Replay fungerer ikke… for mange som skal se…!? Hehe neida.
Som de sa: dette var en smakebit. Og det virker bra synes jeg. Jeg tar dem på ordet at det er lyd i spillet! Det blir moro å følge Funcom fremover. To uker til neste gang og en livestream helt på tampen av året håper jeg. Dagen etter løfter jeg champagneglasset for Funcom
Mye bra her! Fra en gamer sitt perspektiv synes jeg grafikken i CE minner veldig om grafikken i “The Forest”, i en litt mer buggy versjon. Fordelene til CE i forhold vil jeg si er muligheten for flere spillere på samme server, pvp, guilds, religion - rett og slett mer og bedre innhold. The Forest har bra grafikk, men mangler godt innhold. Et spill må heller ikke ha top notch grafikk for å selge bra, det har H1Z1 bevist.
Det jeg syns skuffer litt:
- Buggy combat (dette må fikses, rekker de det før januar?)
- Objekter som ligger svevende over bakken
- Litt dårlige animasjoner (f. eks når man hugger trær eller plukker opp gjenstander)
Jeg ble ikke helt overbevist. Det gjenstår fortsatt en del, og nå er det under to måneder til release. Innholdsmessig virker det lovende. Jeg kommer ihvertfall til å kjøpe det.
Kanskje jeg er litt kritisk… men det var førsteinntrykket.
Tror det har stort potensiale, de viste oss ikke nok. Combat fikk vi ikke sett nok fra, men må si jeg likte det jeg så. At de ikke hadde lyd på streamen dempet nok litt av opplevelsen.
Kanskje mange elementer som minner om Ark/Rust, men de har fortsatt mye som de ikke har vist fram enda.
Når det gjelder “The Forest” så er vel kartet betydelig mindre enn Conan Exiles?
Ja, som jeg nevner er det nok mer og bedre innhold i CE enn i The Forest. Kartet er ganske begrenset og det er ikke mulig med pvp. Det handler kun om å overleve, bygge base og utforske øya.
Jeg tror russerne blir viktige for Funcom, selv om spillet koster mindre der. Er allerede oppe med et par videoer på Youtube fra streamen. Her er en av dem:
Streamen kommer på youtube sa de, den skal bare editeres. tipper de legger på ingame lyden som ikke funket og klipper vekk knotingen når de prøvde å få lyd.
Lit knotete og amatørmessig stream men mye positivt.
-
Char creation. Dette mangler på de fleste survival spill og mengden muligheter funcom har med er ganske massiv, tror RP miljøet kommer til å digge dette.
-
NICE grafikk. Ikke så mye mer å si.
-
Story ( allerede på early access virke det til til å være en story! noe de fleste survival spill mangler flere år uti produksjon).
-
Bygging Helt på høyde med de andre tilbyr ( selv om vi fikk se lite av det).
-
Mye mobs, Rust føles til tider tomt, her var det plenty med dyr og fiender!
Negativt
Noen småglitcher i grafikken
Ser litt tamt ut når du slår, men det kan være placeholder
Sånn overall lurer jeg på å kjøpe mer aksjer…
CE ser bra ut.
Hvorfor gamer du ikke??
Det var mitt inntrykk også. Det skal jo være barbarisk. Jeg synes stilen er litt for snill.
Jeg tenker at det er en placeholder, OG det virker at de lytter så mye til community feedback nå at dersom det er endelig version så endrer de det.
Dama, som vel har testet alt av denne type spill, var ihvertfall interessert.
Jeg spolte jeg ganske kjapt igjennom videoen og så ikke noe kamp, men det var kanskje ikke noe av det? Det er ihvertfall det jeg tror er make-or-break for et spill basert på Conan.
Første inntrykket er bra, tror det blir fantastiske muligheter innen bygging, og man kan bygge relativt mye ila. 1.time craftig virker det som.
Ellers er det en veldig levende verden som bidrar til mat eller å bli mat. Pen grafikk, kanskje litt tegneserieaktig, mulig det er meningen?!fin hovedkarakter, ikke joel, fin nok han med tenkte på Laila ️ og jeg tror det blir mye spennende i de kommende streams når de viser mer snadder. Det bygger seg opp sakte men sikkert.
Dette er første biome, det lover bra for videre utpdates og oppmerksomhet utover 2017. Bør ikke være redd for krakk i kurs foreløpig på bakgrunn av gameplay, der lover meget bra
Det så ut som man kan bygge opp karakteren, kanskje man blir mer brutal etterhvert man får bygget seg opp. Og ville ikke større karakterer være mer brutale og trege mens små mer smidige og kjappe?
Det hadde vært jævlig kult hvis man etterhvert som blir mer erfaren i kamp kunne få arr, se litt råere ut osv. Det hadde vært et fint hint om at man kanskje burde holde seg unna noen folk i PvP. Siden man allikevel løper rundt i lendeklede og ikke får vist det fram på noen annen måte (?).
Jeg har definitivt ikke nok aksjer…
Dette ser veldig bra ut så langt. Helt enig i at de kunne gjort selve stream-sendingen bedre. Der har de allerede vært på facebook og svart “We will get better” på en kommentar angående deres “poor presentation”.
Angående selve spillet er jeg imponert, spesielt over grafikken pre Early Access. Også char creation ser veldig bra ut. Religion, spennende. Bygging ser ikke for komplisert ut. Jupp, enig i at animasjonen når man slår i ting, spesiellt når man hugger trær, bør forbedres. Samt når man plukker opp ting. Dette blir helt sikkert pusset på fremover! Mange forskjellige mobs å drepe, og hva med den skumle gargoyle-lignende skapningen som fløy avgårde når han kom nærme? Nice!
Jeg kan helt ærlig ikke se hvorfor ikke dette spillet skal ligge helt i toppen av Top 10 survival titles on Steam? Det ser rett og slett så bra ut. Leter etter penger til å kjøpe flere aksjer
Må gjerne begynne nå
De sa i streamen at de skal implementere flere options for utseende i ansiktet, og at disse blir å finne utover i spillet. Kanskje det inkluderer arr o.l. Er enig i at det hadde vært fett.
Chain combo demonstrert i demoen er 1, Bylos sier du kan ha 5 chaincombos