Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Cannabix Technologies Inc (BLOZF) 🍀

Det jeg tenkte pĂ„ om det er andre aktĂžrer som utvikler blĂ„se-i-rĂžr-maskin i takt med Cannabix? Eller om evt patentet deres gir dem “monopol”

Er ikke noe bedre om politiet ikke kunne sjekket det. For hvis uhellet er ute sÄ gjelder ingen forsikringer. Ikke sikkert kona og ungene fÄr full livsforsikring heller i tilfellet dÞd. Kjipt det da! NÄ er det en stÞrre grunn til Ä holde seg edru. Men egentlig er det vÊrre Ä ikke fÄ dekket forsikring enn Ä miste lappen/21 dagers fengsel, mener jeg.

1 Like

Noen som har hoppet pÄ denne? 0.79 nÄ

2 Likes

Nei - jeg sÄ det fÞrst nÄ. Gikk du inn
?

Nei jeg har ikke gÄtt inn i denne enda, men fÞlger med pÄ utviklingen og fÞler jeg begynner Ä kjenne kursen litt.

1 Like

Jeg tror marihuana faktisk funker mot en del ting - men har sine bieffekter. At det har kommet for Ä bli. SÄ da trengs produkter som de Cannabix lager ogsÄ. Vet ikke om jeg kommer til Ä satse pÄ dette likevel med det fÞrste - selv om det sikkert er en god investering - liker ikek Ä handle enkeltaksjer i utlandet pÄ grunn av pes med skatt osv.

Tingen er at det kommer til Ă„ bli tillatt til rekreasjons bruk i store deler av USA, er der pengene ligger :=)

1 Like

Jeg synes faktisk det er helt pÄ sin plass
 det burde vÊrt solgt i ordnede former her til lands ogsÄ. Ingen er tjent med at det holdes ulovlig - folk kommer til Ä bruke rusmidler uansett. Jeg har rÞyka masse selv. Om jeg har tatt skade av det? Kanskje. Men det burde vÊre mitt valg. Det er i utgangspunktet noe som vokser i naturen - hvorfor skal man ikke kunne bruke det
? Er mye verre med syntetisk cannabis som man ikke vet hva er, og som er enda mye sterkere enn det som avles fram. Vel vel - det mener jeg - forresten rÞyker jeg ikke lenger og er fornÞyd med det, men ser ikke bort fra jeg kommer til Ä rÞyke igjen. Jeg synes uansett ikke man skal stigmatisere folk som trenger litt flukt fra tilvÊrelsen en gang iblant
 sÄ med mindre legemiddelindustrien stanser marihuanalegaliseringen rundt omkring tror jeg det er en del Ä hente i Ä investere i den slags
 kjÞr pÄ!

3 Likes

Legemiddelindustrien har aldri jobbet mot canabis, selv om deg er populĂŠrt Ă„ tro det

Hmm nei sikkert ikke - men de kan kanskje komme til Ä ville gjÞre det om mange nok hevder marihuana funker bedre enn x antall andre medisiner, og legene gÄr god for det


Tingen er at Marijuana nok kun har en placebo effekt og sÊrdeles liten faktisk effekt. Skal det kunne brukes seriÞst som legemiddel ( mÄten det brukes pÄ i USA er ikke seriÞs) kreves det MYE forskning. Og sÄlangt er det ingen som er villige til Ä bruke de pengene pÄ den forskningen. Ser at det er en populÊr myte at marijuana kan kurere kreft. Dog sier ikke myten om hvilken eller hvordan :stuck_out_tongue:

1 Like

Opium vokser ogsÄ i naturen, det samme gjÞr KHAT, Banisteriopsis caapi og fleinsopp for Ä nevne noen. Betyr ikke at det er safe eller OK Ä bruke det for det :slight_smile:

ForĂžvrig enig med deg, alkohol er mye farligere enn weed, og alkohol hadde vel aldri blitt lovlig om det ble oppdaget i dag. Weed i moderate mengder skaper jo bare peace & love :smile:

3 Likes

Jeg er enig, det er rekrasjonsbruk som er det store omrÄdet til marijuana,hasj, cannabis, osv. I medisnen har det nok stÞrst effekt som placebo.

1 Like

Det er ingen tvil om at det er muskelavslappende og smertelindrende, men hvor mye det gjÞr utover det er jo vanskelig Ä si. Det forskes jo en del pÄ det nÄ som det er lovlig. I Canada ble det nylig godkjent som behandling for MS.

Insofar as pain is concerned, it is well known that cannabinoid receptor agonists have antinociceptive and anti-hyperalgesic effects at the peripheral and central (spinal and supraspinal) levels, as has been demonstrated in acute and chronic pain models [69, 116]. Cannabinoid receptors and endocannabinoids are present in pain circuits from the peripheral sensory nerve endings up to the brain (Fig. ​(Fig.1).1). Cannabinoid receptor agonists modulate nociceptive thresholds by regulating neuronal activity [4], but they also relieve pain by acting on non-nervous tissues. CB1 receptor is involved in the attenuation of synaptic transmission, and a proportion of the peripheral analgesic effect of endocannabinoids can be attributed to a neuronal mechanism acting through CB1 receptors expressed by primary afferent neurons. However, recent findings suggest that CB1 receptors are also present in mast cells and may participate in some anti-inflammatory effects.

Kilde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2430692/

Effekten pÄ MS pasienter er sÊrdeles omdiskutert ( jeg kjenner et par som har testa det uten veldig mye effekt). Men dette er jo en pasientgruppe man har lite behandling til, sÄ det meste som har noe effekt hos noen blir godkjent. ( Selv om det aldri hadde blitt godkjent om man skulle kjÞrt en skikkelig studie).

Opium har jeg i hagen hjemme, som prydblomst selvfĂžlgelig :grinning:

1 Like

Spennende trÄd som sporet en smule av! Aksjen er fortsatt spennende, selv om utviklingen ikke har vÊrt all verdens siden fÞrste innlegget til @Larsen.

At dette er en industri som kjemper om enorme midler er det ingen tvil om. I en tid hvor det tillates mer rekreasjonell bruk enn noen gang tidligere pÄ verdensbasis stÄr plutselig myndighetene og arbeidsgivere ovenfor en utfordring som blir stÞrre. Myndighetene og arbeidsgivere Þnsker selvsagt ikke at befolkningen og de ansatte er rusa pÄ jobb, og dette er derfor et spennende vÄpen mot det.

Det er nÄ et kapplÞp mellom flere aktÞrer pÄ effektiv og rask testing THC-testing. Det er samtidig snakk om gigantiske kontrakter med myndigheter og bedrifter pÄ mellomlang sikt nÄr disse produktene er ferdigutviklet og har fÄtt bevist sin funksjon.

Som det nevnes i denne relativt ferske artikkelen sikter de pÄ lansering av produktet om 12-18 mÄneders tid, og de viser allerede til gode resultater. Dette kan vÊre et spennende tidspunkt Ä gÄ inn, da vi kun vil se mer marihuana verden over i tiden fremover. Aksjeutviklingen kan ses HER.

Hvis noen har flere synspunkter pÄ dette, skriv gjerne!

2 Likes