Jeg sakser en smakebit fra discorden, som en smakebit på hvor det skjer for $CALTX, så flere av dere kan komme inn - invitasjon nederst:
Carnegie ute med kjøpsanbefaling med nåverdi 179,-
Analysen finner dere på Discorden.
Nå henviser jeg støtt og stadig til discorden, men det er for det er adskillig høyere aktivitet der på dette selskapet.
Her er en SOTP-modell som kan være grei å ha i minnet nå som de som skal hente gevinster har hentet gevinster, så kan man ha et sunt forhold kursen uten å få for mye høydeskrekk:
Hvis du ikke har tilgang til discorden er det en invite her.
Stada omsætning af Kingpeyo
DTP (direct to pharmacy) tallene.
Oktober 2022 € 125k (DTP og grossist tall)
November 2022 € 330k (DTP og grossist tall)
December 2022 € 407k (DTP og grossist tall)
Januar 2023 € 570k (DTP og grossist tall)
Februar 2023 € 560k (Kun grossist tall, DTP sidste måned var € 130k)
Marts 2023 € 806k (kun Grossist tall)
Jeg tror at Q1 bliver særdeles godt og det kommer til å være positivt for kursen. Har lenge haft kursmål 250 men øker det nu til 300
Passende tall å øke long delen på det der!
Calliditaskursen er nå kommet opp på samme nivå som august 2021, når de fikk Fast Track fra FDA. I mellomtiden har de levert på regulatorisk fremdrift og salgstallene/-veksten er også brukbar.
Men kursreisen har vært humpete.
Shorten har økt siste tiden - Er det intelligens bak disse posisjonene? Hva venter de på nå?
Vil Calliditas kommer med kursdrivende nyheter eller er oppkjøpsrykter eller nyheter fra konkurrentene som vil gjøre at kursen stiger eller synker de neste månedene.
Etter å ha vært i selskapet i to år synes jeg kursutslagene preges veldig av hva konkurrentene leverer og ikke leverer. Andre veien er det ikke likedan, se på Travere, knapt kursutslag når Calliditas kom med top line fase 3 data 13. mars.
Satser på at Calliditas fortsetter å gjøre god jobb. Men er det nok for å dra kursen oppover? Må en eller flere av konkurrentene også ryke på en smell, for at markedet skal tro at de tar en betydelig andel av behandlingsmarkedet i mange år fremover? Eller ender det med et oppkjøp på 200-300 SEK per aksje?
Travere fikk publisert dataene sine i Lancet (PM i går)
https://ir.travere.com/news-releases/news-release-details/travere-therapeutics-announces-interim-analysis-phase-3-protect
Og konkurrentene står i kø med sine fase 3 resultater senere dette året. Bl.a. omtalt i en SA-artikkel i februar
Calliditas gør en fremragende job, fordi de har en excellent ledelse.
Det er egentlig ikke nogen forunderlig i kursudviklingen. Man vil se resultater, samtidig er markedet i bunden og caltx har en sektor short eftrr sig, samt at konkurrenten’s ejere shorter caltx.
Jeg tror netop at vi her kommer til å se en alvorlig short squeese når tallene kommer. Intet kan modstå det fundamentale i længden, og da jeg tror q1 tallene bliver overbevisende, anser jeg det som en mulighed at det sker i maj.
April og oppdatering fra Pareto Sverige
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Pareto gör fyra förändringar i sin portfölj för april. De aktier som tas in är Hexatronic, IPC, Sobi och Xbrane, medan de som i stället plockas bort är Awardit, Calliditas, Securitas och Tele2.
Det framgår av Paretos uppdatering av portföljen för april.
Under mars steg analyshusets portfölj med 3,0 procent medan OMXSGI sjönk 0,5 procent. Calliditas, Filo Mining, Tele2, Essity, ABB och Securitas bidrog till att portföljen överträffade jämförelseindex.
Partner Everest rapporter om fremdrift:
… announced today that the Singapore Health Sciences Authority (HSA) has accepted its New Drug Application (NDA) for Nefecon for the treatment of primary immunoglobulin A nephropathy (IgAN) in adults at risk of disease progression. The NDA acceptance in Singapore marks the second territory, after Mainland China in November 2022, in which Everest has progressed Nefecon to successful NDA filing as a first-in-disease treatment therapy. The Company expects to receive NDA approval in Singapore in 2023.
Virker som det. Såvidt jeg kan se så ligger det ikke så mye sperrer for et brudd opp
Ja, bare vent til den 14 Maj, da kommer de i Deep shit
Nærmer det seg salgstall av noe slag?
Q1 16. mai.
Tenkte STADA salg.
FiloD har vel delt tall tom mars lenger oppe?
Blandet datoer her
Min fejl, den 16 er korrekt. Jeg har stor tro på q1. Tall fra stada kommer i starten af hver mnd