Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Calliditas Therapeutics AB (CALTX)

Ikke særlig overbevisende eGFR data for konkurrenten. Nu skal vi raskt op til 130-140

While eGFR total slope narrowly missed statistical significance, the overall evidence from PROTECT suggests potential long-term benefit of FILSPARI.

2 Likes

Shorterne må jobbe hardt fremover nå!:muscle::partying_face:

1 Like

Brikkene faller stadig på plass for CALTX, økte posisjonen som allerede var 30% for stor med nye 30%'er så får vi se hvordan det fyker av seg.

Det er minimum 3,7mill aksjer short, så det er store penger det er snakk om som ønsker å kvele CALTX!

2 Likes

Fra discorden:

Nå:
image

1 Like
5 Likes

Nå er jeg selvfølgelig veldig farget av posisjonen min i selskapet, men er det ikke utrolig bull at CALTX mest sannsynlig vil få markedet mer eller mindre for seg selv en god stund fremover nå som Travere Therapeutics gikk på en anstendig smell?

Det sagt ser jeg at shorten i selskapet øker jevnt og trutt, nå er den på minimum 6,54% eller 3 896 537 aksjer som på kurs 107 tilsvarer ~417mSEK…

1 Like

Har vært noen år i aksjemarkedet nå og hørt utrykket “short squeeze” gjentagende i alle år og opplevd gang etter gang at de kommer seg ut på en eller annen måte i pluss eller i mindre tap.
Caltx får mest sannsynlig markedet for seg selv fra 24 og muligens ut i 25 sånn det ser ut nå og med bredere label i desember så tror jeg faktisk vi kan få en kraftig squeeze såfremt shorten fortsatt ligger på disse nivåene.
Det må jo brenne i leieren nå! Er vel derfor de øker for å prøve å hindre en kursoppgang så lenge som mulig. :face_with_raised_eyebrow:

9 Likes

Dette på et tidspunkt hvor shorten har passert 7%…

Ganske ekstrem short som jeg ikke helt klarer å forstå logikken bak. Med nærmeste konkurrent ute av spill så er det ingen nevneverdig hindringer slik jeg ser det

Det er vel aksjonærene hos konkurrenten som shorter også?

De tre største shorterne er store aksjonærer i TVTX, etter nedgangen der har de kanskje ikke råd til å la CALTX løpe?
Hvis det var en hedge ble det double trouble på dem…

1 Like

Klarer de konsensus i Q3 kan det bli gøy

image

1 Like

Pas:

Setanaxib gains ODD for rare disease

Calliditas this evening announced that the FDA has granted orphan drug designation (ODD) to Calliditas’ pipeline drug setanaxib for the treatment of the rare kidney-affecting disease Alprot syndrome. This ensures at least 7 years market exclusivity for setanaxib in Alprot syndrome in the US. As a result, the share traded slightly up in the US closing at + 1.7%, while the share closed at -1.6% in Stockholm prior the news. Due to lack of clinical data at this point, we have not yet assigned any value to this program. We have a Buy rating on CALTX with a target price of SEK 230.

2 Likes

Det kan se ut som at det bare er short-aksjer som selges om dagen:

image
https://www.fi.se/en/our-registers/net-short-positions/emittent/?id=549300PVPZO8TNT76B58

3 Likes

Hvor lang behandlingstid? Mener det pleier å være rundt 9-12 mnd

Først får de en bekreftelse på om søknaden er fullstendig eller en tidsfrist for innsending av utfyllende data.

Etter bekreftelsen er det opp til 210 “active days” hva nå enn det betyr før opinion fra CHMP/EMA. Arbeidsdager?

Så skal EU kommisjonen behandle innen 67 dager.

Så skal hvert land vurdere det om det ikke tas under “centralized procedure”.

Så skal det forhandles priser for større volumer til nasjonale innkjøp om det er aktuelt.

1 Like

Oppdatert nå:
image

De leker ikke!

2 Likes