Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Calliditas Therapeutics AB (CALTX)

Og stadig får de ikke kursen nævneværdig ned.

1 Like

Vi hadde nok god hjelp av de to nyhetene som kom…
Men hva er egentlig planen til shorten, vi forventer å bli cash positive ila året (mnd over mnd), forventer endelig godkjenning. Sistnevnte mener jeg er temmelig sikker iom FDA har gitt alt av snarveier hele veien.

1 Like

Rimelig ballsy og sette så høy short på ca kurs 100, som historisk er langt fra noen toppnotering. Virker som at det er ugler i mosen, selv om jeg ikke fatter hva

1 Like

Jeg syntes også de tar en stor chance, har vanskelig å se at de kommer helskinnet ut av denne. Nu har de holdt på CALTX i over et år, og de mere “løse penger” er mere eller mindre borte.
Alt CALTX har gjort er positivt og som solskimm skriver så er det stor sandsynlighed for cash positiv ila kort tid. samt at vi får udvidet label indenfor dette år.

Jeg forstår bare ikke motivet eller deres vurdering.

2 Likes

Det er akkurat det, det virker som at Renee har gjort absolutt alt rett de siste årene. Stein på stein.
Ved bare godkjenning får selskapet markedsføre, allerede da vil ting gå fortere. Med utvidet label i tillegg vil det bli et ekstremt stort marked.

1 Like

Hvis man ikke forstår så bør man holde seg unna.

Høy short før en readout er åpenbar og forståelig. Nå klarer jeg ikke å se det. 7,5% short skal man være forsiktig med å avfeie som ingenting. 1-2% short er gjerne mer algoritme/hedge basert short.

Når man er oppe på 7 så er ikke det lenger tilfelle, da er det noe fundamentalt. At de ikke får full godkjenning ser jeg også på som usannsynlig gitt dataresultatene, finansielt klarer dem seg uten emisjon, merkelig greier

1 Like

Her er vi helt enige, en short på 1-2% er jo stort set ikke en short. men 7,5% op til Q3 og med 90% chanse for full labej, det forstår jeg ikke. Og med det mener jeg at de helt fejlvurderer sedimentet i aksjen. Når risikoen forsvinder så dukker fondene nemlig opp. Og da har shorten tapt,

Så derfor forstår jeg ikke at de ikke tar ned shorten fremfor å øke egen taps risiko.

2 Likes

De tre største shorterne er store aksjonærer i TVTX, kan det være at de ikke vil lukke veddemålet (long TVTX short CALTX) for de ser det kan bli kostbart å realisere / dekke CALTX ?
Alt for en bonus…

1 Like

Har Travere andre ting i pipelinen da? Calliditas har jo det. Så kan bli kostbart og aldri lukke shorten også. De øker jo bare, som forteller meg at det er noe greier her

1 Like

Leverer jevnt og trutt

3 Likes

RE mener dagens presentasjon gir trygghet for deres BASE case (295 SEK)

3 Likes

image

https://twitter.com/fornybarbio/status/1708735280767697029

2 Likes

Kan du hjelpe meg @Fornybar ? jeg leter etter hva placeboen er i Applause studien? Står alltid bare placebo på det jeg finner. Betyr det at kontrollen er uten aktivt virkestoff?

Ja, clinicaltrials sier randomized, double blind study of iptacopan (LNP023) at a dose of 200 mg b.i.d. compared to placebo on top of maximally tolerated ACEi or ARB

Begge armene får altså ACE inhibitor eller ARB inhibitor + enten iptacopan eller placebo.

Så kontrollen får også en aktiv medisin, men tillegget er placebo.

1 Like

Takk, fant / kom til samme konklusjon til slutt:
As is typical of IgAN clinical trials, the run-in period is used for stabilization of background therapy with an ACEi or ARB at a maximally approved or maximally tolerated dose. Patients receiving sodium/glucose cotransporter-2 (SGLT2) inhibitors as part of the background therapy must also be on stable dose (for 90 days) before initiation of the study treatment.

Vet vi om det resultatene er bedre enn Calliditas sitt legemiddel? Fullstendige data foreligger ikke enda kanskje

https://x.com/bertrandbio/status/1708733308891193444?s=46&t=YGpOO14iNd87n2khHbruIw

Lyden fra Discord:

Inga detaljer och framförallt ingen egfr information. Kan man verkligen få accelerated approval utan egfr när det redan finns 2 läkemedel godkända och det visat sig att sambandet proteinuri och egfr inte är så enkelt?

Spennende å se mot 2025. Forhåpentligvis har Caltx da fått fart på salget, og enda mer gode data.

2 Likes

3 Likes

Uhøytidelig konkurranse - men alle som tror på CALTX må inn å stemme. Kun kort tid igjen. https://twitter.com/SaynaNorouzi/status/1709274140002451834

Endelige resultater

1 Like