Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Byggma (BMA)

Hinsides kursoppgang etterfulgt av 80kr pr aksje i utbytte, splitt av aksjene og smalt opp. Ikke så rart han ser sitt snitt.

2 Likes

Hadde vel i grunn i gjort det samme selv :slight_smile:

BMA - Annual Report 2020 available in English

BMA - Interim Report for the First Quarter of 2021 available in English

BMA – Byggma ASA har mottatt bud på fire av sine eiendommer

Byggma har fått bud på eiendommer til en verdi av 870 millioner

BMA – Styrets beslutning angående mottatt bud på 4 eiendommer

1 Like

Byggma takker nei til eiendomsbud på 870 millioner

https://e24.no/boers-og-finans/i/JJkBKP/byggma-takker-nei-til-eiendomsbud-paa-870-millioner

Byggma avviser eiendomsbud på 870 mill.

Jeg har en bra post i Byggma og har forsøkt å forstå hvorfor aksjekursen har hatt en så dramatisk utvikling de siste ukene. Kan noen prøve å forklare meg?

Utvikling tømmerpris i USA og aksjekurs byggma. Tror dette har innvirkning, samt at største eier nå ville selge ned, mot å kjøpe det av børs før jul.


– Du ville kjøpe selskapet av børs i november, men nå vil du heller selge deg ned. Det må vel bety at du mener aksjen er overpriset nå?

– Nei, jeg tror de fleste tenker at vi er interessert i å være med videre når vi skal beholde en så stor eierandel. Nå forsøker vi å forbedre likviditeten i aksjen og få inn en del proffe investorer, noe som vil gi oss en bedre kapitalbase for å akselerere oppkjøpsprosesser, sier Drangsland til E24.

– Men ville du vært åpen for å selge deg ned hvis aksjen fortsatt var på samme nivå som i november?

– Det er mulig at vi da ville vurdert at det var en oppside i selskapet som hadde fått oss til å vurdere saken annerledes, sier Drangsland.

1 Like

Takk for interessant betraktning Teddy. Har du noen tanker om kursutviklingen fremover? Anyone?

Teddy har helt rett i at tømmerprisene påvirker. Men det er også ett par andre store faktorer. Byggma sa tidlig i år at de skulle utbetale oppbygd overskuddskapitall som utbytte. Det ble jo ett veldig heftig utbytte på 80 kr aksjen som mange ville ha en del av. Så meldte de om aksjesplitt. Jeg som mange andre gamblet på den psykologiske effekten av en splitt og kjøpte da. Personlig solgte jeg posten etter kort tid, men mange har ofte en cut off date etter splitt. Si 3 dager. Når de da selger blir det ett massivt nedsalg. Byggma har fått en dobbel wammy her i at råvareprisene endelig korrigerer litt og ett stort nedsalg etter massivt utbytte og kursstigning ved splitt. Når det kommer til kursutvikling tørr jeg ikke spå noe.

1 Like

Følger ikke selskapet tett nok til å ha en formening om det.

Byggma ASA - Årsregnskap for 2021

Byggma ASA - Innkalling ordinær generalforsamling

BYGGMA ASA - Interim Report for the First Quarter of 2022

ORDINÆR GENERALFORSAMLING I BYGGMA ASA

Ex dividend NOK 1.00 today

BMA – Byggma ASA har mottatt og akseptert bud på to av sine eiendommer