Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ce live stream

Utrolig kjekt at Jens Erik og Joel har jobbet hardt for at streamene skal bli vellykket. Hvem bryr seg vel om at de manglet lyd i første stream , glemte å skru av cloak og justere detection range i den andre slik at folk trodde at AI’en var helt ræva og at de generelt er “litt” ustrukturerte ?

3 Likes

Jeg bryr meg ikke. Benyttet anledningen til å handle nede på 1,46 forrige gang, og denne gang 1,68 :thumbsup:

Dessuten synes jeg helt ærlig at de gjør en god jobb. De er ny i dette gamet, så det er helt ok.

3 Likes

check list til neste stream:sjeķk lyd på, sjekk fps vises riktig, slå av cloak, sett ai detection range til noe fornuftig.
alle gode ting 3?

3 Likes

Du er alt for snill. Hvor vanskelig kan det være å sjekke at man har lyd og korrekte innstillinger i spillet man skal vise ? Jeg mener at dette er noe Jens Erik burde hatt kontroll på og mange sitter igjen med et dårligere inntrykk av CE enn de burde hatt. Hadde de jobbet for meg så hadde de ikke gjort noen tabber etter den lydtabben i stream 1 :wink:

3 Likes

Med tanke på alle deres positive sider og hvor aktive de har vært med community, tenker jeg at jeg ville tilgitt dem :slight_smile: Rui Casais er nok også en god mann som gir dem frie tøyler til å få utfolde seg litt.

Selv er jeg positivt overrasket over Funcom, og synes de gjør de rette tingene. At de roter litt de aller første gangene de kjører en stream på Twitch, er greit nok.

2 Likes

Det jeg vel synes er mest merkelig er hvem de bruker til å streame. De må da ha tilgang til noen med 100x streaming-erfaringen til Joel? Så kunne han heller ha svart på spørsmål fra publikum og på den måten vært side-kicket.

På den andre siden, hvis de har tenkt å fortsette med streaming fram til spillet går ut av EA, så er det greit nok. Publikum på disse tidlige videoene er jo ikke all verden heller. Innen de får et stort publikum, så burde kvaliteten på streamingen ha gått opp mange hakk.

Litt off-topic, men:
Som software-utvikler, så er det genialt å skulle forklare noen andre hvordan de bruker softwaren. Da kommer du på hundre ting du kunne ha forbedret for å gjøre ting enklere og mer lettforståelig. Smart da å ha noen som ikke er fra Funcom til å gjøre streamingen. Som du da må du forklare hvordan alt fungerer. :wink:

3 Likes

Er på sett og vis litt sjarmerende også at det ikke er så proft og strømlinjeformet. Det er jo ikke for investorer strengt tatt.

Spillerne kan jo gjerne være mer tilgivende ovenfor mindre mer amatøraktige spillselskap enn de store “stygge”!

Når det gjelder bugs og slikt senere mener jeg.
:slight_smile:

2 Likes

Det er vel ingen som er bedre enn Joel Bylos til å presentere spillet sitt, så der er jeg veldig uenig. Dessuten er han veldig god på karakteren Conan og Howard-universet. De proffe streamerne slipper til med sitt eget etter hvert.

Joel begynner for øvrig å bli litt mer komfortabel med streamingen.

Ellers veldig enig med Cagey her. Twitch trenger ikke være så proft, det er faktisk kanskje heller en fordel at det ikke er det.

1 Like

Her er jeg enig. Har egentlig ikke noe stort problem hvordan de har lagt opp streamen men det at de ikke klarer å få til lyd eller “korrekte” settings i spillet er for meg helt uforståelig.

1 Like

Jeg tenker også egentlig at det er på godt og vondt. Det gir kanskje noe mindre hype til spillet på kort sikt med mindre proffe streamere nå, men samtidig får de mer direkte kontakt med communitiet og mulig til å svare på spørsmål og planer fremover. Som nevnt også av koe så kommer de proffe streamerene på banen etterhvert. Tror dette skal gå bra :smile:

2 Likes

@nofun Murphy’s Law. :slight_smile:

De legger ut streamene på youtube… :wink:

2 Likes

Ja “shit happens” men når man har fucket opp den første streamen så sørger man for at neste er “perfekt”. Hadde forstått det hvis det var tekniske problemer men ikke når det er settings de har satt opp i et test run. Synes også det er rart at de ikke forstod dette mens de spilte. Hadde AI’en vært mye bedre (til vanlig) enn det den var under streamen så burde de kanskje ha kommet på at de hadde trikset litt med settings ?

“Problemet” med dette her er at nå ligger det en video på nettet der AI ser dårlig ut (stream 2) og denne vil bli sett og referert til av de som ikke liker combat-systemet og/eller funcom, av spillere som vurderer å kjøpe spillet etc. Så sånn sett var det uheldig. En skikkelig god pvp-stream får heldigvis ikke dette problemet!

3 Likes