen pÄ ca det halve!
Skulle tro det skjer noe her ganske snart.

Ikke sÄlenge folk kjÞper pÄ 25 selger og shorter pÄ 30

Da kunne det vÊre pÄ sin plass med en short-skvis, sÄ det ble trangt i dÞra for dem
 :slight_smile:

SĂ„nn blir det med delisting obx og lav omsetting.

Var det ikke den siste duppen i oljeprisen, som “ristet litt” i alle aksjene innen olje-energi som tok den ned, og sĂ„ har den forelĂžpig ikke fĂ„tt det store momentet
?

1 Like

Ser du kursen over ett Är sÄ ser du en mistenkelig variasjon - ikke mistenkelig. Fordelaktig for kortsiktige.?

Ja, du er vel inne pÄ noe der

Den er vel fremdeles i nedre del av “skala’en”, men det blir jo spennende Ă„ se om den bikker 30’ pĂ„ neste forsĂžk.
Det er vel en dobbelt bunnformasjon pÄ i overkant av 24,- som vel kan bety at mange som ville ut er ferdige?

1 Like

Det er vist flere enn oss som mener det er for tidlig Ă„ avlyse oljealderen 


1 Like

@aksjewonka
Jeg sÄ pÄ historikken vedr shortposisjoner i BWO, pÄ DN investor. Ser hva du mener

Men short prosent var nok stÞrre for et Ärs tid siden, 14 jan '21 var det to posisjoner pÄ tilsammen over 3% (om jeg forstÄr rett) nÄr aksjekursen lÄ opp til 40,-
NÄ ligger kursen under 30 og short prosenten pÄ 0,74% (?)
Det betyr vel at de negative, ikke er fullt sÄ sikre pÄ nedgang lengere.
Markedet i bedring, og 5 av 5 meglerhus anbefaler “kjþp” ifþlge DN investor.
Om (eller nĂ„r?) det lĂžsner her, sĂ„ kan det vel fort bli en hyggelig reise oppover i aksjekursen. Tenker jeg “rett eller vrangt” tror du?

1 Like

Men om du ser pÄ omsettingen sÄ er den mye redusert fra obx tiden. Dem som holder pÄ nÄ er mygg aktÞrer.

De mÄ betale saftige utbytter da


Vi fÄr hÄpe pÄ en god mygg-sommer da, satse pÄ at det kommer inn en sverm av to-motors finnmarksmygg! :slight_smile:

BW OFFSHORE LIMITED - Shareholding Threshold Reached

Jeg kjente ikke igjen navnet i meldingen, Cobas asset management. Det er visst en aktiv-fondsforvalter med tilt mot value. Kanskje ikke overraskende at det finnes interesse for BWO blant value-forvaltere.

Er det noen som kjenner til om de har vĂŠrt inne i BWO lenge?

Jeg sÄ pÄ det her pm dagen. Mulig jeg tok feil, men ut fra hvor mye de kjÞpte sist, sÄ tror jeg de sÄnn cirka dobbelt sin tidligere beholdning for Ä snike seg over 5 %.
Spennende om det blir litt mere fart i denne :slight_smile:

1 Like

KjÞpe i dag 2900 aksjer til her. Kan ikke skjÞnne annet enn at tiden pÄ 20 tallet snart er en sagablott. Var vel antydet at en eventuell tildeling av Gato do Mato prosjektet ville komme for en stund siden. Siden dette har latt vente pÄ seg, sÄ kan det komme nÄr som helst, og vil ikke stÄ utenfor nÄr denne blir meldt. Da er 20 tallet historie. Og med dagens oljepris, og verdens situasjon sÄ tror jeg Shell ogsÄ Þnsker dette fort avklart.

1 Like

Man lÊrer seg tÄlmodighet i BWO. Var godt trÞkk i kursen tidligere i dag, hvor vi nÊrmet oss 30 tallet. SÄ gikk oljeprisen ned og jeg vil tro shorterne fikk viljen sin og presset prisen ned.

1 Like