Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Calliditas Therapeutics AB (CALTX)

Greit nok men et fall på 17% ut av det blå er jo ikke hverdags akkurat. De ga vel uttrykk for at de ikke trengte mer penger heller hvis jeg ikke husker feil , så en ny emisjon er vel utelukket også.
Takk for svar!

1 Like

Det er en misforståelse.

Dette er data som er kendt for FDA, og er de data som er grundlaget for en midlertidig godkendelse. Når de siger at de skal bruge yderligere studier, så er det en pågående studie som @solskimm og René siger:
"We are excited to share these data and see this as reinforcing evidence of the differentiation we believe that TARPEYO represents, as well as its potential to be disease modifying. ”

Denne studie og disse data bliver færdig i H1, 2023. Det har i princippet intet med den midlertidige godkendelse at gøre.

Dersom disse data ikke er gode nok, når de kommer i 2023, kan FDA fratage CALTX, den midlertidige AA godkendelse. Det er dog meget sjældent at det sker.

Vedr. Kursen så er det mange som fisker i panikken og uvidenheden.

3 Likes

Ned 17% uten nyheter skal ikke være mulig i et effisient marked.

Det må være en spesifikk grunn for dette fallet

1 Like

Den kom akkurat på discorden, har ikke lest den enda:

Fjernet analysen, de blir så hissige på discorden om man deler derfra.
Dere kan heller joine discorden her: https://discord.gg/HAjjEpvq

Hva var det som var “partly worrying”? :sunglasses:

Om full label blir restricted til >1.5ug må nødvendigvis TAM justeres og deretter rNPV. Initiell tanke fra min side er at markedet priser inn dette og da skal den nok ytterligere ned om jeg ikke husker feil.

Var analysen permabear?

Akkurat og det får vi ikke svar på før en eventuell approval foreligger?

Nei. Den er så positiv som bare Uhde klarer om CALTX.

Skjønner meg ikke på denne aksjen…

Biotek er så fucked om dagen, blir å holde meg til denne rare lille saken kalt CombiGene♥️

4 Likes

Min holdning er at CALTX stadig prises som et udviklings selskab.

Selv om full label kun bliver restrictet til >1,5ug så er det pasienter nok til at det bliver en Blockbusters. Og det er foreløbig på denne baggrund FDA har giver conditinal aproval.

Så må vi jo se om de endelige data bliver så dårlige at pasienter med <1,5ug bliver udelukket, eller får black box.

Hvor om alt er så er det en patientgruppe som ikke har andet alternativ. FDA har gitt conditional aprovel på disse data, det samme har EMA og det forventes vel at Kina vil gøre det samme.

Det kan sagtens være at kursen skal længere ned, men det hænger ikke nødvendig vis sammen med det fundamentale.

1 Like

Det gir jo ingen mening at Calle skal prises som et utviklingsselskap.

Like lite mening gir det at aksjen skal være frakoblet det fundamentale.

Combigene blir det siste halmstrået mitt! :money_mouth_face:

1 Like

Det er 1 analytiker som snakker om Black Box (SEB)

Data publisert i tidsskrift i dag var kjent for FDA da de fikk AA.

Tarpeyo er alene på markedet i behandling av IgA nefropati, eneste konkurrent har fått utsatt PDUFA.

IgA er en progressiv sykdom. Alle vil derfor etterhvert få UPCR > 1,5.

Det er vel ingen analytiker som har priset inn label expansion i sin analyse, så at aksjen skal rase 17% i dag er uforståelig.

1 Like

I verste fall er det altså “bare” dagens label som omfatter ca 70 % av markedet som videreføres. (dvs den pasientgruppen de selger til pr i dag) Det vil fortsatt gi et pent regnestykke.

2 Likes

Nettopp. Og i denne pasientgruppen er dataene råsterke. Så får en eventuell label extension bli en bonus.

1 Like

Det findes ikke et efficient marked, og især biotec selskaber er helt frakoblet det fundamentale både i possitv og negativ retning.

Indtil de begynder og selge produkter, og det er Calle igang med. Derfor forstår jeg din frustration, for nu begynder man at kunne regne på indtjening, og så skal Calle prissættes helt anderledes.

Er i øvrigt helt enig med @Tdog og @sjog i deres vurderinger.

2 Likes

Jeg synes artikkelen var nøytral, men den linker upcr til egfr på en slik måte at det for meg blir rart om ikke Travere får egfr reduksjon og godkjent?

Videre vil kanskje ikke calle de som blir påvist sykdom før 1.5g upcr i fremtiden slik at konkurrenter kan snappe de før calle, bremse utviklingen så calle aldri får dem. Det som taler mot dette de første årene er at medisinene er så dyre at det bare er de sykeste som får? Det er også en populasjon med allerede høy upcr som ikke forsvinner med det første

slettet

4 Likes

Pareto er fortsatt bull, target 300.