Breakout på gang: har ikke ADA selv men fikk nettopp en epost fra en trader jeg følger (anbefales):
Leste litt mer nøye på denne nå, men hva tenker man om ADA med tanke på supply og prising?
Hvor mye mer kan den gå opp, med tanke på at supply er såpass stor? Jeg kan lite om marked fundamentals, men ville nok tro at ADA enten er riktig priset nå eller overpriset. Vil gjerne høre hva andre tenker her, og gjerne korriger meg og forklar meg hvorfor folk tenker at den feks. kan nå 10$
Skippet til adoption delen der han har noen gode argumenter og mener 3x av dagens og kanskje mer så iaf. 4-5$ er mulig. Men sier og at ADA sin pris er begrenset pga. stort supply så var ikke helt off der
For å vurdere markedsverdien til ADA må man se på marked cap, ikke pris på hver enkelt token. Pris/token = marked cap/supply
Et bedre sammenlikningsgrunnlag for å vurdere om ADA er overpriset er å sammenlikne ADA marked cap med DOT/ETH marked cap opp mot hvor ADA og DOT/ETH er i utviklingen av sine respektive økosystemer.
Hva mener du med DOT her?
Sammenligner du med Polkadot her?
Jeg forstår at pris / token = mcap / supply.
Det er jo enkel prosent beregning, men hvordan regner jeg meg fram til om en token er overpriset?
Ved vanlig tilbud etterspørsel, så vil jo større supply bety lavere pris forstår at det ikke er sånn det fungerer her men jeg vil gjerne prøve å forstå mer hvordan marked fundamentals fungerer. Forstår og at det ikke er noe svart på hvit men ta feks. ETH med lavere supply gir jo større pris gir mening men så har man andre coins med lavere supply og lavere pris enn ADA men etterspørsel er lav.
Kunne du med dagens tall regnet ut om DOT/ETH vs. DOT/ADA, eller lenka meg til en side som forklarer dette med reelle tall som jeg kan ta utgangspunkt i.
Er programmerer i det daglige, kan noe matematikk men har en del å lære når det gjelder økonomi og markeder
Ada og dot sprang ut fra eth (founders jobbet i eth før) personlig mener jeg prisene er alt for høye men høyere skal de nok bli…!
Jeg liker bedre å satse på ting med mye oppside. Mye er nok overpriset allerede, men kan bli mer overpriset de neste månedene!
Ja ja prøver å lære å beregne overprising, lest litt her men litt vanskelig når det er tokens som ikke har noe årsresultat P/E – Wikipedia
Er det noen som har en bra ressurs på dette, forstår godt at tokens ikke følger vanlig marked fundamentaler men om noen vet noe som ligner eller har noen bra ressurser der man kan lære dette så setter jeg stor pris på dette
Ser ut til at jeg fant en nogenlunde bra ressurs på dette her P/E Ratio for Cryptocurrencies. We can compute P/E ratios for… | by Eloise | Coinmonks | Medium
Jeg har en god slump med Ada for langsiktig investering. Crypto har jo endelig begynt og bli brukervennlig og det vi ser nå er en sakte adobtering. At cardano er billig nå tror jeg i forhold til om 1-3 års tid , men de har jo steget godt bare siste mnd. Men kjøp fast så slipper du nervene med trading, det er vanskelig i crypto.
(Men husk og spre de største har enntendens til og bli større se på Apple, (jeg har 60% eth men og binance , cardano, ripple, osv) som hannta virkelig av.
Men har nest cardano utenom bitcoin og etc.
Har ingen planer om å selge unna min slant ADA med det første, kjøpte ifjor og angrer på at jeg ikke kjøpte mer har gått ca 4300% investeringen fra ifjor
Men pga. stor supply så lurer jeg litt på hvor langt denne kan gå. Er og investert i andre som Fantom, Ziliqa, ++. Men er verken investert i Bitcoin eller ETH og det er bevist. vi får se på sikt med ETH 2.0 frister mer som en sikkert sted å sette assets og holde. Men for større gevinst så er det nok andre coins der man kan hente ut mer men så klart større risk.
Endelig bryter den ut av konsolideringen.
Morro, neste motstands nivå er vel 2,3?
Tester breakout på $1,50 nå. Holder støtten er det superbull.
Eneste som manglet for ADA nå var jo å få ESG-fokus inn i krypto. Dette blir hyperbolic.
Kan bli et lite skifte, men Cardano må få på plass smartkontraktene før den kan sluke Ethereum brukerne. Eneste trussel på kort sikt er at de som har kjøpt Bitcoin blir usikre og ikke finner alternativer innen krypto. Det kan dra ned hele kryptospekteret en stund.
Timingen hadde vært perfekt om Cardano var klar med Alonzo oppgraderingen nå…