Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cadeler A/S

Ser sånn ut. Bare å sikte i nærheten av topp og bunn av rangen da?

Helt til det ikke er sånn og stiger kraftig. Holder meg i ro og fyller på med useriøst lave kurser om ikke noe fundamentalt har endret seg

2 Likes

Herjes bra med kursen i CADLR. Ingen fundamental grunn til at den skulle selges så kraftig ned i forrige uke – heller motsatt. Det, i kombinasjon med det lave volumet på dumpen, indikerer for meg at dette fallet er manipulasjon. Frustrerende er det uansett for de om sitter å venter på at den skal klare å bryte opp av rangen.

2 Likes

CADELER A/S: Notice of Upcoming H1 2025 Interim Report Release and Earnings Presentation on 26 August 2025

1 Like

CADLR gapper opp på innkalling til tall sier kanskje litt om at salgspresset har vært unaturlig, og at tall med all sansynlighet blir bra.

1 Like

Høyere omsetning i dag enn vanlig. 172% av 30-dagers snitt allerede.

1 Like

Posisjonering for en strålende halvårsrapport på gang?

Fått litt fart på seg ja. Bekrefter vel at forrige uke var en manipulasjon ned for å fylle på med billige aksjer. Men vil gjerne se minst 4h close over 54,80 før jeg slipper jubelen løs.

Kan se ut som oppgangen var fake-news for nå.

Hvilke news var det? Ble hard rejection fra 200 daily 200 EMA i hvert fall. En av disse dagene bryter den nok gjennom. Foreløpig mye lavere volum i dag enn i går.

Vil fremdeles gjerne se close over 54,80.

Krakkolainen idag. Noe makro som skjer eller bare beinharde tradere i rangen?

Ørsted og frykt

Denne?

1 Like

Yess nesten 30% ned og smittet over på hele segmentet

Heftig dump i Cadeler i dag. Er vel tradere og algoer på høygir som spekulerer i at emi i Ørsted vil påvirke Cadeler som største underleverandør, og på toppen kommer vettskremte småsparere.

Ørsted trakk vel frem at det primært var uforutsigbarhet i USA som var årsaken til emisjon - nettopp for å gi økonomisk forutsigbarhet - Og det har ikke (som jeg har sett) kommet indikasjoner på at dette vil påvirke Cadelers ordrereserver på €2,5 milliarder som har 100% FID. I tillegg har Cadeler i så fall gode avtaler som sikrer god kompensasjon.

Når det gjelder Cadeler direkte er deres soleklart største marked Europa og dernest Asia. Så at de skal falle 6,27% på Ørsted virker som en voldsom overreaksjon.

1 Like

Ser ut som overreaksjon, så har slengt inn en ekstra tradingposisjon på 50,95, med skikkelig tight stoploss. Sikter på at den tar en tur opp til 52 med den.

Sitter rolig med øvrige aksjer.

1 Like

Forøvrig ikke Danmarks beste uker nå, med krakk i Novo samtidig :scream:

Voldsomt så den selges da.

Har vært litt av en dog å eie long de siste månedene denne. Skulle bare ha tradet svings.

Skikkelig dog de siste månedene ja. Veldig lett å se bevegelsene i etterkant, men mtp. (min vurdering av) fundamental verdi, så burde den prises høyere.

Tenker H1-rapport har potensiale til å løfte aksjen, men slik den trades nå er jeg usikker på om det er nok til at den bryter opp og ut av tradernes grep.

De oppjusterte jo guidingen etter forrige kansellering, og siden det vel bare er en drøy mnd siden og de i mellomtiden har meldt om kontrakt på Wind Keeper samt jobb med Greater Changhua 2 ville det vært litt rart om det skulle komme en ny revisjon der nå.

Men er jo ikke akkurat feststemning i bransjen for tiden.