Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Calliditas Therapeutics AB (CALTX)

Tenkte at dette selskap kunne ha intersse. https://www.calliditas.se/en/s

De er i senfase med neferon og skulle få (faseIII) resultater i dette kvartal.

Nefecon is a patented oral formulation of a potent and well-known active substance – budesonide – for targeted release. The formulation is designed to deliver the drug to the Peyer’s patch region of the lower small intestine, where the disease originates, as per the predominant pathogenesis models. Nefecon is derived from the TARGIT technology, which allows for the substance to pass through the stomach and intestine without being absorbed, and to be released in a pulse like fashion only when it reaches the lower small intestine.

The combination of dose and optimized release profile is required to be effective in patients with IgA nephropathy, as shown in a large Phase 2b study, completed by the company. In addition to its potent local effect, another advantage of using this active substance is that it has very low bioavailability, i.e. around 90% of it is inactivated in the liver before it reaches the systemic circulation. This means that a high concentration can be applied locally where needed but with only very limited systemic exposure and side effects. Another example where this approach has proven to be successful is in asthma treatment where budesonide is successfully used to locally treat the airways and lung tissue.

Jeg er investeret i dette selskab, og har stor tro på gode fase III resultater samt godkjendelse ved FDA.

12 Likes
4 Likes

Gratulerer mannen! Ser riktig bra ut imo! :smiley: :boom: :tada: :tada:

2 Likes

Yes, rigtig gode og signifikante tall.
Dette blir godt.
Nu søker de AA ila Q1, 2021 og jeg er ganske sikker på at de får det.

3 Likes

Rock’n Roll :muscle:

Har i uken lastet opp en liten swing i Calliditas. Bra breakout og rekyl ned mot støtte.

Calliditas har pole posisjon av samtlige aktører. Kan tenke meg avtal H1 -21.

1 Like

Mega nyhet.

De får Accelerated Assesment Procedure fra EMA EMA Grants Accelerated Assessment Procedure for Nefecon for the Treatment of IgA Nephropathy – Calliditas Therapeutics AB

Dette baner bare veien for AA fra FDA, og de skal ha svar fra dem indenfor en måned.

2 Likes

@FiloD

Det er vel slik at “Accelerated Assessment Procedure” fra EMA i hovedtrekk tilsvarer “Priority Review” fra FDA.

Men ettersom Priority Review ikke uten videre betyr Accelerated Approval (AA) fra FDA, så gir vel heller ikke EMAs Accelerated Assessment Procedure carte blanche til CMA (Conditional Marketing Authorisation) fra EMA?

Dette ser uansett lovende ut :slight_smile:

Helt riktig. Men de søgte faktisk AA den 15 marts.

If approved, Nefecon would become the first therapy specifically designed and approved for the treatment of IgAN, with the potential to be disease modifying.

Markedspotensiale $500 mio.

Jeg tenker bare at gårsdagens melding kan deriske og evt baner vejen for (øger sandsynligheden) en AA ved FDA.

FDA skal svare indenfor 60 dager, og Calliditas regner med å kunne gå på markedet med Nefecon i USA i slutningen av i år, og Europa i løbet av H1 2022.

Kursmål Calliditas SEK 250

2 Likes

Takk for redegjørelsen, @FiloD. Offensiv strategi.

Da er gjerne en søknad til EMA om Conditional Marketing Authorisation neste skritt - f.eks. etter at FDA har innvilga AA.

Uheiii hvor det går.

5 Likes

Begynner så smått å skalere inn i denne nå før sommeren starter. Første aksjen jeg kjøper med en investeringstese som strekker seg fram mot FDA-avgjørelse om accelerated approval. Den avgjørelsen faller den 15. september, og blir veldig spennende både på opp og nedsiden.

3 Likes

https://www.swedbank-aktiellt.se/ovrigt/direkt.csp?id=KCLnHf1e&single=y

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Den amerikanska investmentbanken Stifel höjer sin riktkurs för Calliditas Therapeutics till motsvarande knappt 205 kronor (höjning till 48 dollar per ADS) från tidigare cirka 179 kronor med en bibehållen köprekommendation.

4 Likes

3 Likes

Her er det bare å komme seg inn. Jeg er overbevist at de får AA senest den 15 september.

De har hele distributionslinjen i USA klar. Både sælgere og KOL´s er klar til å gå igang, og produktet har vist overbevisende effekt i fase III.

4 Likes

Enig. Det er lite negativt jeg finner. Jobber med conviction til å gå tyngre inn.

1 Like
1 Like

Nesten 10% rente? Tatt opp forbrukslån de…

2 Likes

De blir jo alene på markedet en liten stund så forhåpentligvis får de raskt opp inntjeningen og nedbetalt lånet. Dessuten så kommer det nok en emisjon etter en eventuell accelerated approval, som også bidrar til en raskere nedbetaling. Er ikke bekymret egentlig.

1 Like

Denne kom i går:
Vi återupptar bevakning med riktkurs 298 kronor.

2 Likes