Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

BW Offshore Limited (BWO) 🛱

Kan det vÊre Gato lar vente pÄ seg pga inflasjon i stÄlpriser etc
?

Tviler vel pÄ at stÄlprisen har sÄ stor betydning for Shell her
.? Lite som tilsier at den vil falle? Ukraina skal bygges opp igjen, og der vil det gÄ mye stÄl
. Dette har nok Shell ogsÄ regnet pÄ, men kan vel vÊre viktigere Ä fÄ ett felt opp Ä produsere, og ikke la det vente for lenge
?

Sparebank 1 Markets jekker opp kursmÄlene for en lang rekke olje- og gassaksjer

Sparebank 1 Markets har ifÞlge TDN Direkt oppgradert Equinor til kjÞp fra nÞytral, og oppjusterer samtidig kursmÄlet pÄ en lang rekke olje- og gasselskaper.

Meglerhusets anbefalinger og kursmÄl (tidligere kursmÄl i parentes)

  • Aker BP, kjĂžp, kursmĂ„l 450 (355)
  • BW Energy, kjĂžp, kursmĂ„l 38 (35)
  • DNO, nĂžytral, kursmĂ„l 14 (13)
  • Equinor, kjĂžp, kursmĂ„l 370 (280)
  • Noreco, kjĂžp, kursmĂ„l 400 (265)
  • Okea, kjĂžp, kursmĂ„l 42 (35)
  • Questerre Energy, nĂžytral, kursmĂ„l 3 (3)
  • VĂ„r Energi, kjĂžp, kursmĂ„l 55 (-)
  • Panoro Energy, kjĂžp, kursmĂ„l 42 (38)
  • Petronor, nĂžytral, kursmĂ„l 1,6 (1,5)
2 Likes

Ikke allverdens omsetting. Tolker dagens utvikling sÄ langt som positivt. PÄ den andre siden begynner investorer Ä se gjennom SPR og kortsiktige prisfall

1 Like

Oppgangen fortsetter. Ber til gud om at kursen klarer Ä etablere seg over 30 nÄ.

3 Likes

BW Offshore: Interim contract extension for Espoir Ivoirien

Investtech:

bilde

1 Like

Blir spennende Ä se utviklingen videre nÄ. NÄ er kursen pÄ det nivÄet hvor den kan bryte ned igjen. Holder oljen seg noen lunde vil i det minste ikke makro kjempe i mot. Kursen var godt i pluss tidligere idag sÄ potensialet er der.

2 Likes

Hvis jeg ser rett i TA, sĂ„ er 50d i ferd med Ă„ krysse 200d pĂ„ vei opp, og det er vel det som kalles “golden cross”(?)
Kan jeg spĂžrre deg @theb hva du tror, hvis du er interessert i BWO ?
Eventuelt andre med kunnskap om TA?

Det er vel i tilfelle et “sikkert” positivt signal om videre kursoppgang
 :wink:

Ser ut som et opplagt kjÞp i omrÄdet 29-30, har brutt ut av fallende trend pÄ weekly, mÄneds-chartet ser ogsÄ veldig bunn-aktig ut og tenderer til Ä gÄ videre opp.

1 Like

Flott. Jeg sĂ„ fĂžrst nĂ„, litt tidligere i trĂ„den, at BWO var “dagens
” i TA, som ogsĂ„ sĂ„ rimelig positivt ut :grinning:

Tror den har en veldig sterk stÞtte pÄ ca 28,- som er 200d snitt.
Mulig at det skal testes, fĂžr den gĂ„r vidre oppover pĂ„ 30’ tallet og kan gĂ„ raskt oppover til 40’ tallet.
Spennende aksje. NĂ„ er vel de “store” som var avhengig av Ă„ mĂ„tte vĂŠre i OBX hovedlista stort sett ferdige med Ă„ selge seg ut, det er vel kanskje dette salget som har slĂ„tt den ned igjen fra 30,- tidligere.
NÄ tror jeg det er flere, ogsÄ de stÞrre, som er pÄ vei inn igjen i aksjen.
Har du noen tro pÄ den teorien @aksjewonka ?

BĂ„de DNO og BWO rĂžk ut av OBX for omtrent et Ă„r siden. Siden den gang har kursene blitt herjet med - kan virke som om en slag pump til 30 kr for BWO sin del og deretter blitt drevet ned til 25 ish fĂžr repeat. Om denne bevegelsen skylles nedsalg fra stĂžrre aktĂžrer er plausibel, selv om jeg likevel tror disse stĂžrre solgte seg ut hurtigere pga. krav som ofte fĂžlger med forvaltnning av fond ol. Jeg er ikke fremmed for tanken om at stĂžrre kjĂžper seg inn, ikke godt Ă„ si. Vanskelig Ă„ ta stilling til uten den aksjonĂŠrlisten

Ja, du har sikkert rett i at de nevnte fond mm solgte seg ut raskere

NĂ„ fĂ„r de komme seg inn igjen, fĂžr kursen er pĂ„ 50’ tallet! :wink:

1 Like

Jeg tÞr gjette pÄ at BWO gÄr ned til ca 27,4 for sÄ Ä hoppe opp pÄ tretti tallet igjen

Test av Golden Cross, bÄde 50 og 200 dagers glidende snitt.

Morgendagen vil vel vise hvor feil jeg tok


Med oljen pÄ hell blir det heller ikke vanskelig for algobotene Ä drive kursen nedover.

Nei, det er sikkert riktig
 jeg prĂžver meg bare pĂ„ Ă„ fĂ„ litt “erfaring” med TA, sĂ„ vi fĂ„r se i morgen. Men Roboter og VindmĂžller er vel ikke lurt Ă„ sloss imot.
Jeg mĂ„ kanskje over til soff igjen allikevel
, men har (har hatt
) fĂžlelse av stĂžrre risiko der. Men det er kanskje bare “hĂžydeskrekk” av meg. SĂ„ den gikk i pluss ogsĂ„ i dag, og pĂ„ stort volum.
Men jeg synes at det bÞr gÄ an Ä vekke opp BWO ogsÄ.
“Kill fuc
s Robots”!!

1 Like

Jeg tok en nÊrmere titt pÄ BWO Long Term Incetive Program datert 8 mars, og sÄ litt pÄ hvor stor tro/hvor mange aksjer CFO, CEO og flere i ledelsen eier, i tillegg til de nevnte opsjoner i meldingen

Dette er et selskap hvor de som sitter i ledelsen har Tro pÄ selskapets fremtid, og faktisk sitter med store private verdier i aksjer i eget selskap. Antall aksjer pÄ de respektive stÄr detaljert nederst i meldingen.
Ikke alle selskap hvor ledelsen tĂžr Ă„ leke med Egene penger, det er jo lettere Ă„ leke med de andre/aksjonĂŠrene penger, men ikke ha tro nok til Ă„ satse egenerklĂŠring penger i eget selskap!
Tenker at Cobas Asset Mannagement, og flere til, bare gleder seg over Ă„ kunne Ăžke sin andel, til under 30,- :wink:

1 Like

NĂ„r blir GdM prosjektet offentliggjort?
Ser Shell, nÄ sÞker Operations Manager.
Lagt ut for 3 dager siden.

1 Like