Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cadeler A/S

Du får testa tålmodigheten din med 5% ned uten noe nyheter :wink:

1 Like

Et lite stoplossraid kanskje?

Heftig fall på kort tid her nå. Håper dere ikke har blitt for skadelidende :face_with_head_bandage:

Så lenge man kan sitte gjennom går det jo, men virker som du kanskje har gjort et bedre valg enn oss som valgte å bli med heisen opp og ned

Var redd for at noe sånt skulle skje ja. Selv om jeg gikk glipp av en opptur først er glad for at jeg valgte som jeg gjorde. Det sagt føler jeg ingen skadefryd og føler med dere som blir fanget i disse herjingene. Helt sikker på at Cadeler blir en fantastisk reise på et tidspunkt, spørsmålet er bare fra hvor og hvor mye man er i minus før det skjer.

Er på dager som denne det er greit å ha litt tørt krutt, enten til en kortsiktig trade eller snitte ned. Mye som skal opp igjen

CADELER A/S: REPORTING ON TRANSACTIONS IN CADELER A/S SHARES BY PERSONS DISCHARGING MANAGERIAL RESPONSIBILITIES AND PERSONS CLOSELY ASSOCIATED WITH THEM

1 Like

Innsidekjøp igjen :star_struck:

Ingen hjelp i innsidekjøp, så er spm. om den nå har landet på støtte fra begynnelsen av 2024 og tar en tur opp igjen, eller noen vil tegne streker videre ned?

Streker videre ned er foreløpig fasit

Brutale tider. Spennende å se om det er noe negativt markedet plukket opp for caset eller bare tekniske greier og dårlig sentiment

1 Like

Liten short som ble synlig for en uke siden. :eyes:

Cadeler signs two significant contracts for full-scope foundation and turbine transportation and installation

3 Likes

Litt nødhjelp mot shortestyringen av kurs?

1 Like

CADELER A/S: Notice of Upcoming Q3 2025 Earnings Release and Presentation on 20 November 2025

Bra trøkk fra start og trygg styring nedover til 2% i løpet av dagen?

Flott gigakontrakt til Cadeler. Men, registrerer at det er en non-regulatory nyhet, at kunden ikke har tatt FID, og at prosjektet ikke er før 2030.

Men, kan jo godt gå bananas uansett. Cadeler fortjener litt love.

Noe peiling på hva kompensasjonen ligger på når ikke FID enda? Antar jo at det er betydelige lavere kompensasjon enn de prosjektene med FID

Nei, dessverre. Men, antar det samme som deg.

For de som ikke er like orientert om trebokstavsforkortelsen FID og hva det betyr for dagens kontrakter:

Når FID er tatt, utløses den faktiske hoveddelen av kontrakten, og Cadeler kan fakturere for hele prosjektets omfang med høyere marginer. For offshore vindprosjekter er det vanlig at verdien uten FID er kun 5–15% av den totale kontraktsverdien, altså 25–75 millioner euro hvis totalen er 500 millioner euro. Med innvilget FID beløper kontrakten seg til full verdi, dvs. 500 millioner euro. Dette stemmer med kontraktpraksis i markedet, der FID fungerer som en “trigger” for å konvertere opsjons- og reservasjonstilbud til full pris