Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Calliditas Therapeutics AB (CALTX)

Fra @Tdog på chatten:

9 Likes

Under the terms of the agreement, Calliditas is entitled receive an initial upfront payment of US$20M upon signing and up to an additional US$80M in pre-defined development and commercialization milestones. Viatris will also pay mid-teens percentage royalties on net sales.

Gode nyheter som fyller kassen

4 Likes

Sell the news på gang her?

Hvordan selger man 20mUSD OG 80 I milestones

1 Like

Aner ikke… trodde vi skulle opp mot motstand på 115 idag men det ser jo ikke helt sånn ut nå

Range for dagen er vel satt nå, er tross alt svenskebørsen. Tipper 115 ila uken…

1 Like

Når vi passerer 110-115 tror jeg det kan begynne å bevege seg fort nordover - da er det ikke mange av shortaksjene som er i pluss…

1 Like

Bare å gratulere de som fulgte med dagene rundt 20. oktober.

3 Likes

Veldig spennende tider fremover. Tenker dagens melding kan medføre at vi unngår spekulasjoner/konspirasjoner om emisjonsbehov - i perioden til CALTX, etter kommunisert plan, skal bli cash-positive i 2023.

Edit: rettet skrivefeil

Slettet, dårlig hukommelse :eyes:

Usikker, fra presentasjonen

1 Like

Jeg ser på Q3-rapporten:

3 Likes

Ja, bra presisert.
Kanskje er det flere Milestones?

Mener å huske den svenske CFO også var litt utydelig på dette under presentasjonen?

Uansett vil dagens melding gjøre at net cash bør være positiv i Q4. Og da nærmer vi oss at salget sikrer pos. bunnlinje

2 Likes

Note 4 i rapporten sier bla. dette:

Det er mulig jeg husker feil, men jeg tror ikke de pengene var overført enda - derav ikke en del av cashposisjonen daværende dato. Kanskje noen som er flinkere enn meg kan ta en titt på regnskapet?

Her er linken til rapporten: https://www.calliditas.se/en/wp-content/uploads/sites/2/2022/11/calliditas-interim-report-q3-2022-221114.pdf

Edit nr 9000:
På grønne fine dager hvor fremtiden har blå himmel og flatt hav er det ekstra lett å donere en skjerv til juleaksjonen: {{ team.name }} | Barnekreftforeningen

4 Likes

Våre dyktige svenske venner har lett frem kalkulatoren - og konklusjonen er.
“med all sannolikt har vi haft vårt sista negativa kvartal” :slight_smile:

3 Likes

Ja straks kommer part B resultater på toppen. Og kanskje noe negativt om konkurrentene får vi håpe.

4 Likes

Jaja, Hele oppgangen blåst bort.
Skal si det skal mye til for Calt å fly

q-rapport i pluss. Da blir det liv

1 Like

Calliditas Therapeutics har ingått ett licensavtal med Viatris för att kommersialisera Nefecon i Japan. Eftersom det inte finns några japanska patienter i NefigArd-studien tror Kepler i att en överbryggningsstudie sannolikt kommer att vara nödvändig innan ansökan kan lämnas in i Japan. Även om tidpunkten för ansökan är föremål för interaktioner med tillsynsmyndigheten och därför osäker, antar Kepler att godkännandet kommer att ske 2025. Calliditas kommer att få 20 miljoner dollar vid undertecknandet och upp till ytterligare 80 miljoner dollar i fördefinierade milstolpar för utveckling och kommersialisering. Kepler anser att milstolpsstrukturen liknar det avtal som Calliditas har med Stada; som sådan modellerar analyshuset en 75-procentig sannolikhet för att Calliditas ska få en betalning på 130 miljoner kronor från Viatris 2025, utöver den inledande betalningen. Viatris kommer också att betala en procentuell royalty i “mid-teens” av nettoförsäljningen till Calliditas. Kepler värderar affären till 10 kronor per aktie. Köprekommendationen upprepas medan riktkursen justeras upp till 145 kronor (135).

2 Likes

https://www.placera.se/placera/telegram/2022/12/28/calliditas-therapeutics-forvaltare-pekar-ut-calliditas-som-en-uppkopskandidat.html

7 Likes