Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Calliditas Therapeutics AB (CALTX)

Hva er det de forventer skal skje?

Har det kommet noe tall for april?

Dårlig makro så kanskje et nærstående krakk??.. ikke godt å si men utifra det jeg kan skjønne så ligger det an til godkjennelse ved årsskifte!

Konkurrenten Travere rapporterte i går Q1-23 tall. De meldte (overaskende sterke?) 3mUSD omsetning for sitt produkt FILSPARI de første 6 ukene etter launch.
Transcript for de som er interessert.

230504_TVTX_Q12023_TRANSCRIPT.pdf (315,4 KB)

1 Like

Det ser ut som at det i hovedsak er lagerbygging hos spesialistapotek, ergo ikke så imponerende allikevel.

1 Like

12 Likes

Synes det er fasinerende å lese/høre hvordan Travere unngår å nevne Tarpeyo. Merkelig at analytikerne ikke tar opp forholdet mellom Filspari og Tarpeyo.

Det er vel uansett rimelig å anta at markedet vil avvente utlesnibg av Filspari i Egrf senere i år før Callidtas beveger seg vesentlig opp fra dagens kurser?

Jeg har fulgt Calliditas somaklsjonær siden 2019. Synes ats selskapet hr levert bunnsolid i disse årene.

2 Likes

Breakthrough of the Year Award
Sponsored by | FTI Consulting
Shortlist
ARGEN-X
CALLIDITAS THERAPEUTICS
DESTINY PHARMA PLC
KOOTH PLC
PHARMING GROUP NV
POLAREAN IMAGING PLC

5 Likes

Stada omsætning af Kingpeyo

Oktober 2022 € 125k
November 2022 € 330k
December 2022 € 407k
Januar 2023 € 570k
Februar 2023 € 560k
Marts 2023 € 806k
April 2023 € 740K

Helt normalt indenfor medicin at April er den dårligste måned i året, og så var marts jo veldig stærk.

10 Likes

https://www.placera.se/placera/pressmeddelanden/2023/05/12/nefecon-included-in-the-reimbursement-drug-list-of-beijing-puhui-health-insurance-program-as-a-first-in-disease-therapy-for-iga-nephropathy.html

5 Likes

Med en positiv Q1 i morgen kan det ligge an til brudd ut av det tekniske trianglet og da med kursmål minimum kr 150.

2 Likes

Q1 er her 408 nye kunder. Røde tall. Signaler om at fase3b har løftet salget.

Her ser det ut til å bli brudd ut av det tekniske trianglet på nedsiden som følge av et noe skuffende salg i Q1.
Solgte meg ut nå kl. 09.

Jeg kjøpte tilbake de 20% ene jeg slapp i går - på ~119 så får vi se hvem som får rett. 408 enrollments er sterkt.

Solgte også noe i går og resten i dag da jeg frykter Calle nå går inn i en slapp periode kursmessig. Følger den dog videre for eventuelle kjøp senere.

Om Calle skal fylle gap fra 10. mars må kursen ned til 93,65 (som var ca. snittkjøpsprisen min). Så tryggest å ta gevinsten i går og i morges.
Ned på 114-tallet nå.

Solgte litt igår. Men denne kursmassakren idag var jeg ikke klar for.
Kjøpte meg inn men skulle ha ventet litt ja. Trodde 119 skulle holde.
Håper det kommer noen innsidekjøp og bedre forklaringer på presentasjonen senere idag

PAS iler til med uppdatering nr 2 i dag:

Share price overreaction presents buying opportunity

Calliditas Therapeutics today released their Q1 report and we commented on it earlier. While Q1 was a slow growth quarter, we do see acceleration in the coming quarters due to (i) increasing patient enrollments, (ii) the recent release of the full phase 3 data in March 2023 which should lead to full approval next year in US and Europe, (iii) STADA expected to launch the drug in additional European countries and (iv) approval in China in the 2H this year. The company’s cash position of SEK 1 bn is also sufficient to take them to profitability expected for later this year. The share is currently trading down -18% to a market capitalization of SEK 6.4 bn or USD 620m. To do a comparison, we can look at the US competitor Travere Therapeutics (TVTX). While there are differences between any peers, Travere has neither reported any effects on the kidney filtration rate of its drug Filspari (Sparsentan) nor reported any sales to date, yet it is valued at USD 1.2 bn (x2 of CALT) even after the recent drop of its stock. We believe that the share price reaction today on the already undervalued stock CALT is overdone and thus see it as a buying opportunity. We have a Buy rating on CALTX with a target price of SEK 260.

7 Likes

Madness.

1 Like

Jeg blir sittende til salgstallene viser en nedadgående trend. Bør ta seg opp fremover.Fokus på 1H 2024!

1 Like