Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ce live stream

Hvor mange som ser streamene er ikke nødvendigvios ikke det viktigste, det er hvordan spillet ser ut og fungerer da de viser det frem. Eksempelet som er dratt frem her og også i den pågående rettsaken mot tidligere Funcom topper tok eksempelet med The Park som var sett av millioner på millioner på youtube, og har i dag solgt ca 50.000 eksemplarer på PC.

Så lenge spillet har bra spillbarhet, god flyt og mer mangfold, innhold enn konkurrentene så vil spillerne komme å bli nysgjerrige. Jeg følger jo selvfølgelig med tett, men mine kompiser som spiller survival er ikke så nøye på å sitte parat å se streamen, de titter på Youtubevideon etterpå hvis de vil se litt hva dette var :slight_smile:

Youtube’en har snart 15k visninger og forhold 501-33 i likes, som gir 94%. Det er innafor.

7 Likes

Nå kommer det vel en til video i neste uke, for pressen? Som de gjorde ved forrige stream.

4 Likes

Håper det, nå om dagen blir jeg lettere “aroused” når det tikker inn melding fra Oslo børs på mobilen. Vi trenger pressemeldinger fremover for å hjelpe kursen opp nye tiøringer

De har nok skrudd av en del for de skal få minst mulig problemer med streamen. De 2 klarer jo å lage nok problemer for seg selv og da er det jo greit at spillet funker iallfall :wink: Skulle jeg hatt en stream for å markedsføre et spill så hadde jeg nok vært litt mer strukturert enn hva Jens Erik og Joel er.

4 Likes

Det rust bildet er ikke representativt, det er fan laget og sterkt etterbehandlet :wink:

4 Likes

Jeg syns og det Rust bildet var litt bedre enn hva jeg husket. Men det er en stund siden jeg testet det.

1 Like

Fant bildet, det er fra devblogg 122.

De jobber med saken :wink:

Jeg vet ikke hvor representative bildene fra Conan Exiles faktisk er, for på streamen igår synes jeg grafikken så ganske kjedelig ut, og animasjonene trenger en del jobb. Håper de har skrudd av en god del “bells & whistles” for streamens skyld og at bildet over er mer likt early access-utgaven. For skjermbildene på Steam ser veldig bra ut. Det gledet meg at sandfysikken var tilbake da :wink:

Du kan ikke sammenligne stillbilder fra et spill. Du må sammenligne in game footage.

Se denne videoen: https://m.youtube.com/watch?v=b9jZ6Lj2qIk

Spillet er på 10.plass i sjangeren. Kommer Conan til å selge mer enn dette? Me thinks so…

2 Likes

Ok. Jeg har nå sett streamen 2 ganger. Imponert over grafikken, men det er veldig mye “vi jobber med saken”. Jeg føler jeg er litt mer skeptisk enn hva jeg ønsker.

4 Likes

Det er jo en grunn til at det heter Early Access. Det vil være bugs, som blir luket ut etter hvert. Det viktigste er at det er stabilt og spillbart. Noe alle kan se at det er. Bugs er akseptert i EA.

En del av moroa med Early Access er road map, og at spillerne kan være med på å bestemme hvordan spillet skal se ut til slutt.

3 Likes

Det er jo ikke spillbart når dolken din går i småbiter etter å ha veivet den i lufta fem ganger.

Vel, de er bare seks uker unna EA lansering, og de skal garantert ha litt juleferie. Spørsmålet er jo hvor mye jobb det er å fikse de feilene vi ser, og hvor mange ting som de ikke viser fordi de vet de ikke fungerer. Jeg tror det kan holde litt hardt for en solid EA lansering, men Funcom er flinke til å følge opp spillene sine. Jeg håper de har en god strategi for å få oppmerksomhet hver gang de har fått ut en ny bra feature. F.eks. ved å kjøre spillet på salg en helg e.l.

2 Likes

Skjerp deg, dette sa de flere ganger var en liten bug og en easy fix. De har hele veien vært ærlige, men du tror dem kanskje ikke?

@Christian har jo helt rett @koe og det er mange andre feil som jeg også mener ikke burde vært der, selv om dette er en early access.

1 Like

Som for eksempel?

Bare se hvordan AI’ene oppfører seg :stuck_out_tongue:

Og du har ikke fått med deg hva de sa om AI?

1 Like

Dette er ikke vits å diskutere hvis man ikke har samme utgangspunkt, noen følger med mer enn andre, og har andre forventinger enn andre, man skal ha forvetning om ett spill som er fullt ut spillbart, men man må regne med feil i en EA, MEN at de fikses kjapt!

1 Like

Som jeg skrev tidligere: “vi jobber med saken”.

Jeg er skeptisk og skal selge meg ut av aksjen så fort 2017 inntar oss :slight_smile:

1 Like