@NoBrain
Har du lest om dette?
Oh yea gode nyheter i flere dager nÄ
For Ä si det sÄnn - Den FÞderale legaliseringen i US er i gang!
Legalisert for rekreasjonelt bruk i Michigan nÄ.
11 stater + D.C legalisert for rekreasjonelt bruk.
https://finance.yahoo.com/news/states-where-weed-legal-154000097.html
Q presentasjon webcast her - 14:30 hednisk tid!
BĂžrsmeldinger og artikler november 2018
BĂžrsmeldinger og artikler desember 2018
BĂžrsmeldinger og artikler januar 2019
Tenker Ä ta meg en tur til Toronto ila Äret; er du med @NoBrain?
Ting ser unektelig bra ut; hadde vĂŠrt gĂžy Ă„ fĂ„tt et âhands onâ inntrykk om tingenes tilstand der og hvordan utrullingen av produkter gĂ„r. Er det stor suksess innad i Canada nĂ„ sĂ„ blir det garantert fest og jubel nĂ„r den fĂžderale legaliseringen i Statene kommer
Ny price target: 60$
https://finance.yahoo.com/m/2f12264f-d021-3e50-81bf-9bf718351c82/canopy-growth-shares-jump-as.html
BĂžrsmeldinger og artikler februar 2019
Hva tror dere om tallslipp i dag, da? @NoBrain
Vurderer Ä selge meg ut 1/3 - 1/2 i dag. Tenker at CGC sikkert bommer litt pÄ estimatene og da er det fare for dommedag.
Har sett mer pÄ Canopy Rivers og vil vurdere Ä alokere litt dit heller hvis CGC fortsatt stÄr over $45 i morgen.
Analytikerne forventet C$61m Inntekter, 11 cents tap per aksje. 12,7K kg solgt til C$6.58 per gram.
Resultat: C$83m Inntekter. 38 cents tap per aksje. 10,1K kg solgt til C$7,33.
âOther results made executivesâ desire to explain them feel rational. For instance, a mark-to-market adjustment of convertible senior notes chopped C$185.8 million from Canopyâs profit, part of the effects of a turbulent market for pot equities. That loss was removed from diluted earnings per share but not basic, so a 22-cents-a-share profit turned into a 38-cents-a-share loss on the next and final line.â
âCGCâs Third Quarter Fiscal 2019 Financial Results: Gross Sales of $98M; Net Revenue hits record $83M
Cannabis shipments totaled 10,102 kilograms and kilogram equivalents.
Net income of $74.9 million, including changes in fair values of financial liabilities included in Other Income.
Closed the previously announced $5 billion investment by Constellation Brands Inc and began putting that capital to work for shareholders with key acquisitions of Storz & Bickel and the assets of ebbu Inc.
Expanded to new markets including United Kingdom and Peru, and announced intention to establish operations in New York State, marking the Companyâs entry into the US hemp market.
Intellectual property portfolio grew to 32 issued patents and over 140 patent applications, covering a range of target areas from technology to genetics to clinical formulations.â
Det som jeg beskymret meg for var at salget av cannabis ble lavere enn forventet⊠Og det ble det jo. Litt. Faktisk ikke mange tusen kiloene ekstra produsert fra forrige kvartal; men nÄ er jo det kjent at det var problemer med bÄde logistikk og distribuering ved legaliseringen i Canada.
PĂ„ den lyse siden var snittprisen per gram relativt hĂžy vs konsensus.
En annen ting var konkurranse fra Aurora, Tilray og Cronos.
Dog stod det at CGC antas Ă„ ha ca 50% av markedsandelen i Canada. Det er greit barbarisk!
Veldig spent pÄ Äpning seinere i dag. Jeg fÞler rapporten er litt tvetydig og man kan finne bÄde negativt og positivt om man vill.
Uansett ser det unektelig bra ut for fremtiden.
Earning call i gang nÄ:
https://www.canopygrowth.com/investors/investor-events/q2-fy19-financial-results/
+6% opp i premarket nÄ. Har vÊrt mye opp og ned i dag men ser ut som at markedet har bestemt seg for at 280% Þkning i revenue var helt ok.
Skal jeg tro det som stÄr pÄ denne siden sÄ kan jo det virke som at det er full inndekning av shorts nÄ, ogsÄ.
Security | CGC / Canopy Growth Corporation (138035100) |
---|---|
Latest Market Date | 2019-02-14 |
Short Volume | 2,836,969 |
Market Volume | 18,895,200 |
Short Percent | 15% |
BĂžrsmeldinger og artikler mars 2019
BĂžrsmeldinger og artikler april 2019
BĂžrsmeldinger og artikler mai 2019
Jeg ville vĂŠrt forsiktig med disse cannabis aksjene. Det er relativt Ă„penbart at det er sterk etterspĂžrsel, men dette er en ren commodity. Prisingen er igjen helt hinsides, slik som den var fĂžr korreksjonen hĂžsten 2018âŠ