Hvor kommer disse tallene fra?
Helt officielle tall, men det er dyrt at få adgang til disse.
Takk for at du deler!
Hvor får du tak i short-stats? Kan jo virke som den kanskje reduseres noe når vi nå forsøker å snike oss over SEK100.
Det begynner å nærme seg kvartalsrapport etterhvert nå, regner med de ikke ønsker å sitte short når vi mest sannsynlig får vår første positive bunnlinje et kvartal…
https://www.fi.se/en/our-registers/net-short-positions/emittent/?id=549300PVPZO8TNT76B58
Mere fra Discorden:
Shorten reduseres ytterligere, fra 1,6% på fredag(?) til 1,42% i dag:
Hei
Hva sier TA? Jeg har ikke peiling, men ser det ikke bra ut?
God kveld
Aksjen har gått mye sideveis siste året, men har hatt en fin stigning siden slutten av oktober i fjor.
Aksjen kan pga. av makro og generelt børsfall internasjonalt falle kortsiktig tilbake noe som også kan synes på indikatorene.
Videre så vil nok gapet opp til 107,70 helt bli lukket når aksjen begynner å stige igjen, men møter noe motstand ved forrige topp kr 115.
For en som ikke har peiling på TA ser det ut som at et mikrogap har blitt lukket, jeg er meget godt fornøyd med at vi fortsatt er godt over 100-lappen, men jeg håper vi får en runde oppover nå.
Men jeg forholder meg til det fundamentale, så jeg bryr meg ikke så mye om mindre endringer opp eller ned.
Det sagt tror jeg ikke vi får den store oppturen før shortpakket har fått redusert, det har vært tildels mye kapital (flere hundre mSEK) short i aksjen med tilhørende algoritmer…
To datoer å følge med interesse:
-
- feb. FDA konkluderer om ev. godkjenning av første konkurrent i USA, Travere Therapeutics. Eller blir det mer forsinkelse for TT. Uansett, konkurrenter må man forvente i årene fremover. Men kursen kan gå kraftig i den ene eller andre retningen på denne meldingen. Kan bli kjøpsanledning?
-
- feb. Q4-2022 presentasjon.
Edit: ble noe surr med autonummereringen. Q4 er 23. feb.
Calliditas er også en av (fem) RedEye’s top picks for 2023 - presentasjon 20. januar 2023,
Fra ca 1:14 i sendingen.
Ned fra 1,42%:
Jeg tror det blir en helt annen aksje når vi er ute av det klamme grepet til shorten…
lenge siden jeg skummet “alle” trådene på discorden… noe matnyttig der? nye salgstall, analyser etc?
Stille som graven der inne…