Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Calliditas Therapeutics AB (CALTX)

En populasjon på 5 millioner med IgA i Kina er noe å gripe fatt i :open_mouth:!

En het oppkjøpskandidat ved FDA godkjennelse vil jeg tro! :innocent:

Kan man forvente en endelig godkjenning av FDA i løpet av 2023?

Nei…tipper engang i første halvår 24

Fin og lærerik artikkel om IgA nefropati i Tidsskriftet. Budesonid er nevnt:

«Nærmest klinisk bruk i Norge er kanskje budesonid (24), som er foreslått til vurdering i systemet Nye metoder. Resultatene fra en fase 3-studie er ventet i 2023.»

4 Likes

Anbefales!

5 Likes

4 Likes

@magga her er linken.
https://www.placera.se/placera/pressmeddelanden/2022/11/28/everest-medicines-announces-major-regulatory-updates-in-taiwan-and-south-korea-for-nefecon-for-the-treatment-of-primary-iga-nephropathy.html

Pardon my french, men SATAN som Renee leverer!

4 Likes

De leverer hele holdet.
De har gjort alt rigtig hele vejen igennem og jeg har sjældent set noget firma som har leveret så godt på det fundamentale. Bare det at etablere sig i USA med en ny behandling så raskt og professionelt er helt fantastisk, og alle som bare har en fli af erfaring med USA ved hvor vanskelig en USA etablering er.

De har slet ikke fået betalt for denne. Det er derfor intet mindre en en gave pakke å komme ind i denne på nuværende. Efter Q1 skal vi regne med at kursen bikker de 300.

3 Likes

Muligens av interesse her? Transcript av Q3-2022 presentasjonen.
Transcript_CALTX_Q3-2022_14Nov2022.pdf (220,7 KB)

4 Likes

Short 2,69 nå… lå på 3,41 i begynnelsen av forrige uke! :+1:

1 Like

Ettersom “oppløsningen” på shortregisteret er på 0,01% / ~59 000 aksjer vet vi at shortandelen er minimum 1 591 340 aksjer, hvis de dekkes på en snittkurs på 95 snakker vi aksjer for ~152mSEK.

Det er store penger i sving, jeg blir ikke overrasket om det fortsetter å svinge kraftig fremover…

1 Like

Blir nok store svingninger fremover. Hovedtyngden av shorten ble vel satt på 100+ et sted, noen som vet?

Renee i farten:

7 Likes
3 Likes

Klarer vi å komme oss over 98 idag?
Den motstanden har vi prøvd mange ganger nå

Noen prøver hardt å stoppe oppgangen

Det er store penger som ønsker nedgang - shorten er fortsatt på minimum2,77% - på kurs 97,2 tilsvarer det 160mSEK!

Stada omsætning af Kingpeyo

Oktober € 125k
November € 330k

7 Likes

Tarpeyo net sales fra US var 18M SEK de 3 første månedene - til sammenligning. Klarer de å ligge på jevnt nivå fra november til desember - som jo ikke er særlig optimistisk så ligger det an til 8M SEK kun fra Tyskland omtrent. Det er overraskende bra start i Europa synes jeg.

4 Likes